U Hrvatskoj udruzi poslodavaca održana je svečanost primanja novih tvrtki i medijskih kuća u 'Inicijativu 30%'. Riječ je o dobrovoljnoj inicijativi koja zagovara veću zastupljenost žena, od najmanje 30 posto, na upravljačkim pozicijama, odnosno na pozicijama u upravama i nadzornim odborima tvrtki.
Utemeljili su je Hrvatska udruga poslodavaca i Veleposlanstvo Kanade 2018. godine, zajedno s čelnicima 14 tvrtki u Hrvatskoj. Inicijativi se danas priključilo novih 16 kompanija koje su izrazile spremnost da stvaraju jednake prilike za žene i muškarce na upravljačkim pozicijama, uz izvrsnost i stručnost kao najvažnije kriterije profesionalnog uspjeha i napredovanja.


Posebna gošća događaja bila je Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy Chooa za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku. 'U kompanijama je balans nužan za postizanje boljih poslovnih rezultata. Bez rodne ravnopravnosti nedostaje nam raznolikost u vještinama potrebna za pomicanje poslovne strategije u pozitivnom smjeru, jer s raznolikim timovima imamo i raznolik način razmišljanja', istaknula je Tanya.
S njom se složila i predsjednica HUP-a Gordana Deranja, koja je upozorila na porazne podatke u Hrvatskoj. 'Nažalost, udjeli žena u upravljačkim strukturama i dalje ili stagniraju ili rastu jako sporo. A u Hrvatskoj bilježimo i silazni trend. Posljednji rezultati istraživanja kojim Selectio prati udjel žena u upravama društava u sastavu indeksa CROBEX, pokazuju da je on u 2019. značajno pao na svega 14,5% u odnosu na 19,7% krajem 2018. godine. Prema globalnom Gender Gap Indeks-u Svjetskog ekonomskog foruma za 2018. Hrvatska je na ljestvici država prema smanjenju rodne nejednakosti zauzela 59. mjesto. To nas svrstava u skupinu zemalja kojima će, ovom dinamikom, biti potrebno 124 godine da dođu do potpune ravnopravnosti među spolovima. Time ne možemo i ne smijemo biti zadovoljni', izjavila je Gordana.
Adria Media Zagreb pridružila se 'Inicijativi 30%' te time izrazila spremnost u kontinuiranom stvaranju jednakih prilika za žene i muškarce na upravljačkim pozicijama te svoju opredijeljenost da je izvrsnost, odnosno, stručnost najvažniji kriterij profesionalnog uspjeha i napredovanja pojedinca u tvrtki.
Pored Adria Medie Zagreb, tvrtke koje su se ove godine priključile 'Inicijativi 30%' su:A1 Hrvatska d.o.o., Addiko Bank d.d., Deloitte Savjetodavne Usluge d.o.o., Energia Naturalis d.o.o., Ernst & Young d.o.o. Hanza Media d.o.o., Hrvatska radiotelevizija, IBM Hrvatska d.o.o., Lider media d.o.o., Media servis Global d.o.o., NOVA TV d.d., N1, RTL, Specijalna bolnica Sv. Katarina, te 24 sata d.o.o.