Gazirana voda s okusom i alkoholom novi je hit u svijetu, a uskoro dolazi i kod nas
Jeste li čuli za ‘hard seltzer’? Riječ je o trenutno jednom od najtraženijih pića u SAD-u, čija se popularnost vrlo brzo širi po svijetu a uskoro će se moći kupiti i kod nas. U osnovi je riječ o gaziranoj vodi s okusom i - alkoholom. Proizvodi se na sličan način kao pivo, osim što se dodaju arome i karbonizacija. Alkohol se obično proizvodi fermentacijom šećera od trske; ponekad se koristi sladni ječam ili fermentacija voća. Razina alkohola iznosi oko 5%, a udio kalorija je relativno nizak. Također, hard seltzeri su najčešće bez glutena i veganski, pakiraju se u “održive” limenke a zbog osvježavajućeg okusa, najčešće voćnog, i svih gore navedenih karakteristika, vrlo su brzo postali jedno od omiljenih alkoholnih pića nove generacije.
Hard seltzer je prvi proizveo Nick Shields, pivar pete generacije iz Westporta u saveznoj državi Connecticut, koji ga je izbacio na tržište u studenom 2013. Kroz nekoliko godina popularnost im je stabilno rasla da bi 2019., kad se na tržištu pojavila marka White Claw, prodaja naglo skočila.
Analitičari uspjeh White Clawa i općenitu privlačnost hard seltzera pripisuju povećanom broju zdravstveno osviještenih potrošača.
“Porast prodaje hard seltzera pokazuje da tržište potrošača alkoholnih pića napokon ima adekvatnu ponudu za sve one koji su tražili alternative osvježavajuće i aromatične, ali i niskokalorične i nisko-šećerne napitke”, rekao je za medije Brandy Rand, glavni izvršni direktor američkog IWSR (analiza tržišta pića). “Ovi proizvodi također udovoljavaju rastućoj potražnji potrošača za praktičnošću i privlače ljude koji uživaju u popularnim koktelima poput votka-sode i raznih spritzera. Definitivno očekujemo da će više brendova iskoristiti ovaj brzorastući trend.”
Prodaja u kategoriji hard seltzera u SAD-u izvan trgovine 2019. je godine dosegla 1,5 milijardi dolara, dok je prodaja u trgovini porasla sa 210 milijuna u 2018. na 1,2 milijarde dolara 2019. Sveukupno, očekuje se da će američko tržište hard seltzera doseći 2,5 milijarde dolara do ove 2021. godine.
Osim brojnih malih brendova, prošle godine su i mnoge velike marke piva odlučile izaći na tržište sa svojim hard seltzerom, uključujući Molson Coors, Coronu i Budweiser.
Zanimljivo je spomenuti kako se porast prodaje hard seltzera poklopio s općim padom potrošnje vina u SAD-u.
Prema istraživanju koje je 2020. godine objavio IWSR, više od polovice potrošača alkohola u SAD-u barem jednom tjedno pije hard seltzer, pa ne čudi da se tijekom prošle godine u Americi dnevno proizvodilo oko 82,5 milijuna kutija od devet litara napitka - više od votke. To je vrlo impresivno, s obzirom na to da je ova kategorija pića došla na tržište relativno nedavno, dok je votka postojana desetljećima. Sve u svemu, hard seltzer i ostali proizvodi njemu slični imaju tržišni udio od 2,6% svih alkoholnih pića u SAD-u, u odnosu na samo 0,85% 2019. godine.
IWSR predviđa i da će se potrošnja hard seltzera utrostručiti do 2023. i doseći preko 281 milijun slučajeva.
“Hard seltzeri daleko su od pomodarstva, rastu spektakularnom brzinom, a proizvođači sve više povlače potrošače iz drugih kategorija alkoholnih pića, ne samo iz kategorije piva i vina. Bit će to najbrže rastuća kategorija alkoholnih pića u SAD-u u sljedećih pet godina,”, zaključuje Rand.