JANA DUŽANEC KRENULA JE OD NULE: Skupljala je novac za bolje sutra u kojem nije htjela odustati od svoje prve ljubavi

Kao djevojčica, Jana Dužanec provodila je dane crtajući, a taj je talent poslije prerastao u unosan biznis u kojem uživa stvarajući unikatno oslikane nokte. Posao je proširila i na druga modna područja

Instagram

U svom malom poslovnom carstvu uživa 41-godišnja Jana Dužanec, vlasnica linije kozmetičkih proizvoda Jana Nails.

Posao temelji na kozmetici za nokte, a sve je počelo ljubavlju prema oslikavanju i crtanju. Još kao mala pokazivala je izniman talent za crtanje i nadala se umjetničkom zvanju, ali roditelji su joj sugerirali da završiti Ekonomski fakultet, što je naposljetku i učinila. No ljubav prema slikanju nije prestala pa je tijekom studija zarađivala džeparac uređivanjem noktiju. Skupljala je novac za bolje sutra u kojem nije htjela odustati od svoje prve ljubavi. Danas može reći da je ostvarila svoje snove i privatno i poslovno.Vrijedna majka i vlasnica brojnih beauty brendova otvoreno je za Story govorila o svom trnovitom putu do uspjeha.

Vlasnica ste jedne od najmoćnijih tvrtki za opremu i uređivanje noktiju Jana Nails. Kako je sve počelo? Je li vaš put do uspjeha bio trnovit?

To je klasična priča o početku poslovanja od nule. Počelo je davnih dana na fakultetu kao hobi i dodatni posao za džeparac. Tada su se tek pojavili umjetni nokti, a ponuda materijala i način izrade bili su vrlo ograničeni. Kako sam živjela u Puli, sjećam se da smo mama i ja redovito išle u Italiju po materijal za izradu noktiju jer ga kod nas nije bilo u ponudi. Nakon završenog fakulteta skupila sam mnogo klijentica i odlučila posvetiti se samo tome. Oduvijek su me zanimali crtanje i nail art koji je tada bio potpuna nepoznanica u svijetu manikure i definitivno odskočna daska kojom sam se odvojila iz mase. Nakon preseljenja u Zagreb paralelno sam radila u salonu i počela održavati edukacije. Uslijedili su pozivi izvana i interes za ono što radim i tako je sve počelo. Sedam godina sam putovala i održavala edukacije po cijeloj Europi, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i ostalim zemljama. Život mi je bio u koferima, s kistovima i bojama za nokte u ruci i stalnim educiranjem sebe i drugih. Nije mi bio problem sjesti u avion i otići u Rusiju ili Poljsku kod najvećih majstora na tečajeve crtanja i poslije mjesecima vježbati i usavršavati tehnike. Logičan slijed nakon toliko godina putovanja, rada, stalnog vježbanja ruke, isprobavanja novih tehnika i učenja bio je pokrenuti svoj brend na temelju iskustva i poznanstva sa svih krajeva svijeta. I tako sam krenula - sa samo nekoliko proizvoda u ponudi i deset boja. Zaista se u relativno kratko vrijeme u poslovnom svijetu pročulo za nas pa sam polako okupila izvrstan tim ljudi, počevši od zaposlenika do najdražeg odjela grafike i cijelog produkcijskog dijela poslovanja. Na sve njih jako sam ponosna i oni čine ovo što smo danas, a prisutni smo u dvadeset zemalja osim Hrvatske. To nas čini sretnima jer vidimo da su i drugi prepoznali kvalitetu, trud i golemu strast prema poslu koji radimo. I dalje ustajem u četiri ujutro i moj radni dan traje više od dvanaest sati. No kad radiš ono što voliš s ljudima koje voliš i kad vidiš sve te zadovoljne klijente i pozitivne recenzije, zaista nije teško.

Tko vam je najveća podrška i oslonac?

Obitelj, uvijek i na prvome mjestu. S godinama sam stekla prijatelje i poslovne suradnike koji su prešli poslovni okvir. Oni su mi druga obitelj i od njih uvijek mogu očekivati iskrenu podršku, ali i kritiku. Moj mali krug velikih ljudi.

Je li teže surađivati sa ženama ili s muškarcima?

Naši su kupci i žene i muškarci i jako mi je drago što se sve više muškaraca zanima za ovu djelatnost. Želja nam je razbiti stereotipove o ženskoj djelatnosti i ulogama uvjetovanim spolom. U tvrtki imamo i muškarce i žene tako da u našoj priči spol zaista ne igra ulogu. Važna je osoba s kojom surađuješ, a za spletke ionako nemamo vremena.

Vi ste prije svega majka i uspješna poduzetnica. Koliko vam je izazovno uskladiti privatno i poslovno?

Moram biti iskrena i odgovoriti - iznimno je naporno i fizički i psihički jer je tempo dosta zahtjevan. Nicholas je uvijek na prvome mjestu i sve se usklađuje prema njemu. Svaka majka koja radi i odgaja djecu zna koliko je organizacije potrebno da se dijete ne osjeća izostavljeno i da mu ništa ne nedostaje. Nitko te ne pripremi za ulogu majke i nema škole za majčinstvo, ali gledajući Nicholasa vjerujem i nadam se da radim dobar posao i da sam u njegovim očima dobra majka.

S kojim se izazovima svakodnevno susrećete na poslu?

Kako sam od prvog dana uključena u cijeli proces proizvodnje, stres je svakodnevan jer postoje stvari na koje ne možete utjecati - počevši od sirovina, kašnjenja u proizvodnji, stalne fluktuacije cijena, problema s transportom itd. To je veliki lanac sastavljen od stotine karika kojim smo svi povezani - od kreiranja proizvoda do proizvodnje i onog što vidite kad objavimo kampanju. Najveći stres su rokovi i organizacija cijelog procesa.

Jesu li vaši proizvodi testirani na životinjama?

Nisu i toga se striktno pridržavamo. Iako surađujemo sa 50 tvornica, nijedan proizvod se ne testira na životinjama i više od 90 posto boja u ponudi su veganske.

Mnogi vas uspoređuju s Kim Kardashian. Smeta li vam to ili ipak laska?

Ne doživljavam se tako, pogotovo što se danas svaku drugu žena koja ima tamnu dugu kosu i tamniju put uspoređuje s Kim. No laska mi s obzirom na njezin poslovni uspjeh i dobar smisao za biznis.

Kakvu poruku ili savjet želite dati mladima koji tek pokušavaju pokrenuti svoj biznis?

Kad mislite da je teško ili nemoguće, skupite svu svoju energiju i posvetite se cilju. I kad sumnjate u sebe i kad je najgore i želite odustati, sjetite se da je većina počela upravo tako i uspjela. Smatram da je sreća samo mali faktor uspjeha, a uspjeh donosi rad i ulaganje u sebe, u svoje znanje i potpunu posvećenost poslu te upornost da se ne odustane kad je najgore. Ako i samo jednoj mladoj osobi budem inspiracija ili motivacija da s osmijehom radi ono što voli - to će mi biti najveći uspjeh.