Svi pričaju o održivosti, a Story i Volkswagen poduzimaju nešto konkretno: pomažu ljudima da postanu aktivni članovi generacije ZERO i tako doprinesu zaštiti okoliša i smanjenju svog ugljičnog otiska. Kroz priče sa stvarnim ženama i njihov 'way to ZERO' imamo misiju potaknuti druge na održivost, jer jednostavno je - 'ostaviti utisak, a ne otisak'. To najvjerodostojnije potvrđuje i Volkswagen, čiji je prvi električni SUV ID.4 (baš kao i naše ZERO way influencerice!) potpuno netolerantan na ugljični dioksid.
Petra Sever jedna je od naših najpoznatijih make up artistica, autorica jedinstvenog koncept koji približava beauty znanje ženama i čini ga dostupnijim. Koncept čija je misija pomoći svima nama da u moru proizvoda na tržištu odaberemo najbolji za sebe i tako izbjegnemo 'uzaludno' trošenje i bespotrebno kupovanje proizvoda koje ne koristimo i koji nam ne odgovaraju, sastoji se od pomno razrađenih usluga savjetovanja, edukacije i shoppinga. Petra smatra kako kao društvo još nismo dovoljno educirani po pitanju održivosti, jer - primjerice - što znači organsko ako se isto pakira u pakiranja koja nisu reciklirajuća, biorazgradiva ili kompostabilna, pita se Petra. I beauty industrija, u kojoj i sama posluje, sklonija je greenwashingu kao marketinškoj metodi od istinske promjene.
'Znam za pojedine slučajeve na tržištu gdje brendovi na stare, postojeće proizvode stavljaju nove naljepnice s logom vegan ili cruelty free samo zato što je pritisak na tržištu za time sve jači, a ne zato što brend kao takav istinski želi promjenu. Dakle, krše se potrošačka prava računajući na to da osoba neće čitati sastojke i slično. S druge pak strane, znam i za brendove koji imaju prekrasnu priču i etička načela poslovanja koji bi mogli služiti za primjer drugima. Za njih se, nažalost, manje zna jer su više resursa uložili u kvalitetu i fairtrade od marketinga. Generalno, beauty industrija tek je zagrebla površinu održivosti i, izuzmemo li pojedine održive pionire, smatram da kao takva još uvijek nije održiva', kaže Petra, koja je na svojem Instagram profilu pozvala pratitelje da se priključe velikom challenge-u Generacije ZERO 2021. by Volkswagen i, prijavom na link, osvoje vikend vožnju u Volkswagen električnom ljepotanu – ID.3.
Konkretnim primjerom tada je pokazala kako ona živi održivo. Naime, make up s lica i nečistoće Petra uklanja uz pomoć perivih blazinica. Kad ih je odlučila početi koristiti, one još nisu bile dostupne na našem tržištu, a kako su bile i poprilično skupe, alternativu je pronašla u pamučnim jastučićima za dojenje.
'Oni su zapravo ista stvar, a cijena im je povoljnija. Održavanje je jednostavno, prljave skupljam u mrežicu za pranje i ubacim u perilicu. Svakako preporučujem blazinice od prirodnih materijala (pamuk, bambus, konoplja) kako bi se izbjeglo ispuštanje plastičnih mikrovlakana u okoliš i kroz njihovo pranje. Osim praktičnosti i dugoročne uštede, višekratne blazinice su bolji od onih jednokratnih jer njihovim korištenjem smanjujemo potrošnju vode potrebnu za njihovu proizvodnju, izbjegavamo plastični omot u koji su pakirane i eliminiramo nepotreban otpad. Korištenjem samo dvije jednokratne blazinice dnevno stvaramo 730 jednokratnih u smeću godišnje', kaže Petra i kao još neke 'ZERO way' savjete preporučuje korištenje jojobinog ulja za skidanje šminke (dolazi u staklenom pakiranju i ima sve sastojke potrebne za njegu i zdravlje kože), tablete za pranje zubiju (koje su također pakirane u staklenci ili aluminijskoj kutijici), izradu kućnih maski i pilinga, korištenje oraščića za pranje rublja, kao i menstrualne čašice te perivih menstrualnih uložaka.
'Najlakši put prema održivosti je potrošene stvari ili proizvode zamijeniti održivijim izborima. Mijenjam navike i pristup svemu iz dana u dan, od pokušaja da smanjim količinu smeća koju proizvodim do toga da generalno smanjim gomilanje nepotrebnih stvari i proizvoda', kaže Petra, koja svojim lifestyleom potvrđuje kako je izvrsna ambasadorica kampanje 'Ostavi utisak, a ne otisak', u sklopu koje predstavljamo Volkswagen ID.4, prvi električni SUV u Hrvatskoj.
Baterija ovog ljepotana osigurava doseg do 518 km. Elektromotor u stražnjem dijelu vozila pri tome ima snagu od 150 kW (204 KS). ID.4 je SUV novog doba i može se voziti nevjerojatno jednostavno. Osim što je električan, a onda i potpuno tih, ispod njegove karoserije koja zrači snažnim karakterom kriju se prostrana unutrašnjost i najsuvremenija rješenja za rukovanje, prikaz, infotainment i sustave potpora.
'Drago mi je vidjeti da se sve više uspješnih proizvođača okreće održivosti i mislim da je važno da upravo veliki motiviraju na pozitivne navike svojih korisnika. Svjedočimo vremenu kad se učimo svjesno koristiti alate koje imamo za boljitak i poboljšanje, iako je u trenutnom sistemu nemoguće živjeti potpuno zero-waste, posebice ako niste spremni na drastične promjene, za koje nemaju svi mogućnosti. Većinom se sve svodi na kompromis. Lako je upasti u samokritičnost i fanatizam u kojem zlostavljamo i sebe i druge nastojanjima da djelujemo u baš svakom području. Korak po korak, navika po navika, i kad se za pola godine osvrnete, nećete prepoznavati osobu koja ste bili i kakve ste stavove prema stvaranju otpada imali', smatra ova make up artistica.
*Sadržaj nastao u suradnji s Volkswagen Hrvatska.