Prije pet godina je krenula igra i dizajniranje, a danas je to uspješan hrvatski brend pod nazivom Miko Fashion. Iza branda stoji obitelj Šimunić sa svojim dragim suradnicima. Dizajnerice iza imena MIKO su majka učiteljica Mirela i kći Matea, akademska kiparica koje su svoju ljubav prema modi i umjetnosti, odlučile pretvoriti u posao koji vole. Što se sve krije iza ove obiteljske modne priče, pročitajte u nastavku intervjua za Story.hr.
Koliko dugo Miko Fashion postoji?
Prije 5 godina smo se krenule “igrati“, dizajnirati, proučavati materijale za torbe, oblike te načine na koje na što kvalitetniji način stvoriti proizvod. MIKO kao brand postoji skoro 3 godine, ali smatramo da smo tek prije par mjeseci krenule ozbiljnije postojati i biti MIKO. Do sada je bilo “okej, stvaramo torbe, uživamo u tom, ali tko zna što se može dogoditi“, a situacija s pandemijom nas je usmjerila da odlučimo hoćemo li se ozbiljno fokusirati na MIKO i dati sve od sebe da uspije, ili ćemo nastaviti njegovati na razini na kojoj smo dosad.
Tko je došao na ideju pokretanja brenda i kako? Kako se rodila ideja 'ajmo pokrenuti vlastiti brend'?
Na ideju pokretanja brenda došla je gospođa Šimunić Vučko, majka ovog brenda. Motive Šokice i Šokca, naslikao je pokojni suprug i otac, Miljen Šimunić (1964.-2006.) te su njihovi portreti bili zadnji ciklus radova koje je naslikao prije svoje smrti. Znale smo da ćemo u nekom trenutku napraviti nešto s njima jer ih on nije stigao predstaviti javnosti. Mama je oduvijek voljela modu, pogotovo torbe. Šivala je odjeću i stalno nešto “izmišljala“ s materijalima. Od raznoraznih ideja i maštanja o projektima i dizajnerskim pothvatima, zaključile smo da se cijela naša ideja i priča treba zaokružiti s upravo tim ciklusom radova Šokica i Šokaca.
Otkud crpite inspiraciju za dizajniranje torbica?
Inspiracija je svuda oko nas koliko god to zvučalo kao “isprana“ rečenica, ali je tako. Ideje za kolekciju su nastajale u vožnji gradskim prijevozom, čekajući red u banci, u trgovini s hranom, svagdje. Naravno da smo inspirirane i drugim dizajnerima, sve ono što je dostupno na društvenim mrežama utječe i na naše stvaralaštvo, ali najveći “gušt“ je kad od pakiranja bombona ili čokolade, dobiješ viziju i ideju o novoj kolekciji.
Kakve materijale koristite u izradi i tko šije torbe? Jesu li ručno rađene?
Koristimo većinom umjetnu kožu u kombinaciji s drugim materijalima. Nekako nam je efekt umjetne kože najviše “sjeo“ za torbe, ali u idućoj kolekciji bismo trebali predstaviti i torbu od lakših i mekših materijala. Torbe su ručno rađene. Jedino što je napravljeno strojno su motivi Šokice i Šokca, ostalo sve radimo mi i naši pomagači. Drvene ručke, naramenice, remenje, pakiranje, sve je ručni rad. :)
Imaju li kupci posebne želje? Mogu li zatražiti od vas da im napravite torbu po njihovim željama?
Kupci uvijek imaju posebne želje, ali nažalost ne radimo custom made torbe (još). U ponudi isključivo imamo torbe koje smo dizajnirali mi, ali za manje prilagodbe radi praktičnosti smo uvijek otvorene.
Koja priča stoji iza vašeg loga?
