Žena koja je izjavila da je kralja rocka Elvisa Presleyja naučila ljubavnom umijeću u krevetu definitivno se ne smatra uzoritom pripadnicom holivudske elite, ali glumicu Cybill Shepherd ionako nikad nije bilo pretjerano briga što misle drugi o njoj. Od početka karijere nastojali su je izopćiti iz uskog kruga probranih, ali ona bi se uvijek nekako dočekala na noge i vratila jača nego ikad prije. Kolegica Jane Seymour jednom je za nju izjavila da je neobrazovana, a kada je glazbena i glumačka legenda Frank Sinatra od redatelja Petera Bogdanovicha dobio demo snimku s njezinim pjesmama i molbu da joj pomogne u glazbenoj karijeri, kratko je odvratio: “Neki će muškarci napraviti sve da poševe žensku”.
Smatrali su je jednom od krajnje neobazrivih glumica koja nema zadršku čak ni kada su posrijedi kritike na račun njezinih kolegica. No isto ih je tako znala i pohvaliti kada su to zaslužile. Ništa manje kritična nije bila ni prema sebi. Za razliku od drugih u branši, Cybill se nikad nije sramila vlastitih neuspjeha i nije imala problem s tim da nabroji sve uloge koje je željela, a nije dobila. Nije se nastojala uklopiti ili pričati kako joj je životni san da je tada jedan od najtraženijih redatelja Woody Allen angažira u svom filmu. Bila je svjesna toga tko je i što je, ali nije dala da je stigma ljepotice s naslovnica časopisa, koja ju je dugo pratila, odvrati s puta. Imala je dovoljno samopouzdanja da pokaže svima kako nije samo praznoglava misica. Pisala je scenarij za film Petera Bogdanovicha ‘Saint Jack’ nastao prema knjizi Paula Therouxa. Koautorica je scenarija za film ‘September, September’ nastao prema romanu Shelby Foote. Dva lika iz romana ‘Usamljena golubica’ Larryja McMurtryja, autora nagrađenog Pulitzerom, navodno su utjelovljenje Cybill u dvadesetim i tridesetim godinama njezina života. Za svoj je rad dobila nekoliko nagrada, među ostalim Zlatni globus za uloge u serijama ‘Slučajni partneri’ i ‘Cybill’, nagradu People’s Choice, a za ulogu u filmu ‘Posljednja kino predstava’ bila je nominirana za Zlatni globus u kategoriji mladih glumaca koji najviše obećavaju, ali nagradu nije dobila.
- Nisam pobijedila, ali uvijek se morate podsjećati na to da Delacroix nikad nije osvojio nagradu, a Cézanne nikad nije prodao svoju sliku - objašnjava Cybill Lynne, odnedavno 70-godišnjakinja.
Rođena je 18. veljače 1950. u Memphisu, američkom gradu poznatom po blues i rock glazbi. Njezina majka Patty bila je domaćica, a otac William vodio je trgovinu kućanskih uređaja. Prvo dijete u obitelji bila je djevojčica Terry pa se William nadao kako će iduća trudnoća u kuću donijeti sina. No stigla je Cybill, koja je ime dobila po djedu Cyju i očevu nadimku Bill.
- Roditelji su bili toliko razočarani što nisam muško da mi četiri dana nisu mogli smisliti ime - ispričala je Cybill, koja je nakon nekoliko godina ipak dobila mlađeg brata Williama.
Iako se njezina obitelj ni po čemu nije izdvajala, djetinjstvo je jednom prilikom nazvala emotivnim tečajem preživljavanja. Na što je točno mislila, nije otkrila, ali puno je pričala o problematičnim pogledima na seks i seksualnost.
- Moja je majka prava dama. Nikada nismo razgovarale o seksu, osim što mi je rekla da je to jako neugodno iskustvo. Nikada nije uživala u seksu s ocem, ali se poslije preudala i bila je zadovoljna. Dijete sam 60-ih, razdoblja kada su spaljivali grudnjake i izumili pilulu, stoga nikada nisam željela biti dama kao ona. Željela sam se zabavljati, biti slobodna, ispunjena onako kako žene njezine generacije nisu bile - rekla je.
