Nostalgija, održivost i e-poslovanje pojmovi su s kojima ćemo se kroz 2022. zasigurno često susretati u brojnim situacijama, ali je posebno zanimljivo kakve veze ovi pojmovi imaju s trendovima u hrani predviđenim za godinu pred nama. Na oblikovanje trendova utječu brojni faktori, od uvjeta življenja kroz posljednje dvije godine, do klimatskih promjena, razvoja tehnologije i znanosti, na temelju kojih je i za 2022. International Food Information Council, neprofitna organizacija koja promiče informacije iz svijeta znanosti, prehrane, sigurnosti hrane i poljoprivrede, predstavila zanimljive trendove i smjer gledanja u industriji hrane.
Među zanimljivim trendovima posebno se ističe pojam nostalgije, s kojim se sve češće susrećemo kroz glazbu, umjetnost, oglašavanje, a sve s potrebom prisjećanja i uživanja u osjećaju kako je to bilo nekad. U hrani se ovaj pojam odnosi na sve veću potrebu kuhanja kod kuće te kuhanja jednostavnih, ukusnih obiteljskih obroka.
Ali to kuhanje baš kao i općenito uživanje u hrani ne mora biti dosadno, već kako predviđanja poručuju, ona predstavljaju priliku za otkrivanjem novih okusa, od svježeg voća i povrća do začina i novih stilova u kuhanju. U trendu će biti namirnice kao što suhibiskus, kurkuma, kelp alge, gochujang (crvena chilli pasta), ube (ljubičasti slatki krumpir koji okusom podsjeća na čokoladu, vaniliju čak i pistachio) te yuzu. Sve to ima za smjer razvijanje ne samo petog okusa, umamija, već i šestog, čije se karakteristike kriju iza pojma kokumi.
E-poslovanje ili online poslovanje pojam je koji ukazuje kako će format naručivanja hrane za van ali i npr. naručivanje hrane čitanjem jelovnika preko QR kodova biti sve češće. Za istaknuti je kako je veliki broj svjetskih restorana preživio period lockdowna zahvaljujući dostavama hrane te da veliki broj restorana od te prakse ne namjerava odustati što će biti i razlog za razvoj trenda pojave pop-up restorana, restorana bez osoblja i slično.
Vezano uz održivost, ne postoji područje vezano uz industriju hrane da se ne govori o važnostima održivosti, brige za zdravlje i očuvanje planeta. Osim svjesnije kupnje i odabira svakodnevnih namirnica, ideja održivosti globalno motivira ljude na sve aktivnije promišljanje i djelovanje u smjeru izgradnje urbanih vrtova, što posebno podržavaju pripadnici mlađe generacije.