Održivost je u modi! Baš kao i ove super tenisice!

Mnogi brendovi okreću se održivom načinu proizvodnje, no kako svatko od nas može doprinijeti ozdravljenju našeg planeta?

Adidas

Volimo modu, no modna industrija – htjeli to prihvatiti ili ne – jedan je od najvećih zagađivača u svijetu. Čak 10% ukupne svjetske emisije CO2 proizvede modna industrija; više od dvije milijarde stakleničkih plinova godišnje ispusti se u atmosferu upravo iz modnog sektora, a zbog 'brze mode' svake se godine baci više od 10 milijuna tona odjeće. No, srećom, ovog su sve više svjesni oni koji odgovorno promišljaju o modnim trendovima, pa se u ovoj industriji sve više i sve češće govori o održivosti. Osim 'eco friendly' etikete, koja znači da nije bilo zagađenja okoliša prilikom proizvodnje, održivost u modi znači i brigu o tome da su svaki komad proizveli radnici koji su za to pošteno plaćeni, da su korišteni materijali koji se brzo razgrađuju te da su proizvedeni bez štetnih kemikalija u svojem sastavu.
Iako se sve više brendova okreće održivom načinu proizvodnje, kupovanje predmeta s oznakom 'održivo' nije dovoljno; moramo u potpunosti preispitati sve svoje potrošačke navike. Dakle, ako želite osigurati da vaš ormar bude što održiviji trebate – kupovati manje i bolje.

Adidas 

Možda je to klišej, ali mantra ‘kupujte manje i kupujte bolje’ ključna je ako uzmemo u obzir činjenicu da se globalno svake godine proizvodi nevjerojatnih 100 milijardi odjevnih predmeta. Što kupujete i zašto; treba li vam to i hoćete li taj komad nositi barem 30 puta, pitanja su koja bi svatko tko razmišlja odgovorno trebao sebi postaviti.
Dobro je pravilo izbjegavati sintetiku, poput poliestera, koja u svijetu čini 55% odjeće, jer je ona dobivena iz fosilnih goriva i treba joj puno godina da se razgradi. Nisu svi prirodni materijali izrađeni isto. Primjerice, za proizvodnju organskog pamuka koristi se znatno manje vode nego za proizvodnju konvencionalnog pamuka, a ne koriste se ni štetni pesticidi.

Jedan od načina kako svatko od nas može živjeti održivo je i da uložimo u održive modne marke, tj. one brendove i dizajnere koji promiču održivost. Kako bi proslavio novu eru poznate siluete, adidas Originals predstavio je novu, jedinstvenu verziju tenisice Stan Smith. Naime, adidas Originals jednu je od svojih najdugovječnijih i najuspješnijih silueta posvetio stvaranju održivije budućnosti. Iako izgled tenisice ostaje isti, od ove sezone Stan Smith postaje eksperimentalni model u adidasovoj misiji prema svijetu sa što manje plastike.
Naime, gornjište novih modela Stan Smith izrađeno je od recikliranih PRIMEGREEN materijala visokih performansi, a potplat od reciklirane gume. Ženska verzija tenisice ima tiskane grafike inspirirane planetom Zemljom, bijelu oznaku na peti i grafiku na njoj u boji slonovače. Nadograđena verzija, pak, ima reljefne grafike, zlatne rupice za vezice i zelenu oznaku na peti, dok treća verzija uz PRIMEGREEN gornjište također ima zelenu oznaku na peti, a klasični izgled je nadograđen vezovima nadahnutim planetom Zemljom.

Adidas 

Kako bi zaokružili ovu održivu priču, svaki par u kolekciji dolazi u klasičnoj plavoj adidas Originals kutiji koja je izrađena od recikliranog papira. Najnoviji Stan Smith model možete pronaći u BUZZ dućanima diljem Hrvatske te online.

Glavna odgovornost modnih tvrtki očito je promijeniti svoju proizvodnju, distribuciju i marketinške prakse i strategije prema većoj održivosti. Ali tvrtke također mogu pridonijeti održivijim obrascima potrošnje. Tako su neki modni brendovi već pokrenuli ‘opciju’ leasinga odjeće i ostale opreme. Druge se tvrtke uglavnom usredotočuju na stvaranje mode koja je visokokvalitetna i bezvremenskog dizajna, treće su razvile sustave za prikupljanje i recikliranje i sl. Bilo kako bilo, svatko od nas svojim će angažmanom pridonijeti održivosti – ako ne drukčije, onda slijedeći oznake sustainable fashion, eco fashion, slow fashion, ethical fashion…, jer to su mali, ali značajni koraci koji će dovesti do ozdravljenja našeg planeta.

**Sadržaj nastao u suradnji sa brandom BUZZ.