Domaći stilisti su nam otkrili što kupuju na sniženju

Moda, trendovi, stilski imperativi i noviteti koji gotovo svaki tjedan dolaze u trgovine jedna su od većih opsesija brojnih milenijalaca, a sada, na vrhuncu sezone sniženja, istražili smo kako i što kupuju neki od najpoznatijih modnih znalaca

Profimedia, Matej Grgić

Sredina i kraj siječnja vrhunac su sezone sniženja zbog čega trgovine poznatih brendova još i više vrve primamljivim crvenim natpisima kojima privlače brojne ljubitelje pristupačne mode. Cijene ovih dana vrtoglavo padaju do čak 70% premda i dalje, nažalost, nismo dostigli praksu zapadnih zemalja. Onu praksu kada su velika sniženja i rasprodaje potpuno normalna, svakodnevna pojava, dok su u Hrvatskoj, primjerice, samo neki od artikala u trgovinama dostupni po 70 ili više posto sniženim cijenama. Ako je vjerovati stručnjacima, razlog su zalihe u skladištu, odnosno obrtaj odjeće i modnih dodataka u samoj trgovini zbog čega ekonomska računica nije još dostigla onu razinu kojoj se nadamo, a izazvala bi velike rasprodaje u vodećim hrvatskim epicentrima stila.

Profimedia, Matej Grgić 

Bilo kako bilo, Hrvati kupuju sve više: u prosincu je prema izvještajima Hrvatske gospodarske komore potrošeno čak više od milijardu kuna više nego u prosincu 2018., pri čemu modni segment zasigurno odnosi golem dio tog kolača. Sada, u sezoni sniženja, potraga za omiljenim komadima odjeće, modnih dodataka i obuće se nastavlja, a trgovački centri vrve posjetiteljima u potrazi za garderobom u kojoj će provesti ostatak zime, ali i dočekati prve dane proljeća. Jedan od vodećih trendova jest i porast kupnje odjeće na mrežnim stranicama popularnih high street lanaca, pri čemu Zara, Mango i Asos, kao i Topshop, funkcioniraju kao omiljene online destinacije brojnih slavnih Hrvata. Kako bismo iz prve ruke doznali što i gdje kupuju jedni od najpoznatijih modnih insajdera u Hrvatskoj, pitali smo stiliste što misle o ovogodišnjoj sezoni sniženja te jesu li već nabavili omiljene komade. Otkrili su nam i neke od svojih omiljenih adresa za kupnju...

Profimedia, Matej Grgić 

Ana Bacinger

“Kupujem gotovo isključivo na sniženjima, tijekom godine možda kupim dva - tri komada po punoj cijeni. To su većinom traperice na kojima nikad ne štedim, tenisice i even­tualno neki komad za koji proci­jenim da neće dočekati popuste. Sredinom siječnja krećem u potragu za komadima u kojima planiram provesti proljeće i ljeto, a obavezno kupim i nekoliko zimskim komada za koje sam sigurna da mi neće dosaditi do iduće zime. Nakon toga više ne ulazim u trgovine, mislim da sam se zasitila zbog posla kojim se bavim. Kupujem po webshopovima, a najčešće su to Topshop, Mango, Asos i nezaobilazna Zara jer imaju najpristupačnije cijene i odličnu ponudu, ali volim zaviriti i u ponudu Bimbe Y Lole i Miiste.”

Profimedia, Matej Grgić 

Ivan Friščić

“Ne poznajem nikoga tko ne kupuje na sniženjima. Budući da je moj stil poprilično jednostavan i uglavnom nosim crne komade koji su uvijek u trendu, mogao bih gotovo sve kupovati na sniženjima. No većinom kupujem kada se za to ukaže potreba, neovisno o sniženju. Na sniženjima kupujem traperice i obuću jer u te komade najviše investiram. Rijetko kupujem odjeću naslijepo ili online jer su modeli često različiti i moram ih probati. Dobra je stvar u online šopingu što se za sve može napraviti povrat pa se ponekad upustim i u to. No uglavnom biram brendove koje inače nosim i čije krojeve poznajem. Najčešće kupujem domaći dizajn, a prilikom kupnje važan mi je sirovinski sastav odjeće.”

Profimedia, Matej Grgić 

Ana Nikačević

“Kupujem na sniženjima, ali vrlo promišljeno. To su najčešće komadi koje sam već dugo željela i sve manje sam sklona impulzivnoj kupnji na sniženjima. Prije sam imala konzumeristički pristup kupnji na sniženju, a danas je to promišljenije i ciljano. Gužve u trgovačkim centrima pomalo me umaraju i ne ostavljaju mi dovoljno prostora da promislim o samoj kupnji. Na sniženjima češće kupujem komade s potpisom domaćih dizajnera jer su mi tada cjenovno dostupniji i smatram da pametnije investiram nego kada bih u istom trenu kupila nekoliko komada iz high street ponude. Dobar dizajnerski komad uvijek ima prednost. Kupujem i online te priznajem kako sam ipak malo impulzivnija u tom pristupu.”