Dean Kotiga: 'Očekujem status globalnog influencera'

Otkrio nam je sve o novoj karijeri

Instagram

Dean Kotiga javnosti je postao poznat kao lovac popularnog HRT-ovog kviza Potjera. Međutim, duhoviti 32-godišnjak pažnju šire publike zaokupio je svojim simpatičnim dosjetkama, ali i objavama na društvenim mrežama, zbog čega su brojni obožavatelji čak dopisivali njegovo ime na izbornim listićima, predlažući ga za - predsjednika. U intervjuu za Story.hr Dean, koji je dobio i status influencera, u svome nam je stilu otkrio kako je do toga došlo, je li očekivao ovakvu popularnost te kako se s time nosi, ali i planira li se 'baciti' u političke vode.

U opisu profila na Instagramu naveli ste kako ste 'lokalni, ako ne i regionalni influencer'. Ispričajte nam svoj početak ove karijere.

Instagram sam otvorio i prvu fotku objavio krajem studenog 2016., a onda ga nisam taknuo punih godinu i pol te drugu fotku objavio u svibnju 2018. godine. Nakon toga sam tek tu i tamo objavio ponešto (dok sam paralelno bio jako aktivan na Twitteru). Međutim, ovog sam lipnja, tijekom putovanja u Španjolsku slučajno otkrio nešto što se zove Instagram story. Potpuno sam se pronašao u tom mediju koji mi je odmah postao glavni interes i zapravo moj prvi virtualni dom. 

Izvještavao sam kojim ulicama Cordobe hodam, kolika je temperatura, gdje ima hlada i kakvih se voćnih sokova može kupiti - a to su sve jako poučne stvari

  O tome dovoljno govori činjenica kako sve do danas ukupno brojim tek 127 postova odnosno fotki, a nekad i tijekom jednog dana znam objaviti dvadesetak novih Instagram storija. Iako su to danas, između ostalog, Instagram storyji prepuni odličnih fora, prvotno su oni bili gotovo pa isključivo edukativno-informativnog tipa, i ljudima su se izrazito svidjelo: izvještavao sam kojim ulicama Cordobe hodam, kolika je temperatura, gdje ima hlada i kakvih se voćnih sokova može kupiti - a to su sve jako poučne stvari. Broj sljedbenika je svakim danom rastao malo po malo, i evo me u tih šest mjeseci na skoro pa 40 tisuća sljedbenika, što je, rekli su mi kasnije, u hrvatskom instagramskom prostoru nezapamćen uspjeh. Putem sam postao lokalni influencer, a s obzirom da je rast bio tako strelovit, nacionalnu kategoriju sam nekako preskočio, te odmah skočio u ako ne i regionalne vode 'influensanja'.
Jeste li očekivali ovakav feedback i popularnost?
Na ovo je odgovor i 'ne' i 'da'. Prvi odgovor je 'ne' zato jer nisam ništa očekivao, snimao sam Instagram storyje koji su meni bili zanimljivi, kao što to radim i danas, ne zamaravši se ni feedbackom ni popularnošću. Međutim, kad sam shvatio o kakvoj se tu kvaliteti radi, jer nerijetko i sam svoj story pogledam po tri, četiri puta, bilo mi je jasno da će se ljudi zakačiti, jer bih se i sam zakačio za nešto tako kvalitetno i poučno, a onda kasnije i prepuno odličnih fora. U tom smislu i nisam i jesam to očekivao.
Što mislite čime privlačite svoje sljedbenike i obožavatelje?
Na nedavno održanom 12. Svjetskom međunarodnom kongresu influencera u Londonu, s kojeg sam također izvještavao, naučili smo puno različitih engleskih termina, te sam shvatio da je ovo što ja imam klasični 'premium content', odnosno, baš ono najviši vrh kvalitete, koju sljedbenici, logično, s lakoćom prepoznaju. Isto tako sam tako stekao hrpu novih znanja od kojih sam mnoga odmah implementirao - pa sam tako zbog analitike pretvorio privatni profil u business profil, počeo sam snimati 'lajvove' kako bih imao direktnu interakciju sa svojim sljedbenicima, češće koristim filtere i efekte, počeo sam raditi nagradne igre itd., a neka novostečena znanja čuvam za kasnije kako ne bih sve potrošio. U svakom smislu ta se edukacija itekako isplatila, i trenutno pokušavam naći snimke s prijašnjih međunarodnih kongresa influencera, jer se sva ta predavanja snimaju i arhiviraju kako bi uvijek bila dostupna.

Kako se nosite s titulom regionalnog influencera?
Ima to svojih prednosti i svojih nedostatataka. S jedne strane, sljedbenici očekuju redovite storyje te odmah reagiraju ako nema nijednog puna 24 sata, odjednom stignu doslovno stotine poruka. S druge strane, to nosi mnogo lijepih stvari. Neki ljudi su mi poslali svoje povrće, neki svoje vino, čokoladu, torbicu... 

Neki ljudi su mi poslali svoje povrće, neki svoje vino, čokoladu, torbicu...

  Jedan mladi slikar s Krka mi se javio sa željom da mi pošalje svoju sliku, i tako to, a najviše mi znače lijepe poruke kao one da sam nekome uljepšao dan sa svojim odličnim forama, ili one da se netko jako nasmijao nekoj mojoj fori. Nedavno mi se jedna sljedbenica javila s porukom odnosno reakcijom na neku odličnu foru s tekstom 'upisala sam se', na što sam joj ja odgovorio 'na koji fakultet?' i o tome snimio story, što je pak proizvelo nove smijehove. Kao što je to rekao Marin Držić, dobro je činiti dobro.

