SVAKI DESETI HRVAT IMA NEKI OBLIK OŠTEĆENJA SLUHA: Znaš li hrvatski znakovni jezik?

Procjenjuje se da svaki deseti Hrvat ima neki oblik oštećenja sluha, a ta brojka raste iz godine u godinu,

promo

Danas kad mjere i restrikcije uzrokovane pandemijom polako postaju dio prošlosti, sigurno se nećemo sa veseljem sjećati rada od kuće i socijalne distance. Koliko nas se po prvi put susrelo sa prostorima ispunjenim tišinom, koji su nas hranili osjećajima usamljenosti i otuđenosti? Istina, bile su pokrenute brojne inicijative kako bi se osvijestila briga o mentalnom zdravlju i pružila podrška, ali većina nas ne zna da među nama postoji velik broj onih kojima je svijet tišine bio stvarnost i prije pandemije.

promo 

Procjenjuje se da svaki deseti Hrvat ima neki oblik oštećenja sluha, a taj broj iz godine u godinu raste. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) procjenjuje da će današnjih 466 milijuna osoba s utvrđenim oštećenjem sluha do 2025. narasti na 900 milijuna.

Reebok Sign it out loud | Go2Digital  YouTube

 Zato nas je oduševilo kad smo saznali da je na ulicama Zagreba predstavljena prva kampanja na digitalnim citylightima koja pomoću interaktivnog sučelja uči prolaznike hrvatskom znakovnom jeziku. Ambasadori ovog projekta će vas kroz kratke video priče naučiti kako znakovno reći „Hvala“, „Molim“, „Mir“ i „Ljubav“, a u projektu sudjeluju Ivana Rajić Mišković i Nives Gotovac iz Saveza gluhih i nagluhih Grada Zagreba, te glumac Pavao Medvešek.

Reebok znakovni jezik | Go2Digital  YouTube

Saznali smo da je cilj kampanje zaista samo poziv Hrvatima da nauče nekoliko riječi na hrvatskom znakovnom jeziku i tako naprave korak prema povezivanju sa desecima tisuća svoji susjeda i sugrađana oštećenog sluha. Ovaj projekt je pokrenut na inicijativu tvrtke Reebok koja je i inače u svijetu poznata po inicijativama kojima potiče na pozitivnu promjenu kroz razne inicijative, kao što su, između ostalih, BOKS - Build Our Kids’ Success, HUMAN RIGHTS Award program.

promo 

Kampanju su osmislili Mediacom, višestruko nagrađivana medijska agencija i Go2Digital, vodeća tvrtka u vanjskom oglašavanju kao medijski partner i kreator softvera za prepoznavanje hrvatskog znakovnog jezika za digitalne citylighte. Cijeli projekt prati i Savez gluhih i nagluhih Grada Zagreba, kako bi se na ispravan način pristupilo temi i educiralo javnost. Radi se o najstarijem savezu u Hrvatskoj koji ove godine slavi svoju 101. godinu postojanja.

Kako bi se obilježila godišnjica, održana je i digitalna izložba na Cvjetnom trgu, a mi vas pozivamo da podržite ovu ideju i ako već niste, iskoristite priliku naučiti nekoliko riječi jednog novog jezika!

Više fotografija pogledajte u galeriji.