No to joj, naravno, nije bilo dopušteno.
- Moja prva simpatija bio je spasilac na bazenu country kluba u Memphisu. Obožavala sam kupanje, a zavoljela sam i hrvanje sa spasiocem. Otac mi je bio sportaš i uvjerio me da je u redu igrati se malo grublje s dečkima, ali to ne znači da sam doslovce morala biti nasilna. Trčala sam brže od bilo kojeg dečka u četvrti, a onaj kojeg nisam mogla dostići postao je moj dečko. Vjerojatno zato što je bio jedni kojeg nisam mogla uhvatiti. Poslije sam upoznala još jednog dečka za kojim sam bila luda, ali on je bio drukčiji od mene. Zato sam počela lagati. Iskrala bih se iz sobe kroz prozor, a po krevetu naslagala jastuke tako da izgleda kao da spavam. Naravno da me otac ulovio. Nije ništa rekao nego je uzeo čekić i zakucao drvo o moj prozor. No ni to me nije spriječilo. Ušuljala bih se u kuću dečka kada su njegovi roditelji bili u crkvi, a iskrala bih se kroz prozor noseći odjeću u rukama - ispričala je Cybill koja je postala još neobuzdanija nakon razvoda roditelja.
- Otac je napustio majku kada sam imala 15 godina i tada sam počela još više lagati. Puno sam lagala o seksu. Na to sam gledala s muškog stajališta, nisam se željela ni uz koga vezati. Mislim kako je uobičajeno da djeca malo polude kada proživljavaju razvod roditelja, ali nastavila sam lagati o seksu i godinama poslije. Prestala sam tek nakon što sam rodila prvu kćer Clementine. No ni dalje nisam vjerovala muškarcima. Njezinu ocu rekla sam da me nikad ne smije ostaviti samu. Nisam sebi vjerovala da neću ponovno osjetiti seksualni nagon, osobito zato što sam u spolnom životu počela rano uživati - priznala je Cybill kojoj dečki nije nedostajalo, pogotovo jer je već u ranim tinejdžerskim godinama izrasla u pravu ljepoticu.
U četvrtom razredu srednje proglašena je najatraktivnijom djevojkom u školi, postala je kraljica maturalne večeri, zatim Miss Teenage Memphisa, a onda je otišla na izbor Miss Teenage America i nije dospjela ni među prvih sedam finalistica. No kada je 1968. osvojila nagradu za Modela godine, otvorila su joj se sva vrata.
- Od tada neprestano radim. U subotu navečer osvojila sam taj naslov, a već sam u utorak imala veliki modni posao. Bila je to reklama za košulje brenda Ship ‘n’ Shore - kaže.
Sljedeće dvije godine bila je najtraženiji model u zemlji. Potkraj 60-ih gotovo i niste mogli kupiti časopis s kojeg se nije smiješila, a jedina konkurencija bila joj je Cheryl Tiegs. Zarađivala je 81.000 dolara godišnje, angažirali su je u reklami za Coca-Colu, šampone, paste za zube, make up... Krasila je naslovnice časopisa Life, Seventeen i Glamour, čak 15 puta, a bila je i u editorijalima u Vogueu, Harper’s Bazaaru i Redbooku. No nikad nije pretjerano uživala u tom poslu.
- Oduvijek sam mrzila modeling. Vjerojatno zato što sam to morala raditi nakon što sam osvojila krunu Miss Teenage Memphis. To mi je bilo dosadno. Bio je to moj izlaz iz Memphisa, način na koji mogu biti financijski neovisna, što je fantastično ako uzmemo u obzir da sam imala 18 godina. I imala sam sreću što sam se time bavila u vrijeme kada su modeli smjeli izgledati kao obične djevojke i žene koje uživaju u životu - priznala je Cybill koja je istodobno pohađala četiri koledža, a glavni predmeti bili su joj povijest umjetnosti i engleski jezik.
