Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

Zašto su važni probiotici

Autor Nikolina Kunić
Autor Nikolina Kunić

Želite li biti zdravi, trebate svakodnevno konzumirati hranu bogatu probioticima ili uzimati dodatke prehrani. Čak 80 posto našega imunosnog sustava nalazi se u probavnom traktu, a tajna oporavka probavnog sustava je u postizanje ravnoteže između dobrih i loših bakterija u crijevima

Izvor: Shutterstock

Iako je COVID-19 trenutačno najspominjanija bolest, neprestano smo izloženi potencijalno štetnim mikrobima svih vrsta. Od štetnih mikroba, kao i od određenih bolesti, štiti nas imunosni sustav koji prepoznaje uljeze poput bakterija, virusa i parazita te poduzima trenutačne mjere. Kako bi ojačali svoj imunosni sustav, ljudi se često odlučuju za posebnu vrstu prehranu ili vitaminske dodatke. No naš imunosni sustav nije tako jednostavno dizajniran i na njega utječe idealna ravnoteža brojnih čimbenika - ne samo prehrana, a posebno ne određena hrana ili hranjiva tvar. A ta ravnoteža počinje u crijevima.

Izvor: Shutterstock


- Prvi i najčešće zanemareni razlog zašto je probavni trakt toliko važan za zdravlje skriva se u činjenici da se 80 posto cijeloga našeg imunosnog sustava nalazi upravo ondje. Tajna oporavka probavnog sustava leži u ravnoteži između dobrih i loših bakterija u crijevima. Ako želite biti zdravi, morate svakodnevno konzumirati hranu bogatu probioticima ili uzimati dodatke prehrani. Probiotici su, dakle, živi mikroorganizmi (tzv. dobre bakterije) koji primijenjeni u adekvatnoj količini povoljno djeluju na zdravlje domaćina. Prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, probiotici imaju povoljan učinak u slučaju proljeva, konstipacije, alergija, karcinoma, infekcija mokraćnog sustava te drugih stanja i bolesti kao što su intolerancija laktoze, prevencija karcinoma kolona, sniženje kolesterola, sniženje krvnog tlaka, poboljšanje imunosnih funkcija, smanjenje upale, povoljan učinak kod iritabilnoga kolona, prevencija rasta štetnih bakterija zbog stresa - objašnjava dr. sc. Mirela Marić, mag. nutricionizma i voditeljica Centra za regulaciju tjelesne težine u Poliklinici Aviva.

Mirela Marić
Mirela Marić
Izvor: Press


Probiotici su inače dostupni u prehrani (jogurt, sir, kefir, kiseli kupus), u obliku dodataka prehrani ili se nalaze kao dodaci u hrani, najčešće u fermentiranim mliječnim proizvodima. Odlučimo li se na kupnju dodataka prehrani, dr. Marić ističe kako je važno obratiti pozornost na nekoliko stvari.

Potražite probiotik koji ima 10 do 30 sojeva i birajte sojeve poput Bacillus coagulans, Saccharomyces boulardii, Bacillus subtilis, Lactobacillus rhamnosus

 - Prva je kvaliteta proizvođača - kupujte proizvode provjerenih proizvođača s dobrom reputacijom. Važan je i broj bakterija (CFU) - kupujte probiotike koji imaju veći broj bakterija (CFU), od 15 do 100 milijardi. Potražite probiotik koji ima 10 do 30 sojeva i birajte sojeve poput Bacillus coagulans, Saccharomyces boulardii, Bacillus subtilis, Lactobacillus rhamnosus i druge kulture te formule koje će osigurati da probiotici stignu živi u probavni trakt kako bi se mogli kolonizirati. Svakako istražite koji brendovi imaju sojeve koji zadovoljavaju vaše zdravstvene potrebe - naglašava.


Kvalitetnom funkcioniranju probavnog sustava, najvažnijeg u imunosnom sustavu, ne pridonose samo probiotici. Na potpuno prirodan način poboljšanju funkcije probavnog sustava, pa time i poboljšanju cjelokupnog zdravlja, pomaže i voda Donat Mg. Naime, klinički je dokazano da Donat Mg potiče probavu, a ima blagotvoran učinak i na druge dijelove probavnog sustava. Stručnjaci iz Medical centra Rogaška preporučuju ga i za poticanje lučenja žuči, koja je vrlo važna za probavu masti. Redovito pražnjenje žučnog mjehura i žučnih kanala sprečava nastanak određenih tegoba koje mogu nastati zbog neodgovarajućeg rada žučnog sustava.

Najčitanije

Najnovije