Industrija koja vrijedi frapantnih 511 milijardi dolara postala je poput dječjeg igrališta za celebrityje koji žele brzo zaraditi.
Zahvaljujući društvenim mrežama i zvjezdanom statusu, kao i činjenici da je sve vezano uz ljepotu trenutačno iznimno popularno, nikad nije bilo jednostavnije pokrenuti beauty brend i plasirati ga na tržište, troškovi marketinga su minimalni, a interes itekako velik. No kada u 2021. godini postoji nekoliko stotina celebrity beauty brendova, postavlja se pitanje treba li svijetu još jedan skincare ili make up brend s potpisom zvijezde?
U 2000-ima postali su popularni celebrity parfemi, počevši s Britney Spears i Paris Hilton, koje su tim pothvatom otvorile beauty tržište drugima. I dok se i dalje pretežito moglo vidjeti zvjezdano kolaboriranje s renomiranim beauty brendovima, u posljednjih nekoliko godina mjeri se frapantan rast celebrity beauty brendova. Pristup kreiranju brenda tu je vrlo jednostavan. Celebrityji se vežu uz liniju koja predstavlja sve osnovne proizvode potrebne za kreiranje dnevne njege ili make up looka ili se ide u drugu krajnost - stvara se proizvod koji će pokriti prazninu u industriji.
Fenomenalno šesto čulo ima američka pjevačica Rihanna koja je svoje multimilijarderske brendove zasnovala upravo na tim prazninama. Fenty Beauty nastao je kao odgovor na manjak ponude boja i podtonova za različite tipove kože, a Fenty Skin prezentira preparativnu kozmetiku koja je uniseks pa je koriste i muški i ženski modela u reklamnoj kampanji. Beauty industriji još nedostaje raznovrsnosti i proizvoda specifične namjene, ali prosječan celebrity brend i dalje nudi jednako manjkavu filozofiju ‘ponešto za svakoga’.
Gledamo li beauty brend kao dio celeb asortimana, čini se da postoji razlog zašto bi netko poput pjevačice Jennifer Lopez, poznate po mladenačkom izgledu, osmislio kremu s kompleksom maslinova ulja i ponudio ga kao anti-aging rješenje. No uz multimilijarderske brendove poput Kylie Cosmetics, KKW Beauty i spomenutog Fenty Beautyja, doista ponestaje mjesta za izmišljanje tople vode koja se pakira u sjajni papir.
Srećom, i educirani kupci danas uvjetuju opstanak pojedinog brenda na tržištu. Oni sve brže raspoznaju je li riječ o još jednom brendu stvorenom za brzu zaradu ili se nudi nešto više, pa zvjezdani brendovi mogu potpuno ispasti iz igre u samo godinu dana.
Upravo je zato dodatno ulaganje zvijezde u razvoj brenda nerijetko ono čime će se istaknuti na tržištu. Primjerice, američka pjevačica Selene Gomez držala je prezentaciju svog brenda Rare Beauty iz vlastite kupaonice pomoću selfie kamere na mobitelu.
Zaključak je jednostavan - nije svaki celebrity brend loš, ali pri investiranju u zvjezdanu kozmetiku ipak treba dvaput razmisliti.