'Pokreće me sloboda koju sam sebi dala tek u nedavnoj fazi života!'

Predstavljamo stvarne žene, koje su baš u zrelim godinama, odlučile pokrenuti nešto novo i ne stati, već hrabro krenuti naprijed. Bivša novinarka Željka Maras, koja je servis Jedem doma pokrenula prije šest godina, sigurna je da to nije posljednji projekt koji pokreće od početka, jer - kako kaže - 'Najuspješnije smo nakon 40-e!'

Jedem doma

Priča o jedinstvenom gastro-servisu Jedem doma započela je 2015. godine, kad je bivša novinarka i urednica Željka Maras spletom okolnosti tadašnji posao radila od kuće i imala viška slobodnog vremena. Svakodnevno je, kaže nam, odlazila na tržnicu i kuhala i po dva puta dnevno, no primijetila je da vrlo malo njezinih poznanika i prijatelja čini to isto, bilo zbog nedostatka vremena, bilo zbog nedostatka volje i kulinarske vještine. Nebrojeno je puta tada čula: 'Da barem mogu doći doma s posla i da me na štednjaku čeka sve kuhano!'. Tada joj se 'upalila lampica' i osnovala je Jedem doma, servis za nabavu namirnica i kuhanje. Na početku je servis pružao uslugu pomoći u kućanstvu, pa su kuhali u oko 150 kućanstava u Zagrebu, no nakon nekoliko godina Jedem doma transformirao se u proizvodnju premium polugotovih jela. Razne vrste domaćih lazanja, soparnik, pogače i palačinke od pirova brašna, juhe i složena jela, ali i funkcionalni paketi, poput dijetnih ili detoks, koji nastaju u suradnji s nutricionisticom Almom Bunić, dio su poduzetničke priče kojom ova žena – hrabro korača naprijed.
'I dosad sam nekoliko puta mijenjala branšu i nekoliko puta bila u prilici kreirati medijske ili marketinške projekte od početka. Skretanje u poduzetništvo samo je naizgled nešto drugo, no i dalje je to samo još jedan projekt, koji treba osmisliti, podignuti i staviti na tržište. Pritom ne mislim da se moj poduzetnički pothvat dogodio u nekim osobito zrelim ili kasnim godinama, jer su brojna istraživanja pokazala da poduzetničke priče, osobito one koje pokreću žene, najviše uspijevaju s osnivačicama starijim od 40 godina, koje su već stekle neko poslovno i životno iskustvo. Jednako tako mislim da Jedem doma nije posljednji projekt koji pokrećem od početka, osjećam da će ih biti još!', kaže Željka Maras.

Jedem doma 

Izreka kaže kako su promjene jedina konstantna stvar u našem životu. Ponekad su stvar izbora, a ponekad krize, slučajnosti ili godina, no u mnogim slučajevima promjene nam prije svega donose novu mudrost. Naime, većina žena, kad dođe u zrelije godine, a osobito kad nastupi menopauza, počinju se više okretati sebi. I Željka potvrđuje kako je među kupcima proizvoda Jedem doma najviše žena u zrelim godinama, koje se suočavaju s promjenama na fizičkom i psihičkom planu, te koje promišljaju o onome što unose u organizam, bilo u obliku hrane, ali i njege. Kao što svaka žena u menopauzi, njegujući kožu pravim preparatima, poput onih iz linije Vichy Neovadiol, koji se mogu kupiti u ljekarnama, može odgoditi ili usporiti određene tragove godina na koži, tako i promišljanjem o onom što jede može bitno poboljšati kvalitetu života.

Story 

'Mi jako pazimo upravo na taj dio naše ponude, pa izbjegavamo rafinirani bijeli šećer, umjesto kojeg u naše proizvode stavljamo, primjerice, javorov sirup i brezine kapi. Pirovo brašno, pak, izvrsna je zamjena za rafinirano bijelo bračno, a da se to ne osjeti na okusu. Naši su proizvodi sa smanjenim udjelom ugljikohidrata, a interes za funkcionalne pakete Jedem doma, poput dijetalnog, u kojem kupac dobiva već pripremljene obroke za svih 5 ili 7 dana trajanja kure, iznimno je velik', kaže Željka.
Ne čudi stoga što su brojne žene, svjesne da se promjene događaju, ali da ih one ne trebaju zaustaviti u njihovim snovima, prigrlile ovakav, zdraviji pristup prehrani. Iako nema recepta za sreću, većina stručnjaka složit će se kako je važno živjeti svaki dan te se ne opterećivati promjenama koje dolaze, pa i borama, gubitku čvrstoće kože, umornom izgledu... No kao što uravnotežena prehrana i pravi odabir namirnica ženama u menopauzi mogu dati novi elan i energiju, njega kože pravim preparatima itekako može vratiti mladolikost. 

