NATAŠA MIHALJČIŠIN - NOVA KAMPANJA I KOLEKCIJA: Bliski susret (s modom)

Kolekcija je ženska što nikako ne znači kako je u smislu spola strogo određena, referira se na različite modne izraze ženskosti i, u tom smislu, poigrava s njihovom interpretacijom.

0.jpg
Foto: Sara B.Moritz

Kakvu bi joj ulogu dodijelili, a kakvu bi ona sebi danas htjela priskrbiti, u kontekstu vremena koje se u stvarnost nematerijalnosti premiješta tako intenzivno i sveobuhvatno da to skoro ne primjećujemo, koliko smo u nju uronjeni. Na brisanom polju značenja koje vjetrovi nose u kovitlacima uraganske potrošnje moda se grčevito drži privida važnosti i autentičnosti često udarajući glavom u zid moralnih utvrda koje na reakcionaran način zastupaju pravo na postavljanje granica dobrog ukusa.

1.jpg 1.jpg
Foto: Sara B. Moritz

Kako bi stvar bila gotovo bureleskno groteskna dobar ukus štite upravo oni koji ga beskrupulozno destruiraju prostituiranim strategijama privlačenja pažnje čiji je ekskluzivni cilj: novac, bogatstvo i profit pa ako je potrebno biti angažirani aktivist, bit ćemo baš to, a ako je in biti dekadentan- što da ne!? Pri tome je vrlo bitno uzeti u obzir prirodnu povezanost mode s fetišizmom- jer što najbolje draži naše želje ako to nije čežnja za objektima kojima pridodajemo posebnu emotivno estesku vrijednost, bilo da se radi o automobilima, cipelama, čarapama, parfemima, donjem rublju, dijamantima... vestama!

2.jpg 2.jpg
Foto: Sara B. Moritz

Na korak smo u tami naših poriva, isto tako na korak smo u svjetlu čistog poetskog zanosa; i sve smo to mi u kolopletu relacija koje u umreženom svijetu a traže instantnu konzumaciju i gratifikaciju. Tijek vremena koje zauzima fizičku dimenziju pretpostavlja, unatoč tehnologiji, strpljivost i izgradnju odnosa: između nas, između nas i prirode, nas i životinja, nas i okoliša, nas i sebe, nas i naših, i vaših. U tom procesu je susret moćno sredstvo komunikacije i ostvarivanja bliskosti. Upravo je ostvarivanje bliskosti tema kojom se bavi ova kolekcija: odjeća je ovdje metafora nečeg što nam je materijalno najbliže tijelu, multifunkcionalna je, ali i prenosi poruku, komunicira.

Foto: Sara B. Moritz

U okolnostima u kojima nema apriornih vrijednosnih sudova, mogla bi poslužiti kao jezik pregovora i razumijevanja no, u kontekstu kulturoloških diktata, pozicionira i distancira. Pomaknemo li ju u polje spontanog doživljaja susreta s drugim ili drugačijim otvaramo mogućnost interakcije i upoznavanja, možda i razumijevanja, a na koncu i zbližavanja. Kolekcija je ženska što nikako ne znači kako je u smislu spola strogo određena, referira se na različite modne izraze ženskosti i, u tom smislu, poigrava s njihovom interpretacijom. Mahom se radi o ručno izrađenim pletenim, kukičanim i izvezenim komadima odjeće s elementima dekonstrukcije i rekonstrukcije.

Foto: Sara B. Moritz

Kobila Korina koja se na fotografijama pojavljuje kao model je, zapravo, poveznica i simbol ostvarivanja čistog odnosa s drugim: susretanja! S modom se, kao i Korina, prvi put na ovom snimanju susrela i Andrea koja jaše od svoje šeste godine- od kad je sama mogla nositi sedlo što je bi presudan kriterij za ostvarivanje njene, oduvijek prisutne, ljubavi prema konjima.

Fotografije su snimljene na hipodromu u Zagrebu.