Kada je dobila priliku zaigrati u filmu, odlučila ju je prihvatiti. Redatelj Peter Bogdanovich stajao je 1971. u redu u supermarketu kada ju je vidio na naslovnici časopisa Glamour. Njezin ga je pogled oborio s nogu i odlučio joj je dati ulogu u svom prvom velikom filmu ‘Posljednja kino predstava’. Kontaktirao ju je putem agentice, ali ona i nije bila oduševljena ponudom.
- Nisam željela igrati Jacy jer sam mislila da će ljudi zaključiti kako sam ista ona, lomiteljica srca koja uništava muškarce. I bila sam takva, samo sam više uživala u seksu od nje - objasnila je.
Kada su se prvi put sastali, sjedila je na podu njegove hotelske sobe i bezbrižno se igrala ružem. On je imao 31 godinu, ona 20. Rekla mu je da trenutačno čita Dostojevskog, a kada ju je upitao koju knjigu, nije se mogla sjetiti naslova. Zapravo je nije bilo pretjerano briga hoće li dobiti ulogu ili ne, što ga je i osvojilo.
- Cybill se često činila indiferentnom kako bi zamaskirala nesigurnost i manjak samopouzdanja. Znala se i praviti pasivnom, ali u njoj se mnogo toga događalo. Snažna je - objasnio je Bogdanovich.
Bob Rafelson, čija je producentska kuća financirala film, još se sjeća njezina prvog čitanja za ulogu.
- Pomislio sam: “Isuse, ovdje je jako talentirana mlada dama - tako staložena i mirna.” Bilo je nečeg u njezinim očima, neke samokontrole. Kao da vas je gledala kroz sunčane naočale - ispričao je.
Film je dobio odlične kritike, ali odjednom se sve oko njih počelo urušavati, i to uglavnom zato što su svi doznali da je Bogdanovich zbog nje ostavio suprugu Polly i dvoje djece.
- Izbjegavali smo to, ništa se nije dogodilo dok nismo snimili dvije trećine filma - rekla je poslije i priznala da se zaljubila u njega jer je bio jedini muškarac koji se prema njoj odnosio kao prema intelektualno ravnopravnoj partnerici, učvrstio joj je samopouzdanje i naveo je da vjeruje u sebe i svoje sposobnosti.
Ljubavna je veza godinama punila novinske stupce, a mediji su uglavnom nju krivili za krah redateljeva braka. Naivno su mislili da će ih zbog te afere Hollywood prigrliti jer, naposljetku, u filmovima svi vole vidjeti pobjedu ljubavnika. No Hollywood ih je odbacio. Njega su tretirali kao posrnulog umjetnika, a nju su doslovno izbrisali. Sljedeće godine snimila je romantičnu dramu ‘The Heartbreak Kid’, a 1974. povijesnu dramu ‘Daisy Miller’ i oba su filma kritičari pokopali, što je dodatno otežalo odnos dvoje ljubavnika. Cybill se i dalje bavila modelingom, ali nije željela odustati od glume, a novcem zarađenim od snimanja plaćala je studij glume na sveučilištu u New Yorku. Ni Bogdanovich nije želio odustati pa joj je 1975. dao ulogu u još jednom svom filmu, mjuziklu ‘At Long Last Love’, koji je te godine dospio na listu deset najgorih filmova.
- Cybill ne zna ni pjevati, ni plesati ni glumiti - pisalo je u medijima.
Nikoga nije bilo briga što ni Burt Reynolds, koji je također glumio u filmu, nije znao pjevati.
- Kao što vidite, Cybill zna dobro pjevati, ali Burt? Ma dajte! - skakali su obožavatelji u njezinu obranu.
