Uspjeh o kojem se priča

Modni producent i idejni začetnik projekta Fashion.hr, Vinko Filipić, uspio je sa svojim timom postići nevjerojatne brojke - domaći tjedan mode za manje od mjesec dana ulazi u 30. sezonu, a Vinko zaokružuje dvije iznimne dekade rada na turbulentnoj modnoj sceni Hrvatske

Robert Gašpert

Dogurati do tridesete sezone projekta, koji je prije petnaestak godina pokrenut kao malo druženje istinskih modnih entuzijasta, zasigurno je golem uspjeh. Vinko Filipić promijenio je domaću modnu industriju, dao joj europski predznak te uspješno doskočio svim izazovima usklađivanja želja sponzora s onima modnih dizajnera. Na pragu 30. sezone Bipa Fashion.hr˝-a osvrnuo se na trenutke koje će pamtiti, kao i na novitete koje donosi 2020. godina.

Prije trideset sezona Bipa Fashion.hr-a bili ste drugi čovjek, kako privatno tako i profesionalno. Kada biste morali sumirati svoje iskustvo u definiranju domaće modne scene, što biste rekli? Kako je prošlo dosadašnje putovanje?

Na početku sam više bio dječak nego odrastao muškarac. Naime, 2020. za mene je godina velikih jubileja. Prije nekoliko tjedana proslavio sam 40. rođendan, zatim okruglih 20 godina djelovanja na sceni, a pred mojim je timom i 30. sezona projekta. Ponosan sam na sve te brojke i smatram da smo svojim radom pridonijeli razvoju hrvatske mode. Na našoj je platformi prikazano više od 500 kolekcija modnih dizajnera, i to na produkcijskoj razini zavidnoj za domaće uvjete. Mnoge smo dizajnere timski afirmirali, drugima dali vjetar u leđa kada je to bilo najpotrebnije, a općenito smo modnim zbivanjima postavili smjer i definirali trendove.

Koji su vam trenuci bili iznimno važni, a što biste rado zaboravili i ostavili u prošlosti?

Put koji sam prošao u realizaciji projekta bio je izazovan. Afirmacija projekta u manjim gradovima poput Bola, Zadra i Varaždina, a zatim tržišna utakmica koja me dočekala 2009. godine nakon njegova preseljenja u Zagreb u jeku financijske krize naučili su me da uspjeh ovisi isključivo o tome koliko imaš jasno definiranu viziju za koju si spreman ići do kraja. Budući da to podrazumijeva jako puno truda i rada, ponosan sam na činjenicu što je projekt oduvijek okupljao kako entuzijaste tako i profesionalce koji su dijelili viziju i svojim su se radom nepovratno utkali u dio uspjeha. Ovu priliku koristim da im svima od srca zahvalim.

Robert Gašpert 

Kada biste morali dati generalnu ocjenu svoga dosadašnjeg rada, kako biste se ocijenili? Petice i jedinice ne primamo kao odgovor, želimo modnu metodologiju.

Dajem si čistu peticu za strast koju svih proteklih godina ulažem u realizaciju projekta. O tome što smo kao projekt ostavili u naslijeđe hrvatskoj modnoj sceni volio bi da govore drugi. Činjenica je da smo definirali standarde, a cijelim tim putem trudili smo se odgajati i brojnu modnu publiku jer, u konačnici, scene nema bez publike. Moramo biti svjesni da je moda biznis, a tržište treba odgojiti, informirati i doprijeti do ljudi za koje radite. Pritom nije važno jeste li modni dizajner ili organizator tjedna mode. I u tome smo uspjeli.

Kako je projekt rastao, vi ste se mijenjali, prilagođavali publici, dizajnerima i partnerima. Što možemo očekivati u 30. sezoni? Što će se događati na pisti, a što ispred i iza nje?

Apsolutno ste u pravu jer u našem poslu samo mijena stalna jest. Ove smo sezone odlučili iznenaditi publiku i dizajnere novim konceptom u kojem ćemo na čak tri modne piste predstaviti 12 samostalnih modnih revija u različitim terminima. Tako omogućujemo dizajnerima idealne produkcijske preduvjete kakve dosad nisu imali. Osim toga, veliki jubilej obilježit ćemo sa dvije izložbe te programom Fashion Talks u kojem ćemo na panelima aktualizirati neke nove trendove u modi. Bit će jako zanimljivo i zabavno.

Robert Gašpert 

Kada se svjetla ugase, što preostaje za ostatak godine? Gdje vidite svoj projekt?

Nakon ove jubilarne godine, intimno osjećam da je došlo vrijeme za promjene. Trendovi u modi se mijenjaju, kao i tržište, a u konačnici i ja se mijenjam. Trenutačno mogu reći da će promjene u konceptu koje smo pokrenuli ove sezone nastaviti i u sljedećoj.

Prošlog ste se ljeta vjenčali s dugogodišnjom partnericom Sanelom Seferagić. Koliko je to utjecalo na donošenje poslovnih odluka? Jeste li time stavili točku na ‘i’ vaše ljubavi i odlične suradnje? Postali ispunjeniji, još sretniji, kreativniji? Ljubav svakako nadahnjuje, baš kao i moda.

Za nas je to bio prirodan slijed događaja koji su se odvijali vrlo spontano. Sanela se pridružila timu i vrlo brzo preuzela RED agenciju, koja je danas jedan od lidera na PR i event tržištu. Vrlo spontano smo se i oženili nakon deset godina veze. Dakle, uživamo u svakom danu i vjerujemo da je najbolje tek pred nama.