Unuka Josipa Broza Tita, redateljica Saša Broz, i njezina kći, scenografkinja Sara Haas, surađuju i poslovno. Njihova treća zajednička suradnja je predstava ‘Slučajni susret u sex-shopu’, čija je premijera bila 10. veljače u Maloj dvorani Lisinski.
Saša govori da će sigurno biti još suradnji s kćeri Sarom i nada se da je ona neće odbiti jer već, kaže, ima nove planove i suradnje na vidiku.
‘Ideja za ovu suradnju bila je moja. Sara je magistrirala slikarstvo na Likovnoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Zoltana Novaka. Njezin vizualni jezik vrlo je kazališan. To su svi likovni kritičari i autori predgovora za njezine samostalne izložbe primijetili. Vjerujem da je tako zato što je i ona kao i mnoga djeca mojih kazališnih kolega gotovo pa odrasla u teatru. Uvijek mi je bio važniji likovni rukopis scenografa s kojim surađujem od arhitekture prostora. Sarin rukopis je svjež, zaigran. Znam što ju je motiviralo i čime se inspirirala. Vrlo je profesionalna i nevjerojatno maštovita. Uvijek ću je rado hvaliti upravo zato što je neopisivo skromna i samozatajna’, ispričala je za Nacional.
I Sara kaže da je u kazalištu odrasla te provela mnogo godina svog života još od malih nogu. Njezin je otac, naime, poznati glumac Ranko Zidarić.
‘Mislim da mi je kroz zadnje dvije generacije kazalište već ugrađeno u DNK. Nije samo da od malih nogu lutam i skrivam se po dvoranama već sam i kroz studentske dane svaki dan provodila nekoliko sati radeći u HNK, tako da mogu reći da se u kazalištima osjećam kao kod kuće’, poručila je.
Logično je bilo pitanje kako njih dvije uspijevaju odvojiti privatno od poslovnog i je li to u njihovu slučaju potrebno. Saša kaže da je to vrlo teško jer se ona kad režira, budi i liježe s novom predstavom u glavi. Sara, pak, smatra da je u poslu, pogotovo ako ste poslovno povezani s obitelji, važno odvojiti poslovno od privatnog, makar je sa Sašom to teže jer je ona 24 sata fokusirana na posao i želi da su joj svi suradnici stalno dostupni.
No kaže kako uživa raditi s majkom. Ističe da Saša kao redateljica ima posebno izražen senzibilitet kod odnosa ljudi koji se nalaze na sceni.
‘Obožava glumce i sve njezine predstave su prvenstveno glumačke. Za sve je potrebna dobra atmosfera čemu pridonosi ravnoteža između odnosa glumaca te glumaca i publike. Meni je sa Sašom super raditi i da mogu, radila bih zauvijek. No promjene su ponekad dobre za ljude i mislim da je to zdravo. Kada slikam u svom ateljeu, uvijek sam sama u svom svijetu i nije mi baš neko vrijeme bilo lako naviknuti se na posao s puno ljudi’, rekla je za Nacional.
Zanimljivo je kako je Sara odlučila očevo prezime Zidarić zamijeniti prezimenom svoje pokojne prabake Herte Haas, jedne od žena Josipa Broza Tita pa je tako jednom za Jutarnji list rekla:
‘Prezime od prabake nisam uzela samo iz poštovanja prema njoj, nego iz poštovanja prema dvjema osobama u obitelji za koje znam da im je beskrajno drago što barem netko još nosi prezime Haas. Meni promjena prezimena nije nikakva velika promjena jer sam za sve uvijek Sara, uostalom, nije teško fulati čija sam’.
Nedavno je za Večernji list i njezina majka progovorila na tu temu.
'Prije dvije godine rekla je da se želi maknuti od tereta mog i Rankovog prezimena te da je odlučila uzeti bakino prezime Haas. Ranko i ja znamo što znači nositi teret poznatog prezimena, njegov je otac glumac Krešimir Zidarić. Podržali smo je jer smo osjetili da joj je došlo prirodno i da to ima smisla', izjavila je Saša.