Ni tada je se Bogdanovich, koji ju je i poticao na pjevanje, nije želio odreći. Producent David Begelman nije mu želio dopustiti snimanje idućeg filma ‘Nickelodeon’ ako će u njemu opet glumiti Shepherd.
- Ne možete puno kriviti Davida, takva je atmosfera tada vladala. No to je bio film koji sam napisao za nju. Uloga je uglavnom bila Cybill onakva kakva ona jest, najranjivija, ali i opasna i seksi. Nije ni morala glumiti - objasnio je Bogdanovich.
Ironično, bio je to isti producent koji je 1976. dao zeleno svjetlo za njezin angažman u Scorseseovu hitu ‘Taksist’.
- Kada sam pročitala scenarij, moj lik nije imao nikakav tekst. Bacila sam ga na drugi kraj hotelske sobe i pokušala njime pogoditi kantu za smeće. Agent mi je rekao da je redatelj tražio mene. Odgovorila sam mu: “Kako bi onda bilo da napravimo pravu stvar?” - objasnila je.
Napokon je pogodila pravu ulogu, ali njihovoj vezi ipak nije bilo spasa, prekinuli su 1978. godine.
- Bili smo spremni probati nešto drugo. U vezi smo bili 70-ih, a to je bilo divlje vrijeme. Vodite ljubav, a ne rat - tako se govorilo. Ni Peter ni ja nismo bili zainteresirani za brak, a ni za monogamiju. Držali smo se one: nemoj me varati u istom gradu. Nije to bila najbolja stvar na svijetu. Sigurno takav odnos ne bih željela imati danas jer ne volim lagati o seksu. Peteru sam lagala o seksu, kao i većini drugih, i to samo zato da bih se i dalje mogla seksati s drugim - rekla je Cybill čijoj karijeri također nije bilo spasa, unatoč uspjehu ‘Taksista’.
Stoga se sve više okretala pjevanju, nastupala je ondje gdje joj je bilo dopušteno griješiti, kao što je lokalna bolnica za veterane, a 1978. otišla je u New York na nastup u jazz klub Cookery. Majka ju je molila da se vrati kući, ali ona nije željela.
- Bila sam nenormalno slavna, a onda što, vratila bih se u Memphis, ušla u trgovinu i nitko ne bi znao tko sam - govorila je sa samosažaljenjem.
No kada je shvatila da više nema što te se vratila u Memphis. Ondje je brzo upoznala prvog supruga Davida Forda, koji je radio kao menadžer za autodijelove u trgovini Mercedes-Benza. Upoznali su se u baru za šankom.
- Brat ga je pozvao da nam se pridruži na piću. Bio je jako drag, jako sladak - ispričala je.
Ubrzo je zatrudnjela i vjenčali su se, a 1979. dobili su kćer Clementine. Cybill se željela vratiti nastupima pa je on ostavio posao kako bi preuzeo ulogu njezina menadžera. Šest mjeseci nakon rođenja kćeri njih su troje otišli na glazbenu turneju. Nastupala je u mjestima kao što su kazalište Granny’s Dinner u Dallasu i ondje stekla iskustvo koje joj je nedostajalo. Nakon što ju je suprug 1982. prevario, predala je papire za razvod i nazvala staru filmsku agenticu Sue Mengers. Bila je spremna vratiti se u Hollywood.
- Cybill, u Memphisu si gotovo četiri godine. To je kao da si umrla - rekla joj je agentica.
