Chef godine prema izboru gastronomskog vodiča Gault&Millau Croatia je Ana Grgić Tomić, chefica restorana Zinfandel’s i Le Bistro u zagrebačkom hotelu Esplanade. Trofej veliki chef sutrašnjice osvojila su tri chefa - Michael Gollenz iz restorana Alfred Keller u hotelu Alhambra na otoku Lošinju, Nikola Marušić iz splitskog restorana PiNKU Fish & Wine te Stiven Vunić, chef i vlasnik restorana Zijavica iz Mošćeničke Drage.
Trofej chef tradicijske kuhinje pripao je Nebojši Rajkoviću iz restorana Čingi Lingi čarda u Bilju, dok je Ana Morgan, iz restorana Morgan u Brtonigli, osvojila Trofej chefa nove tradicijske kuhinje. Trofej mladi talent godine osvojili su Matea Jurec, chefica restorana Loora u Đakovu, te Marko Jantolek, chef restorana Matrix u Zagrebu.
Daniela Kramarić, vlasnica restorana Plavi podrum u Voloskom, osvojila je Trofej za promicanje hrvatske gastronomije i enologije, a restoranu Martinis Marchi na otoku Šolti pripao je Trofej za najbolji servis. Restoran Pandora Greenbox iz Splita osvojio je Trofej za najbolji POP lokal.
U kategoriji najboljih restorana i ove su godine slavili 360 iz Dubrovnika i njegov chef Marijo Curić, restoran Monte iz Rovinja i chef Danijel Đekić, zagrebački NAV i chef Tvrtko Šakota, šibenski Pelegrini i njegov vlasnik i chef Rudolf Štefan, restoran Pergola iz Zambratije i vlasnik i chef Fabricio Vežnaver te restoran Zinfandel’s hotela Esplanade u Zagrebu i chef Ana Grgić Tomić, svi s osvojene 4 toke Gault&Millau.
Nagrade najboljim restoranima i chefovima uručene su na gala večeri u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade, gdje se okupilo više od 100 vodećih chefova hrvatskih restorana. Tom je prigodom predstavljeno i peto izdanje dvojezičnog međunarodnog gastronomskog vodiča u koji je uvršteno 265 Top restorana, 105 POP - popularnih lokala (bistroa, street food, zalogajnica, slastičarnica) i 105 vina iz cijele Hrvatske. Ovaj etablirani međunarodni vodič pokrenut 1965. u Francuskoj prisutan je u osamnaest zemalja svijeta i snažan je poticaj promociji restoranske scene i nacionalnih gastronomija na domaćem i inozemnom tržištu. Kuharske kapice (toke) otisnute na prepoznatljivoj žutoj naljepnici turistima jamče provjerenu kvalitetu, a uvrštenim restoranima i chefovima snažan su poticaj za razvijanje kreativnosti i poboljšanje usluga u ugostiteljstvu i hotelijerstvu. S početnih 150 restorana i POP mjesta uvrštenih u prvo izdanje vodiča Gault&Millau Croatia, u pet godina taj se broj povećao na ukupno 370 restorana i POP mjesta.
“Ponosni smo da veliki trud i rad koji ulažemo u izradu ovog vodiča i promociju hrvatske gastronomije prepoznaju chefovi, ali i gosti na domaćoj i međunarodnoj sceni. Osobito nam je drago što je u proteklih godinu dana stasala nova generacija mladih chefova i chefica, koja s puno strasti i znatiželje pristupa gastronomiji i kreira uzbudljiva jela. Namjeravamo ih i dalje poticati da ustraju u poboljšanju kvalitete, da ostanu posvećeni jelima, vinima i autentičnim namirnicama svoga kraja. Želimo zahvaliti našim stalnim partnerima - HTZ-u te proizvođačima hrane i vina koji nas podržavaju i vjeruju u snagu i kvalitetu hrvatske gastronomije“, rekla je Ingrid Badurina Danielsson, direktorica hrvatskog Gault&Millau.
Uzvanike gala svečanosti posebno su pozdravili Tessa Chaffey, direktorica Gault&Millau International, Monika Udovičić, izaslanica Ministrice turizma te Slavija Jačan Obratov, direktorica Sektora za sustav TZ i razvoj proizvoda u HTZ-u.