U utorak, 27. rujna, u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu, održana je sedma konferencija Raise the Bar na kojoj je Coca-Cola HBC Adria s profesionalcima iz HoReCa sektora podijelila najnovije trendove iz svijeta ugostiteljstva i turizma. Po prvi put na konferenciji su dodijeljene nagrade Chef’s Choice i Bartender’s Choice, o čijim su dobitnicima odlučili barmeni i chefovi iz cijele Hrvatske. Priznanje struke za najveći doprinos u 2022. godini dobili su glavni chef splitske Kinoteke Mario Mandarić te suvlasnik i glavni barmen Peaches & Cream Bara Dominik Bečvardi.
„Na konferenciji Raise the Bar potičemo izvrsnost izgradnjom zajedništva i dijalogom te ju podižemo na višu razinu predavanjima istaknutih svjetskih stručnjaka i odavanjem priznanja onima koji nesebično dijele znanje i pomažu u razvoju novih generacija kuhara i barmena. Kao društveno odgovorna tvrtka, Coca-Cola HBC Adria predano stvara prilike koje mladim talentima omogućuju da lakše izgrade karijeru u svijetu ugostiteljstva. Tri programa projekta Raise the Bar do sada je uspješno završilo 45 barmena, barista i konobara, a deset mladih kulinarskih i slastičarskih talenata nagradili smo stipendijama za školovanje na svjetskim učilištima. Ove smo godine razvili program Raise the Bar Youth namijenjen dodatnoj edukaciji učenika ugostiteljskih i turističkih škola“, istaknula je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria.
Posebnost ovogodišnje konferencije bila su i gostovanja najpoznatijih svjetskih stručnjaka iz svijeta gastronomije i ugostiteljstva, koji su, na oduševljenje publike, podijelili svoja iskustva.
Agostino Perrone direktor Connaught Bara i Giorgio Bargiani, glavni miksolog Connaught Bara, najboljeg bara na svijetu prema The World’s 50 Best Bars, otkrili su kako s educiranim osobljem dolaze do svjetskih nagrada i opstaju na vrhu. U atraktivnom izlaganju oduševili su pričom o konceptu rada Connaught bara, važnosti timskog rada i stalnih edukacija, te kroz odlične primjere potvrdili kako je miksologija umjetnost koja u suživotu s drugim umjetnostima pruža priliku za nove doživljaje i posebna iskustva. Publika je bila počašćena i prilikom za uživanje u gutljajima nekih od signature koktela najboljeg bara na svijetu, te prilikom za uživanje u kratkom i zanimljivom Martini Masterclassu vrsnog Connaught dvojca.
Predsjednica izbora The World’s 50 Best Bars Asia i osnivačica portala The Dram Attic, Priyanka Blah, ukazala je što je ključno za izgradnju karijere u ugostiteljstvu, važnost edukacije te razmjene znanja i iskustava, te što je to što ona posebno cijeni u barovima. A to su naravno odlična pića, te prije svega vrhunska usluga.
Prema kraju konferencije na pozornicu je stigao glavni chef i suvlasnik londonskog restorana KOL & KOL Mezcaleria - Santiago Lastra. Kroz svoju je priču približio filozofiju rada svog restorana koje se temelji na meksičkoj kuhinji, jelima i kulturi, ali s potpunim zaokretom u odabiru namirnica, jer chef Lastra za pripremu tih jela koristi isključivo sezonske britanske namirnice. Kako je to kad ananas zamijenite s korijenom celera ili sočni mango s jesenskom tikovom, i više je od zanimljive priče, to je pozivnica kreativnim pojedincima iz industrije da svoj rad usmjere ka novom, drugačijem, održivom. Koncept, filozofija restorana KOL potvrđuju kako spoj visoke gastronomije, znanosti i novih vizija pruža odlično iskustvo svakom gostu ali i velikoj gastro zajednici. Santiago Lastra je i jedan od nagrađenih mladih chefova u kategoriji Hospitaity Pioneers - 50 next Class 2022.
Više od dvije trećine (68,8 %) ispitanih ugostitelja smatra da će glavni izazov ugostiteljstva u 2023. godini biti nedostatak radne snage, pokazala je anketa agencije Ipsos. Pri tome 72,7 % njih pozitivnim je ocijenilo poslovanje tijekom glavne turističke sezone, a 68,8 % očekuje dobre rezultate u post sezoni. Kada je u pitanju podizanje kvalitete hrvatskog ugostiteljstva, 61 % ispitanih ugostitelja istaknulo je da najvažnijim smatra podizanje razine i kvalitete znanja radnika.
Kvaliteti hrvatskog ugostiteljstva zasigurno će doprinijeti i polaznici pete generacije Akademije Raise the Bar kojima su na konferenciji dodijeljeni certifikati Coca-Cole HBC i European Bartender School za uspješno završen program koji obrađuje teme koje odgovaraju potrebama poslodavaca i prate najnovije svjetske trendove.