Bio je to još jedan udarac, ali nije željela odustati. Pronašla je novog agenta i riješila emotivne probleme, odnosno napadaje panike s kojima se borila neko vrijeme i 1986. napokon dobila angažman koji je priželjkivala. Riječ je bila o hit-seriji ‘Slučajni partneri’ u kojoj je utjelovila bivši model, a sada privatnu istražiteljicu Maddie Hayes, i ta joj je uloga osigurala svjetsku slavu. Bila je to prava sreća jer ju je filmska industrija gotovo prekrižila i bilo je teško pronaći redatelja koji ju je želio angažirati u svom projektu. Smatrali su je nimalo talentiranom ženom s dobrim grudima i osmijehom dostojnim reklame za zubnu pastu. No i ona i glumački partner Bruce Willis bili su hvaljeni, publika je obožavala njihove likove, a i kritika im je bila sklona. Činilo se da je napokon pronašla svoj put - televiziju. Nakon završetka serije snimila je vlastiti projekt ‘Cybill’, koji se emitirao od 1995. do 1998. i također je postigao velik uspjeh. Serija bi se, kaže, emitirala i dulje da nije bila seksualno ucijenjena. Naime, nakon što je 12 žena 2018. optužilo Leslieja Roya Moonvesa, bivšeg čelnika kuće CBS, za seksualno uznemiravanje, oglasila se i Cybill koja tvrdi da je on kriv za prestanak emitiranja njezine serije.
- Njegova i moja asistentica dogovorile su nam sastanak za večerom, sastali smo se, a on mi je počeo pričati kako ga supruga više ne uzbuđuje, kako ga ne uzbuđuje ni ljubavnica... Gledala sam ga kako ispija alkohol, a onda me upitao: “Zašto mi ne dopustiš da te odvezem kući.” Odgovorila sam mu da već imam prijevoz - ispričala je i dodala kako se ubrzo nakon toga počeo uplitati u scenarij i govorio joj što treba, a što ne smije snimati.
Iako je to bio njezin posljednji veliki projekt, Cybill smo i dalje gledali na velikom platnu te na malim ekranima, nekad s više, nekad s manje uspjeha. Na medijske naslovnice kratko se vratila 2000. kada je objavila pomalo skandaloznu autobiografiju ‘Cybill Disobedience’ u kojoj je otvoreno pisala o seksualnim susretima s brojnim slavnim osobama. Neki su dijelovi toliko šokantni da je njezin drugi bivši suprug, holivudski liječnik Bruce Oppenheim, od kojeg se razvela 1990. nakon tri godine braka, pokušao zaustaviti tiskanje autobiografije. Uspješni kiropraktičar čak je prijetio odlaskom na sud. Molio ju je da ne piše o njemu i o njihovo dvoje djece, blizancima Ariel i Zachariahu, rođenima 1987. godine.
- Ne želim da drugi zadirkuju moju djecu ili im pričaju o majčinu seksualnom životu. Odvratno - objasnio je.
No ona se nije dala zastrašiti.
- Radila sam ono u čemu sam uživala, a uživala sam u seksu - piše u knjizi.
Jedan od najpoznatijih Cybillinih ljubavnika bio je Elvis Presley. Nakon što se 1973. razišao s Priscillom, pjevač je pokušao zavesti mladu glumicu i model. Rock legenda pala je na njezin šarm nakon što je pogledao film ‘Posljednja kino predstava’. Nije mu nimalo smetalo što je ona u to vrijeme bila u vezi s Bogdanovichem. Pozvao ju je u svoj dom u Gracelandu na sendviče od maslaca od kikirikija i banane. Nedugo potom završili su u spavaćoj sobi.
- Bila je crveno-crnih tonova s prekrivačem od lažnog leopardova krzna na golemom krevetu. U sobi su bila četiri televizora i ogledala na stropu i zidovima. Nisam nimalo sumnjala u to kako će noć završiti. U početku me lagano ljubio po vratu i rukama te svlačio komad po komad odjeće. Odlično sam se zabavila u Elvisovu krevetu. Iako je bio malo zahrđao - otkrila je.
Njihova je romansa trajala dva mjeseca, a Cybill tvrdi kako ga je u tom kratkom razdoblju potpuno oslobodila seksualnih ograda.
- Prije nego što smo se upoznali, bio je konzervativan u krevetu. Bio je drag, nježan, ali slava ga je izolirala. Nije znao kako biti s onima do kojih mu je stalo. Jednom me pokupio netko od njegovih ljudi i rekao “Elvis voli kada se žene odijevaju na određeni način, zato vas vodim u šoping.” Odgovorila sam da nema šanse - kaže.
