Održivo putovanje i odmor usmjeren na prirodu trend je u sve većem porastu. Njemačka turistička zajednica (DZT) provela je anketu među 259 predsjednika uprava i voditelja ključnih kupaca u djelatnosti međunarodnog putničkog prijevoza, čiji su rezultati pokazali da tri četvrtine njih očekuje porast potražnje u ovom segmentu tijekom iduće tri godine. DZT je uočio ovaj trend i osmislilo globalnu kampanju Embrace German Nature.
Petra Hedorfer, glavna izvršna direktorica DZT-a: „Nakon dvije godine pandemije koronavirusa ljudi veći naglasak stavljaju na svoj utjecaj koji imaju u ulozi putnika, i to na održivost i na svoju želju za doživljajem netaknute prirode. Embrace German Nature nastavak je našeg niza marketinških kampanja u kojima redovito naglasak stavljamo na prirodu i rekreaciju te na održivost kao ključne elemente našega brenda. Prema podatcima istraživačko-konzultantske tvrtke IPK International, Njemačka je među Europljanima već sada druga najpopularnija destinacija u svijetu kada je riječ o putovanjima temeljenima na doživljajima u prirodi. Rezultati ankete Destination Brand 21, koju je provela konzultantska tvrtka Inspektour, pokazuju da važna izvorna tržišta receptivnog turizma u Njemačkoj ovu zemlju vide kao destinaciju izvrsnu za bijeg na selo i održivi odmor. Naš je cilj nastaviti graditi na temelju ove pozicije promoviranjem odmora u ruralnim regijama, duljih boravaka i održivog turizma.“
Kampanja Embrace German Nature predstavlja karakteristične krajolike kako bi se ljubitelje prirode i slobodnog vremena potaknulo i nadahnulo da posjete Njemačku. Naglasak je na doživljajima vezanim za očaravajuće krajolike ove zemlje i istraživanju nekih od manje poznatih regija, a sve u sklopu autentičnog i pojedinačno prilagođenog doživljaja, o čemu je hrvatskim medijima kroz nedavno gostovanje u Zagrebu i predstavila Njemačka turistička zajednica.
Zanimljivi podatci o Njemačkoj kao destinaciji za ljubitelje prirode
Trend putovanja koji se temelji na doživljajima u prirodi u sve je većem porastu:
• Među Europljanima koji putuju po cijelome svijetu Njemačka se našla na drugome mjestu ljestvice destinacija za putovanja koja se temelje na doživljajima u prirodi.
• Izleti usmjereni na doživljaje u prirodi druga su najpopularnija vrsta odmora za posjetitelje Njemačke (35 posto).
• Putovanja usmjerena na doživljaje u prirodi jedna su od vrsta odmora za koju se vjeruje da će u budućnosti najvjerojatnije imati još istaknutiju ulogu.
• Za sedam osnovnih europskih tržišta ukupan broj potencijalnih putnika zainteresiranih za „provođenje vremena u prirodi“ je 65,8 milijuna, dok je 46,6 milijuna njih zainteresirano za „odmor na selu“.
• Izvješće o održivom putovanju koje je 2021. godine objavila stranica booking.com. ističe kako čak 83 posto ispitanih smatra da je održivo putovanje od ključne važnosti. Njih 61 posto kaže da je pandemija pojačala njihovu želju za održivijim putovanjima u budućnosti.
Njemačka kao vrhunska destinacija za ljubitelje prirode:
• Trećina kopnene površine Njemačke nalazi se pod posebnom zaštitom kao park prirode ili nacionalni park. Za istaknuti je 16 nacionalnih parkova, 104 parka prirode i 16 UNESCO-ovih rezervata biosfere
• 3 UNESCO-ova mjesta svjetske prirodne baštine
• 300.000 km označenih pješačkih staza te više od 76.000 km dugih biciklističkih staza
• Više od 350 certificiranih spa i zdravstvenih resorta
• Više od 100 panoramskih i tematskih staza
• 13 vinorodnih regija
Turistička infrastruktura:
• 14 mjesta u Njemačkoj certificirano kao održiva turistička destinacija
• Svi InterCity i InterCityExpress vlakovi njemačkoga željezničkog operatora Deutsche Bahna voze na zeleni električni pogon
• Više od 1300 certificiranih mogućnosti smještaja za održivi odmor
• Oko 1500 smještajnih kapaciteta nosi oznaku potvrde kvalitete Wanderbares Deutschland, što znači da s osobitom ljubaznošću dočekuju šetače
• 5800 biciklistima prilagođenih pružatelja smještaja Bed & Bike
S više od 30 posto kopnene površine pod posebnom zaštitom kao park prirode ili nacionalni park Njemačka je idealna destinacija za odmor u srcu prirode, a o ponudi te posebnostima kampanje predstavnici medija su doznali više na press druženju održanom u Zagrebu, u Velvet caffeu. Okupljenim predstavnicima medija te travel blogerima i influencerima ispred DZT-a su govorili Cristian Sallai i Maja Lunić, a posebnu čast eventu je svojim dolaskom iskazao i Mr Harald Sieber – zamjenik veleposlanika Njemačke u Hrvatskoj. DZT ima 27 predstavništva u čijoj su nadležnosti tržišta širom svijeta. Sjedište DZT-a je u Frankfurtu.