Kada smo došle do zaključka da ćemo raditi nešto s motivom Šokice, zamolila sam kolegicu, suradnicu i prijateljicu, akademsku slikaricu Dianu Mataković da motiv Šokice napravi linearno i jednostavno jer smo se htjele poigrati s printom na tkaninu. Nakon što je Diana odradila super posao, zaključile smo da je motiv vrlo jednostavan i efektan i da bi ga se trebalo “ubaciti“ u logo. Tu nam se priključio njezin otac, akademski grafičar i stripocrtač, Dubravko Mataković koji je naše ideje i Dianin rad spojio u jedno i stvorio naš logo sa Šokicom.
Nema straha, samo stvaraj i uživaj koliko god možeš
U kolekciji torbica iz 2019. godine na ručkama su oslikani likovi? Možete li našim čitateljima približiti tu priču?
Tako je. Kolekcija je bila vrlo brzo rasprodana, MIKOljupkama se jako svidjela ideja s printom Šokice i Šokca. Na svakoj našoj torbi, negdje su smješteni njih dvoje i upravo oni čine naš brand posebnim.
Posljednja kolekcija torbi izazvala je pravi 'boom'. Neki ih čak smatraju 'it' komadom za ljeto. Vidljiv je prijelaz iz tamnih i crnih tonova u one vesele, ručka je razigrana u crno-bijelim tonovima, boje su lepršave, vedre i svijetle… Kako ste se odlučili na, ako možemo tako reći, dosad najveći prijelaz i različitost u odnosu na dosadašnji rad Miko Fashiona?
Kao što sam ranije u razgovoru spomenula, stvarno smo počele postojati i upustiti se u MIKO i u potpunosti osloboditi i uživati tek prije nekoliko mjeseci i mislim da je Colors kolekcija upravo produkt tog stanja uma. Nema straha, samo stvaraj i uživaj koliko god možeš. Kolekcija je definitivno najveći skok u našem stvaranju dosad i jako smo zadovoljne rezultatom i reakcijama i neizmjerno zahvalne na svim reakcijama i podršci. Nastala je slučajno. Svidjele su nam se boje, kupile smo materijal za probu, zgužvale ga i stavile drvene ručke koje smo imale samo kako bih otprilike dobile dojam o kontrastu boja i materijala. U tom trenutku smo se obje pogledale zbunjeno u smislu “jel' to to?“. Najbrže nastala kolekcija dosad, definitivno. :)
Kakvi su vam planovi za budućnost? Radite li već na nekoj novoj kolekciji?
Naravno! Na nadolazećoj kolekciji radimo preko godinu dana, a već sad kombiniramo što bi s kolekcijom za iduće ljeto. Kod nas nema predaha, samo razmišljamo što, kako i kad. Imamo previše ideja, a godišnjih doba je premalo.
Planirate li širiti poslovanje? Možda dizajnirati i neke druge modne komade ili accessories?
Da i da! Ostvarujemo nove suradnje s buticima po RH. Od ovog tjedna se torbe mogu osim u Boutique BONI( Varaždin) i Šinjorina- hrvatski dizajneri (Rijeka), mogu pronaći i u Lanterni u Šibeniku. Dogovaramo još sličnih suradnji poput ovih, a o svemu ćete biti obaviješteni na našim društvenim mrežama. Što se tiče drugih modnih komada i accessoriesa, opet da i da! :) Upravo radimo na ljetnoj verziji suknje iz THE kolekcije te isprobavamo materijale i oblike za nakit. Voljeli bismo se upustiti u nove stvari i proširiti ponudu.
U konačnici, jeste li zadovoljni time što radite? Kakve su reakcije kupaca?
Jesmo, stvarno jesmo. Teško je, naravno. U procesu rada, događa se jako puno poteškoća na koje uopće ne računaš. Radiš posao dizajnera, voditelja društvenih mreža, marketinga, prodaje, računovođe itd… pa se nekad „pogubimo“ u svemu tome, ali nas dizajniranje i stvaranje torbi uvijek vrati na pravi put i podsjeti zašto to sve radimo.