To je ujedno bio početak kraja koji je slijedio nakon jednog vikenda u Vegasu.
- Slatkoću i šarm kojima je zračio u Memphisu zamijenile su glupe šale na razini studenta iz bratovštine. Bio je podeblji i nosio više šminke od mene. U hotelu se drogiran od tableta jednostavno srušio na krevet. Nisam znala što bih. Nestala je svaka mogućnost seksa. Činio se omamljen, kao da nije prisutan, oči su mu bile napola zatvorene, mrmljao je. U ruci je držao bočicu s tabletama i rekao mi da ih uzmem. Bila sam zbunjena. Pitala sam ga namjerava li ih i on uzeti, odgovorio mi je da ima svoju bočicu, da je to sve za mene - napisala je Cybill u svojoj knjizi.
Kada se vratila u svoju sobu, bacila ih je u wc školjku. Nedugo potom Elvis je tražio od nje da se riješi Bogdanovicha s kojim se i dalje viđala. Odbila je i otišla.
- Ne znam je li bio tužan kada sam otišla, to me i danas muči. Osjećala sam da mu treba netko tko će ga spasiti. Mislim da toliku količinu slave ne možeš lako preživjeti - dodala je.
Opisala je i seksualnu avanturu s Donom Johnsonom, s kojim se spetljala 1985. na setu romantične TV drame ‘Dugo, toplo ljeto’, remakea istoimenog filma iz 1958. s Paulom Newmanom, Joanne Woodward i Orsonom Wellesom.
- Sve je bilo gotovo za pet minuta. Kao kada nakon velike gladi u sebe utrpate čokoladicu. Bilo je brzo, žestoko, intenzivno. Nikada se nismo našli na novih pet minuta - otkrila je.
Početna seksualna kemija između nje i Brucea poslije je, pak, prerasla u prijezir. Iako joj se u početku sviđao, poslije je govorila da ima golem ego i da je neurotičan. Jednu je večer došao k njoj doma i završili su na njezinu kauču. Nakon boce viskija koju je donio.
- Nije prošlo puno, a već smo se strastveno ljubili. Pitala sam ga: “Hoćemo li nešto učiniti po tom pitanju ili ne?”. Odjednom je stao, uspravio se i pogledao me mršteći se. Nikada nismo dovršili to što smo započeli. Ali nakon što sam ga stvarno upoznala, drago mi je što nismo. Bruce Willis je kreten - ispričala je.
Podjednako je i Bruce nju nahvalio.
- Nemam što dobro reći o Cybill - rekao je.
Udvarali su joj i kolege Jack Nicholson, s kojim je izišla samo kako bi Bogdanovich bio ljubomoran, ali nije željela spavati s njim, Robert De Niro kojeg je također odbila te glazbenik Stan Getz koji se nije dobro nosio s odbijanjem pa više nikad s njom nije progovorio nijednu riječ. Ali je zato uživala u romansi s glumcem Charlesom Grodinom i tada kaskaderom, a danas glumcem Jamesom MacArthurom.
- Charles je bio ljubavnik pun energije i mašte. Jedne smo se noći igrali u krevetu i priznala sam mu da maštam o seksu s dvojicom muškaraca. Kada mi je rekao u redu, našalila sam se: “Znaš li koliko bi National Enquirer platio za tu priču?” No pronašao je diskretnog kolegu koji je šutio o tome - priznala je.
Nezasitna Cybill s godinama se ipak smirila i odlučila biti monogamna. Potkraj prošlog stoljeća, točnije od 1994. do 1998., bila je zaručena za glazbenika Roberta Martina, a od 2010. do 2014. uživala je u ljubavi sa psihologom Andreijem Nikolajevičem za kojeg se planirala udati, ali prekinuli su.
- Više ne vjerujem u brak. Nije mi jasno zašto sam se uopće udavala. Ali mi je drago što imam djecu - zaključila je.