Moćni sastojci u Vichy Neovadiol kremama za dnevnu i noćnu njegu djeluju na markere mladolikosti pogođene menopauzom, zaglađuju kožu, vraćaju joj volumen i gustoću, bore se protiv znakova umora, apsorbiraju vlagu... Drugim riječima, vraćaju joj sve što menopauza oduzima i to zahvaljujući moćnim sastojcima u svojem sastavu. Aktivni sastojak Pro-Xylane pomaže porastu kolagena u koži, čime se poboljšava njezina tekstura te sekoža doima punijom i glađom. Druga tajna punije i mlađe kože je Hepes, koji potiče staničnu obnovu i učinkovito djeluje na hrapava i suha područja, preoblikujući teksturu tena. Glicerin, pak, vraća koži vladu, dok Hedione, sastojak dobiven iz jasmina, potiče tvorbu prirodnih lipida (sebuma) u epidermisu, kojih često nedostaje tijekom menopauze, dajući koži elastičnost i mladolik izgled. 

Story 

Iako svjesna da godine nisu prepreka, Željka za sebe kaže da nije od onih nezaustavljivih radoholičarki te da itekako voli povremeno stati i ugoditi sebi, posvetiti se njezi kože, prehrani, zdravom načinu života..., a svoj izvor mladolikosti i elana crpi i na putovanjima, koja njezinu poduzetničku i privatnu iskru drže živom i uvijek aktivnom.

'Mislim da je iskra koja nas tjera naprijed jako važna za naš osobni rast i razvoj, koji treba trajati cijeli život. Ona uopće ne mora biti usmjerena prema nekom megalomanskom biznisu – dovoljno je da je to neka nova tema ili područje života koje nas zanima, novi krug ljudi koji nas nadahnjuju, pa i novi posao, zašto ne? Kao što sam već spomenula, intenzivno osjećam da Jedem doma nije jedini projekt kojim ću se u budućnosti baviti', kaže Željka.

Pandemija, koja sada već dugo traje, odražava se, dakako, i na Željkino poslovanje. U prvom valu pandemije bili su jedini na tržištu potpuno pripremljeni na nove okolnosti (vakumirana pakiranja za kućnu uporabu, webshop, vlastita dostava), pa su radili relativno dobro. Kako pandemija dalje odmiče, izazova je, kaže Željka, sve više, kao i izravne ili neizravne konkurencije, pa joj se čini kako se upravo sada nalazi u najizazovnijem poslovnom razdoblju, u kojem nema pauze.

'Kako smo prvenstveno okrenuti tržištu krajnjih kupaca, nestalnost potražnje dovodi nas u izazove u području financijske likvidnosti. Teško je raditi poslovne planove, nemoguće je predvidjeti što nam ovo pandemijsko vrijeme nosi. Ipak, uvijek pomaže sjetiti se zašto smo uopće počeli, pa probudivši tu staru iskru nastaviti ovo putovanje dalje, ne fokusirajući se na probleme nego na rješenja', kaže Željka i priznaje kako joj je glavni pokretač gotovo svakodnevno nadahnuće novim idejama, na čemu je beskrajno zahvalna.
'Pokreće me ljubav, koja je za mene sinonim za konekciju s višim dimenzijama postojanja. Pokreće me i sloboda, koju sam sama sebi dala tek u nedavnoj fazi svoga života. Sloboda da realiziram sve ideje koje mi padaju na pamet, sloboda da postanem tko želim, sloboda da pogriješim, sloboda da ne znam, ali i sloboda da uspijem i budem sretna', kaže Željka. Ne voli davati generalne sudove, ali smatra da svatko treba slijediti vlastiti impuls. 

'Mene inspiriraju hrabri ljudi, oni koji se ne boje izaći iz ustaljenih okvira i kojima je život igra u kojoj uživaju. Također, inspiriraju me ljudi koji njeguju duboku spiritualnu vezu s višim dimenzijama postojanja i kroz nju djeluju u ovozemaljskim područjima života', otkriva Željka, koja o planovima za naredno razdoblje kaže: 'Ako sam išta naučila u pandemijsko vrijeme, to je da je čvrsto planiranje preduvjet mnogih razočaranja
O poduzetničkom porivu kaže da se ili osjeti ili ne - i sasvim je u redu i jedno i drugo. 'Ako ga osjetite, krenite tim putem. Ionako ljudi na kraju života gotovo nikad ne žale za stvarima koji su učinili, nego za onima koje nisu učinili', zaključuje Željka.

Story 

*Sadržaj nastao u suradnji s Vichyjem.