'FILTERI SU POSTALI ŠIRI DRUŠTVENI PROBLEM KOJI MIJENJA NOVE GENERACIJE': Tema današnje krive realnosti oduševila je WMF

Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu panel na temu 'Udobno u svojoj koži; Život u doba filtera' posebno je zaintrigirao okupljene.

Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Ove godine održan je 15. Weekend Media Festival te tako okupio na tisuće zainteresiranih, tradicionalno u prekrasnom Rovinju.

Sudionici su mogli prisustvovati brojnim predavanjima, a među njima i panelu koji se bavio onime što nam je danas već toliko normalno, blisko i jasno, a s druge strane toliko i nije. Naime, internet i društvene mreže napravile su potpunu revoluciju trendova i pokreta.

Kristina Štedul Fabac/PIXSELL 

Body shaming, body positivity, fake kultura i neograničeni broj filtera, česti su pojmovi koji se vežu uz njih. Koliko je ovo bitna tema za društvo pokazala je i prepuna dvorana na panelu 'Udobno u svojoj koži; Život u doba filtera' na kojem su razgovarali voditeljica i novinarka Mia Kovačić, influencerica Lucija Lugomer, Head of Story ujedno i predstavnica AMZ-a Ana Miščević, direktorica i partnerica 'Smart Agency' Jelena Zvekić, novinar i voditelj Zoran Kesić, uz sjajnu moderatoricu Idu Prester.

Kristina Štedul Fabac/PIXSELL 

'Ne koristim filter jer se meni to ne sviđa. Osim toga, ne želim da ljudi kada me vide uživo i uspoređuju s filtriranom slikom ostaju šokirani jer ne mogu vjerovati da se radi o istoj osobi', rekla je Mia Kovačić koja je dodatno naglasila da filteri rade veliki pritisak na djecu i mlade te samim time i na njihovo mentalno zdravlje.

'Ja nisam nešto aktivan na društvenim mrežama, ali smatram da filteri dovode do mijenjanja vizualne percepcije pojedinca čime se stvara lažna slika o njima. Također, danas se svi imamo potrebu uspoređivati s drugima, ali zapravo bi trebali gledati samo na sebe', nadovezao se Zoran Kvesić sa svojim razmišljanjem.

Kristina Štedul Fabac/PIXSELL 

Kako korištenje filtera ili Photoshopa izgleda iz perspektive digitalnih marketinških agencija, objasnila je Jelena Zvekić: 'Klijenti nas traže 'fotošopirane' slike, ali u dozi - traže nas da uklanjamo podočnjake i zatežemo lica. Gledaju ljepotu kao nešto ključno kod oglašavanja pa im često imamo potrebu istaknuti kako influenceri osim toga donose i neke druge vrijednosti.

Nakon panela je i Anu Miščević, Head of Story, oduševio odaziv ljudi na upravo ovakvu temu. 

Kristina Štedul Fabac/PIXSELL 

'Moram priznati da sam se ugodno iznenadila kako je baš ovaj panel pobudio veliku pažnju medijske i poslovne elite u Rovinju, jer, naizgled, svi bi rekli kako je to 'površna' tema koja se tiče isključivo beauty svijeta. No nije, prepuna dvorana pokazatelj je kako su 'filteri' postali širi društveni problem koji mijenja nove generacije. Na nama je bilo da kroz panel raspravimo koji su to sve utjecaji filtriranja kao pojma za 'uljepšavanje svega' i koje su negativne strane tog trenda koji nevjerojatnom brzinom ulazi u sve pore društva. Filter na društvenim mrežama nije više samo lijepa fotografija i holivudski osmijeh - ljudi su nažalost počeli do neprepoznatljivosti filtrirati i svoje živote, što je svakako problem našeg društva, pogotovo mladih generacija koje sve više imaju krive životne ideale i uzore te misle da je život 'jedan klik'. Pouka koju bih izvukla iz ovog panela je - Budimo svoji, autentični, savršeno-nesavršeni i sretni jer filterima taj osjećaj nikada nećemo postići!', rekla je Ana.