Novi trendovi u svijetu ljepote

Kreativna razmišljanja u smjeru očuvanja zdravlja kože, ali i planeta, donose novitete koji bi mogli krojiti budućnost ljepote. Inovativni sastojci odgovaraju na važno pitanje današnjice - održivost - i potiču nas da mijenjamo lice ljepote iz onog ohole ljepotice u ono prirodne i osvještene osobe

Profimedia

Ekološki osvještena kozmetika
Kako smanjiti nepovoljan utjecaj kozmetičke industrije na okoliš jedno je od najaktualnijih ekoloških pitanja, piše Sensa. Sve više proizvođača priključuje se takozvanom trendu osviještene konzumacije koji nas poziva da sve, pa tako i kozmetiku, koristimo u manjim količinama; smislenije, višekratno, bez gomilanja i otpada.

Na krilima tog trenda svijetom su se proširili popularni engleski izrazi slow beauty (spora ljepota), blue beauty (plava ljepota - promicanje zaštite oceana od onečišćenja, by-product beauty (iskorištavanje nusproizvoda poput biljnih ostataka iz prehrambene i poljoprivredne proizvodnje) i circular beauty (kružna ljepota – nastojanje da se ništa ne baca, nego se iznova koristi.

Pojednostavljen način njege naziva se skinimalism (engl: skin - koža + minimalism - minimalizam), a kontrolirano organsko podrijetlo kozmetičkih sastojaka i procesa proizvodnje seed-to-skin (od sjemenke do kože) i farm-to-face (s farme na lice).

Donosimo zanimljive primjere kako je trend osviještene potrošnje u svijetu ljepote potaknuo neka pozitivna razmišljanja i kreativna rješenja.

Sastojci iz biljnog otpada
Zašto posebno uzgajati sastojke kad se kozmetika može proizvesti iz biljnog otpada? Sve više proizvođača slijedi načelo da je baš sve iskoristivo.

The Body Shop aktivne sastojke za neke svoje proizvode dobiva iz namirnica koje se inače bacaju kao otpad jer ne izgledaju "savršeno" (npr. prezrele banane i stare mrkve).

• Sve popularniji brend prirodne kozmetike UpCircle uzima iz londonskih kafića ostatke od mljevenja kave i pripreme čaja, a upravo istražuju bi li mogli koristiti koštice avokada i latice koje preostanu nakon izrade cvjetnih aranžmana u cvjećarnicama.

promo  Suberin iz pluta

Nizozemska prirodna kozmetika Naïf u suradnji s amsterdamskim tvrtkama za vodoopskrbu uzima ostatke kalcita, minerala građenog od kalcijeva karbonata koji nastaje u pitkoj vodi, te od njega pripravlja zrnca za pilinge.

• Poznati proizvođač obuće od prirodnoga pluta Birkenstock lansirao je kozmetičku liniju za njegu kože lica i tijela čiji je glavni sastojak suberin iz pluta. Ustanovljeno je da ova tvar odlično vlaži, umiruje i obnavlja kožu, a uz to je ekološki održiva jer se dobiva pri proizvodnji pluta.

Cirkularna ambalaža
Prema podacima portala Premium Beauty News, kozmetička industrija godišnje proizvede više od 120 bilijuna komada ambalaže, a većina toga završi u smeću. Krajnje je vrijeme za tzv. cirkularna rješenja poput sljedećih:

• Putem internetske platforme Terracycle Loop za kupnju bez otpada mogu se naručiti kozmetički proizvodi poznatih brendova (npr. Ren) u bočicama pogodnim za recikliranje. Usluga je dostupna u New Yorku, Parizu i Londonu, a vjerojatno će se proširiti na još neke gradove. Kad potroše proizvode, korisnici ostavljaju prazne bočice na svom kućnom pragu kako bi ih preuzela služba za prikupljanje ambalaže. Tvrtka Terracycle čisti i sterilizira te bočice i ponovo ih puni kozmetičkim pripravcima. Proizvod se šalje u daljnju prodaju ili istom korisniku ako ga je ponovo naručio.

L'Occitane je u svojim trgovinama u Francuskoj, Španjolskoj i Njemačkoj započeo testiranje "točionica" gelova za tuširanje, a s vremenom to namjerava činiti širom Europe. U tim se trgovinama prodaju prazne aluminijske bočice koje kupci, prema potrebi, pune gelom izravno iz posebne slavine.

L'Oréal i Unilever obvezali su se da će do 2025. godine ambalaža svih njihovih robnih marki biti pogodna za ponovnu uporabu, potpunu reciklažu ili čak kompostiranje. L'Oréal je već predstavio boce i tube načinjene od biljnog materijala nalik papiru, dobivenog iz održivih izvora.

promo  Wildsmith ambalaža od micelija gljiva


Britanska prirodna kozmetika Wildsmith Skin odnedavno nudi neke svoje proizvode u kutijama od organskog materijala koji dobiva tako što poljoprivredni otpad(primjerice, ljuskice ječma i kukuruza) pomiješa s micelijem gljiva. Materijal se doslovce uzgaja, a pomoću kalupa poprima željeni oblik.

• Neki brendovi, među kojima prednjači Lush, nastoje da što više njihovih proizvoda bude „golo“. To su, primjerice, šamponi, kupke, losioni i drugi pripravci u „komadnom“, krutom stanju bez ikakve ambalaže.

Pametni uređaji
Na svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES, koji je početkom ove godine održan u Las Vegasu, veliku pozornost privukli su uređaji koji miksaju ili raspršuju kozmetičke pripravke. Novi je to koncept njege u kojoj više nema uobičajenih bočica i tubica, nego se kozmetički preparati pripravljaju netom prije nanošenja, i to u maloj dozi dostatnoj za samo jednu uporabu.

promo  Duolab

Kozmetička kuća L'Occitane u suradnji s proizvođačem kućanske tehnike Rowenta osmislila je uređaj s umjetnom inteligencijom Duolab, u obliku posude. Duolabom se upravlja putem mobilne aplikacije tako da najprije analizira kožu te prema tome kombinira njegujuće baze i koncentrate što se prethodno umeću u obliku kapsula, nalik onima u aparatima za kavu. U 90 sekundi Duolab smiksa svjež preparat bez konzervansa, s gotovo sto posto prirodnim sastojcima. Kozmetički preparat pritom se lagano zagrijava kako bi njegova temperatura bila u skladu s temperaturom kože, čime se pospješuje djelotvornost njegovih sastojaka.

• Švicarski high-tech brend Réduit u kapsule pakira preparate za kosu, razvivši formule u kojima su minimalne količine njegujućih sastojaka maksimalno učinkovite. Koncentrati su upakirani u kapsule Hairpods koje se stavljaju u uređaj Réduit One, veličine dlana i nalikuje kompjutorskom mišu. Pritom se kozmetički preparat, pomoću magnetske i ultrazvučne tehnologije, pretvara u maglicu koja se raspršuje po kosi. Proizvođač tvrdi da je takva njega kose deset puta djelotvornija od klasične.