Iako na prvi pogled izgleda kao matematička formula, jedna metoda će vam uštedjeti novac i živce, jer svi znamo koliko je frustrirajuće kada kupimo nešto što se na kraju ne pokaže dobrim i korisnim.
Ova formula namijenjena je zaštiti od pogrešne kupnje i vjerujemo da ćete biti oduševljeni koliko je učinkovita. Zaista je malo onih koji nikada nisu doživjeli dobro poznatu situaciju kada smo mislili da je nešto što smo kupili savršeno za nas, a kasnije je završilo na dnu našeg ormara.
Ako ste skloni impulzivnoj kupnji, onda su vam takva iskustva itekako poznata, ali razloga za brigu više nema.
Što je pravilo 3-7-14?
Iza njega stoji kostimografkinja Jenn Rogien, zaslužna za domišljate staylinge u serijama 'Girls' i 'Orange Is the New Black'.
Rogien kaže da je na kraju smislila trik koji može utjecati na lošu kupnju.
Pravilo 1: Trodnevni test
Prvi dio modne formule kaže da odmah nosimo novi komad odjeće koji nam se jako sviđa. S druge strane, prema riječima kostimografkinje, komad koji je kupljen prije tri dana, a još nije izvađen iz ormara, gotovo će sigurno biti jedan od tih promašenih investicija.
Pravilo 2: Tjedno razdoblje
Prošlo je sedam dana, a nikad niste odjenuli svoj novi trendi komad koji ste kupili s puno entuzijazma? To nije dobar znak, kaže Rogien. Nakon tjedan dana nenošenja, sigurna je kako je vaša kupnja ipak propala.
Pravilo 3: Mogućnost dvotjedne razmjene
U većini trgovina i online trgovina nenošenu odjeću i dodatke s etiketom možete vratiti bez problema u roku od 14 dana, a u nekima i do 30 dana. Ako se gore navedeni artikli odnose na novokupljeni komad, svakako to razdoblje trebate iskoristiti za povrat novca kako ne biste ostali bez novca i završili s još jednim novim komadom kao propalom modnom investicijom.
Koliko je općenito korisna formula 3-7-14?
Na prvi pogled, formula 3-7-14 ima smisla, ali ima i svojih nedostataka. Naime, oni koji ne pronađu odjeću iz ljetne sezone na zimskim sniženjima ili kupuju za posebne prilike u budućnosti (npr. odjeću za odlazak na vjenčanje) logično spadaju u tu kategoriju jer neće odmah odjenuti odjeću koju su upravo kupili.
Naravno, ovdje se ne može govoriti o lošoj kupnji, ali za okoliš i svoj budžet svakako je bolje prije kupnje uvijek misliti 'hladne glave' jer dobro je poznato da veliki postotak odjeće završi u reciklaži ili na otpadu.