Teme održivosti i smanjivanja lošeg utjecaja na okoliš, kao i sve perspektive ekološke osviještenosti promijenit će trendove u modnoj industriji nabolje, pri čemu fokus uvijek treba biti na kvaliteti. Neke od najpoznatijih domaćih ljubiteljica mode za Story su komentirale ovu temu.
Ljupka Tanevska: 'Volim uložiti u kvalitetu'
U posljednjih godinu dana moj je moto da ne kupujem ništa i to mi dosta dobro ide. Pokleknula sam samo nekoliko puta i kupila domaći dizajn. U second hand trgovinama kupujem ako uistinu naletim na nešto kvalitetno i povoljno. Nešto što ću zaista nositi godinama. Ljudi često masovno kupuju zato što je jeftino a da im to zapravo i ne treba. Imala sam i sama taj problem. Većina stvari u mome ormaru je stara. Imam maminu vestu i haljinu koju mi je baka sašila prije 15 godina. Volim uložiti u kvalitetne komade koji se mogu nositi desetljećima. Važno mi je podržati domaći dizajn. Mislim da bismo svi to trebali.
Dora Predojević: 'Nitko nije imun na ove teme'
Kao što beauty brendovi paze na to da su proizvodi cruelty-free te bez umjetnih tvari, tako su i fashion brendovi pokrenuli slow fashion. Naravno, volim kada neki komad ima priču, ali uvjet je i da mi se sviđa pa ta priča samo potvrdi moju odluku. Nisam stručnjakinja, ali smatram da bismo u 21. stoljeću sa znanjem koje imamo trebali biti svjesni ekološke situacije i problema te da bi svaki brend kojemu je stalo do ugleda trebao nastojati da njegova proizvodnja bude što manje štetna. Brendovi bi trebali smanji tu jeftinu i brzu proizvodnju čija je cijena, nažalost, skupa za okoliš. Što sam starija, preferiram kvalitetu nad kvantitetom te sam prestala gomilati odjeću i obuću.
Rita Rumora: 'Dogodio se pomak u svijesti'
Pozdravljam sve sustainable fashion brendove i kolekcije. U ormaru imam puno takvih komada, poput tenisica Veja koje sam otkrila prije nekoliko godina. Takva je roba iznimno kvalitetna i dugo traje. Brendovi bi se trebali posvetiti proizvodnji koja nije štetna za okoliš. Mislim da se već dogodio pomak u svijesti potrošača, ali i načinu poslovanju pa konačno počinjemo na to obraćati pozornost. Prva sve više pazim. Daleko sam od potpune osviještenosti, ali korak po korak. Pri kupnji se vodim kvalitetom, a ne kvantitetom. Ne kupujem više ono što ću nositi samo jednom jer ne vidim poantu u tome.
Nika Matić: 'Važno je biti eko friendly'
Drago mi je kada vidim da se brend zauzima za očuvanje okoliša. Trudim se kupiti takav proizvod, zato obožavam kolekciju H&M Conscious koja me svaki put iznenadi kad vidim kako odlične stvari mogu nastati iz recikliranih materijala. Čudi me što više brendova nema razvijen sustav koji pomaže očuvanju okoliša. Tehnologija i proizvodnja jako su razvijene pa smatram da nema opravdanja što neki brendovi to ignoriraju. Vjerujem kako još nije izvedivo da cijela kolekcija bude eko friendly, ali dio bi svakako trebao biti. Obožavam stvarati nove kombinacije od komada koje već imam u garderobi.