Mnogi su vas htjeli vidjeti i kao predsjedničkog kandidata, planirate li možda u političke vode?
Da, jako puno ljudi je i u prvom i u drugom krugu nedavno održanih predsjedničkih izbora nadopisalo 'Dean Kotiga - lokalni, ako ne i regionalni influencer' ili nešto slično, i čak mi je malo i žao da se nisam kandidirao. Mnogi su sljedbenici već počeli forsirati hashtag 'kotiga2024' čime mi poručuju da bih se na sljedećim predsjedničkim izborima svakako trebao kandidirati, ali o tome tek valja razmisliti. Zasad nisam planirao u političke vode, ali jednom kad se otvori 'ministarstvo influensanja', što je isto neminovna stvar, rado ću prihvatiti taj portfelj jer mislim da imam odličan 'know how'. To je isto jedan od termina koje smo naučili na nedavno održanom 12. Svjetskom međunarodnom kongresu influencera u Londonu.

Jednom kad se otvori 'ministarstvo influensanja', što je isto neminovna stvar, rado ću prihvatiti taj portfelj


Jeste li već ostvarili suradnju s nekim, javljaju li vam se sponzori?
Iskreno, sponzori se dosta sporo i rijetko javljaju, što me zapravo čudi s obzirom na već spomenutih 40-ak tisuća sljedbenika i stvarno jaku fan bazu. Bit će da još nisu čuli tko je trenutno 'najin' influencer, odnosno najinfluencer na tržištu, i da netko od njih ne radi dobro svoj posao. I sam sam pisao o tome kako mi se mnogi kolege influenceri žale kako im njihovi storyji ne dosežu ni trećinu pregleda od njihovog broja Instagram sljedbenika, a ja sam krajem listopada stavio fotku, odnosno post, odnosno screenshot mog Instagram storyja koji je dosegao preko 38 tisuća pregleda, i to u trenutku u kojem sam ja imao tek 19-ak tisuća sljedbenika! Bolje da vam ni ne govorim o kakvim se brojkama danas radi, a i sami vidite da fotke odnosno postovi u posljednje vrijeme dosegnu desetak ili više tisuća lajkova. Jedan, pak, nedavni video post kojeg sam objavio s plaže Indijskog oceana ima gotovo pedeset tisuća pregleda. Hoću vam reći - to je stvarno jaka jaka fan baza, čak puno jača nego baza nekog kolege influencera koji ima stotinjak tisuća sljedbenika, koliko ću i ja možda već i do kraja ove godine imati. Pa dovoljno je pogledati moju zasad zadnju fotku, onu s bazena koja je zapravo svojevrsna posveta sličnim fotkama od kolegice influencerice Petre Meglaj.

Bit će da netko od tih ljudi iz marketinških agencija ne radi najbolje svoj posao

  Dok je fotka s bazena Petre Meglaj koja ima gotovo 60 tisuća pratitelja u 20 sati od objave skupila 5.811 lajkova, a fotka Milice Puzović koja ima zavidnih 189 tisuća followera u punih osam dana od objave skupila 9.940 lajkova, moja fotka s bazena, a ja imam 'tek' manje od 40 tisuća Instagram sljedbenika, u svega pet sati od objave skupila je 7.379 lajkova!!! To vam sve skupa dovoljno govori o posvećenosti fan baze, kao i tome tko je više seksi u svojoj fotki s bazena, i u tom mi se smislu čini jako čudno da se još uvijek nije javio poneki ozbiljniji sponzor, da na obostranu korist monetiziramo cijelu priču - kao što rekoh, bit će da netko od tih ljudi iz marketinških agencija ne radi najbolje svoj posao.

Je li vam teško uskladiti influencersku i televizijsku karijeru?
Ne pretjerano. Iako su to dva odvojena svijeta, mislim da ih relativno dobro povezujem. Iako, ultimativni cilj je, kao što mi je to jedan Instagram sljedbenik poručio, da cijela jedna 'Potjera' postane jedan ogromni Instagram story.

Stignete li se pripremati za emisije?
Unatoč tome što 'influensanje', snimanje storyja, poziranje za fotke, osmišljavanje 'giveawayja', čitanje i odgovaranje na poruke sljedbenika i ostalo oduzima strašno puno vremena, i dalje apsolutno stignem. Svaku večer prije spavanja i dalje ponavljam zastave i valute svijeta, kao i površine najvećih jezera i pustinja.

Koji je vaš korak dalje, nakon lokalne i regionalne, ide li i svjetska karijera?
Mislim da nije pretjerano reći kako je to samo pitanje vremena. Kao što sam preskočio 'nacionalni' nivo, isto tako je zbog rapidnog rasta sasvim realno očekivati da ću relativno uskoro vjerojatno preskočiti i sljedeći, 'kontinentalni' nivo. U tom smislu se nadam da ću, nadam se već do sljedećeg, 13. Međunarodnog svjetskog kongresa za influencere koji se početkom studenog održava u Krakowu, biti 'lokalni i regionalni, ako ne i globalni influencer'. 

Fotka Milice Puzović koja ima zavidnih 189 tisuća followera u punih osam dana od objave skupila 9.940 lajkova, moja fotka s bazena, a ja imam 'tek' manje od 40 tisuća Instagram sljedbenika, u svega pet sati od objave skupila je 7.379 lajkova!!! To vam sve skupa dovoljno govori o posvećenosti fan baze, kao i tome tko je više seksi u svojoj fotki s bazena