'Uživanje i istraživanje moj je plan za ovo ljeto'

Svestrani zagrebački umjetnik Saša Šekoranja proveo je nezaboravan odmor na Siciliji. Toliko je uživao da se uskoro ponovno vraća u omiljenu Italiju

Privatni album

Putovanja su jedan od poticaja za istraživanje i inspiraciju. Prepustiti se novome i možda upoznati drukčijeg sebe. Odmaknuti se od svakodnevice uvijek je kreativno, a tada i jasnije sagledavam svoju lokalnu sredinu - rekao nam je Saša Šekoranja koji se nedavno vratio iz Italije gdje je desetak dana uživao u čarobnoj Siciliji.
- Ovo mi je bilo prvo putovanje nakon dugo vremena, nakon korone i mirovanja. Bio sam jako nervozan i uzbuđen prije samog putovanja. Odlasci u Italiju su mi najviše nedostajali pa je ta zemlja bila jednostavan izbor. Bio sam već na Siciliji, ali nikad u Palermu i okolici - objašnjava akademski umjetnik koji je smještaj našao u Scopellu, malenome mjestu na pola puta između Palerma i Trapanija.
- Dolazak je bio šokantan, sve mi je više nalikovalo Africi nego Italiji pa tijekom boravka često nisam bio siguran jesam li u Španjolskoj, Grčkoj ili ipak Italiji. Na putu od aerodroma upijao sam čudesne pejzaže plodnih žitnih polja, maslinika, vinograda i veličanstvenih trava kroz koje se ljeskalo more. Priroda je već poprimila onu zlatnu boju ljeta - ističe poznati cvjetni aranžer i dizajner interijera koji je još prije puta rezervirao vilu na stijeni iznad mora do koje vodi drvored stoljetnih eukaliptusa.

Privatni album

- Bio je to prizor poput filmskog seta. A kad sam otvorio škripave škure, zabljesnulo me plavetnilo mora i neba. Bio je to božanstven pogled na uvalu i malu privatnu plažu. Bajka! Kuća je divna, ali zapuštena i neodržavana. Terase nepometene, biblioteka u prašini, u ormarima se osjeća vlaga... Sve je puno antiknog namještaja i šarene keramike te me podsjetilo na film ‘Sk­rivena ljubav’ pa mi je bilo lakše. Možda je tako trebalo biti da se konačno resetiram, opustim i uživam u onom najboljem - prisjeća se Saša koji je tu nonšalantnost i zapuštenost susretao svuda gdje je prolazio: u raskošnim muzejima, palačama, i u staklenicima botaničkog vrta.

- Svaki dan sam obilazio nešto zanimljivo, tako sam jedno jutro obišao grčki hram u Segesti i popio kavu na trgu ispred crkve u Alcamu, pa brzo natrag u vilu i na plažu. U prelijepom seocu Erice, na brdu iznad Trapanija, kupio sam keramičke zdjelice jer ništa veće ne bi prošlo na Ryanairu. Odlazak u Palermo uvijek je napeto iskustvo. Promet, gužva, buka, kaos, ali nakon toga slijedi potpuno oduševljenje! Još si ne mogu izbiti iz glave ljepotu palače Abatellis čiji postav potpisuje veliki Carlo Scarpa. Nezaboravna je Lauranina mramorna skulptura na zelenoj podlozi, a Madona postavljena ispred plavog zida za mene je čudesan prizor. Siciliju povezujem i s Viscontijem i njegovim ‘Gepardom’. Takvu dekadenciju i raskoš doživio sam u palači Mirto. U njoj se može vidjeti i osjetiti život jedne od najvećih aristokratskih obitelji tog dijela Italije. Palermo je prebogat crkvama i oratorijima. Nezaobilazni su samostan i crkva Santa Caterina te oratoriji San Lorenzo i Santa Cita. Ali ima još - botanički vrt u Palermu izgleda kao da ste se vratili stotinu godina unatrag. Biljke ovdje rastu neobuzdano i divlje. U toj prašumi otkrivate jezerca, fontane i staklenike, a na samom ulazu nalazi se monumentalni klasicistički paviljon sa zbirkom sjemenki, plodova, kora drveta i starim herbarijima. Uz sve to ne bih gubio vrijeme na Palazzo dei Normanni, kraljevsku palaču i vrtove, što je glavna preporuka u svim vodičima. Radije šećite prelijepim trgovima i otkrivajte skrivene uličice. Palermo traži odmor. Sjeo sam u obližnju kavanu pretrpanu cannolima i košarama voća napravljenog od marcipana. Za blagajnom sjedi matrona od glave do pete u leopard uzorku, uključujući i masku. To je pravi Palermo! E sad mogu natrag na selo... Ostatak dana sam slikao na terasi, brao cvijeće i slagao velike bukete u vazama. Tjedan dana živio sam kao neki romantični Sicilijanac. Onako filmski, kako sam zamišljao taj šareni, razigrani, topli život pun zadovoljstva, baroknog izobilja koje ti puni oko i nepce. Ponekad bih prošetao do obližnje stare tunare koja je danas pretvorena u mali muzej i hotel. Divno mjesto s pogledom na stijene obrasle kaktusima. Umjesto tuna, danas su tu nasukani Talijani koji se prže na suncu - priča nam oduševljeno.

Privatni album Bilo mu je prekrasno!

Premda ovaj najveći mediteranski otok na samom jugu Italije često ne može izbjeći poveznicu s mafijom, tko god se nada da će odlaskom na Siciliju doživjeti živopisne scene nalik onima iz filma ‘Kum’, vara se.
- Lijepo je, ljudi su opušteni i susretljivi. U restoranima i kavanama osjećaju se optimizam i veselje. Imam osjećaj da bih ondje mogao živjeti - objašnjava ovaj svestrani Zagrepčanin, slikar i scenograf kojeg je, osim predivnog krajolika i bogate kulturne baštine na kojoj je vidljiv utjecaj brojnih kultura, osobito oduševila hrana.
- Odlična je! Špageti, naravno! I to u svim kombinacijama: pasta alla Norma, s jastogom, alle vongole... A tek deserti - mljac, pa njihov espresso macchiato preliven preko kremastog sladoleda... Moje omiljeno mjesto je Bar Nettuno u Scopellu. Nezaboravna tuna u pistaciji, pane cunzato i desert cassatelle punjene rikotom... Mogao bih tako svaki dan! A cijene su pristupačne - kaže nam Saša koji ove godine planira i dalje putovati po Italiji.
- Istražujem i uživam cijelo ljeto!