Da je modna struka jedna od zanimljivijih na kreativnoj sceni, znaju već i vrapci na grani. Malo drame, poprilično glamura i mnogo promjena, sve je to dio modne igre, a to najbolje znaju Nikica i Vjeko. Kada nas je 2020. zaključala u četiri zida, oni se nisu predali i nastavili su stvarati, a tako je i ovih dana kada rade na novoj kolekciji i definiraju planove za ljeto. S dvojcem smo razgovarali o novitetima koje je donijela koronakriza, kao i o njihovu snalaženju u novom normalnom.
Iza nas je iznimno turbulentna godina. Kako ste se snašli u ovoj novoj stvarnosti, odnosno novom normalnom?
Brzo smo reagirali i, retrospektivno gledano, sve smo dobro odigrali. Počeli smo smanjivati troškove kada je virus tek stigao u Italiju. Odlučili smo se da nećemo pristajati na kompromise te proizvoditi trenirke, maske i stvari ‘za po doma’ nego da ćemo nastaviti dizajnirati odjeću za važne životne prilike. Malo smo reducirali broj komada u prêt-à-porter kolekcijama i minimalno u bridal liniji. Morali smo odustati od revije uživo pa smo se posvetili onoj virtualnoj. Naravno, bilježimo pad prodaje, što ne čudi jer su proslave mature i vjenčanja već dugo zabranjene ili ograničene, ali prilagodili smo se koliko je bilo potrebno i čekamo da se vratimo na staro normalno.
Je li bilo izazovno promijeniti koncept rada, promišljanja o kolekcijama, planove? Znamo da ste prošle godine odradili i virtualnu reviju kako biste zadržali kontinuitet…
S obzirom na to da smo kreativno ostali na starom kolosijeku, i nije toliko. Bilo nam je jasno da zimsku kolekciju nećemo moći prodati kao u godinama kada nije bilo pandemije. Kreativno osmišljavanje i izrada kolekcije uvijek su nas najviše veselili u poslovanju. Naravno, sve to uz prezentaciju kolekcije. Nedostajali su nam prijatelji brenda i dragi suradnici, novinari s kojima dugo surađujemo. S druge strane, nije bilo stresa koji uvijek itekako osjetimo kada imamo revije uživo. Ovdje ništa nije moglo poći po zlu. Sve što nam se nije svidjelo mogli smo ponovno snimiti. U revijama uživo sve možeš napraviti samo jednom pa kako god ispalo.
Početkom godine predstavili ste i raskošnu vjenčanu kolekciju, premda se u tom trenutku nije mogla slaviti ljubav, odnosno vjenčanja su bila otkazana. Zašto ste se odlučiti predstaviti upravo bridal modu?
Nismo htjeli dopustiti da pandemija uništi kontinuitet našeg rada i ono što nas čini modnim brendom. Znali smo da će prodaja ići lošije, ali nismo se htjeli odreći osmišljavanja, izrade i prezentacije bridal kolekcije. Uostalom, moda je bajka, moda je san, a sanjati nikako ne želimo prestati. U ovim vremenima to nam je svima potrebno, možda i više nego ikada prije.
Na čemu trenutačno radite, na što ste fokusirani? Nadate li se skorom vraćanju nekim starim životnim postavkama?
Trenutačno završavamo kolekciju za ljeto i dogovaramo snimanje kampanje. U glavi smo već na starim postavkama, doduše s maskom na licu, ali na to smo se već nekako naviknuli.
Hoćemo li uskoro gledati reviju brenda eNVy room? Ili je taj koncept otkazan za neka sretnija vremena?
To ne ovisi o nama. Mi ćemo kolekciju kreirati, izraditi i predstaviti, a hoće li to biti uživo ili virtualno, ne znamo. Nekako će već biti.
Kako ste provodili vrijeme prošle godine dok je posla bilo znatno manje? Jeste li otkrili neke nove hobije, putovali?
Poslovno smo prije pandemije u nabavu materijala svake godine išli u Istanbul, Milano i Pariz. Putovali smo i privatno pa su putovanja bila česta, što nas je jako veselilo. Srećom, materijala smo prije pandemije nabavili nešto više pa s tim nismo imali problema. Nadamo se da ćemo uskoro moći ponovno putovati. Poslovno ćemo svakako morati. Dotad obilazimo Hrvatsku u kojoj ima mnogo divnih stvari koje treba nanovo vidjeti i doživjeti.
Kako gledate na budućnost domaće modne scene? Mislite li da će ova kriza biti novi preokret za domaće brendove, poput vašeg?
Brendovi koji su stabilni već godinama preživjet će pandemiju više ili manje uspješno, ali nikako nije dobro što nema konkretne modne platforme koja promovira i predstavlja mlade brendove. Dugoročno to nije dobro za domaću modu, a ni za brendove koji su se dokazali jer konkurencija te uvijek tjera da budeš bolji i da se razvijaš. Ovako se sve može usporiti i gubiti na kvaliteti.
Za kraj budimo praktični, koji je najjači trend u ovoj sezoni? U čemu obožavate vidjeti žene?
Naravno, uvijek u haljini. Nakon mjeseci ležernog odijevanja, trenirki i hlača potreba za elegantnijom odjećom postala je još veća, ali i važnija nego ikad prije. Posebno nas vesele komadi koji pokazuju malo više kože, kao što su mini haljine s naglašenim ramenima ili puf rukavima.