RUŽIČASTA KAO SIMBOL POBJEDE!

Milanska La Scala, pariški Eiffelov toranj, Széchenyijev lančani most u Budimpešti i kultni zagrebački hotel Esplanade imaju nešto zajedničko – sve ove povijesne i impozantne građevine povezuje ružičasta boja.

goran jakuš

Udruga P.I.N.K. life i zagrebački hotel Esplanade sinoć su povodom globalne inicijative Mjeseca ružičaste vrpce u Esplanade 1925 Lounge & Cocktail baru okupili brojne uzvanike iz javnog života grada poput Matije Vuice, Tihane Harapin Zalepugin, Mirne Maras Batinić, Nenada Sovilja, aktualne Miss Universe Arijane Podgajski, Andree Trgovčević, prof. Davora Vagića i dr. da bi zajednički potaknuli i osvijestili žene o važnosti redovitih pregleda dojki, najavili akcije Udruge i hotela tijekom listopada te tim povodom i simbolično obojili pročelje hotela Esplanade u ružičasto.

Udruga je s izaslanicima Sabora i Grada Zagreba ovom prigodom istaknula statističke podatke i važnost ove inicijative te najavila brojne hvalevrijedne akcije, među kojima je i Esplanadin prigodni ružičasti Popodnevni čaj od kojeg se dio prihoda donira udruzi P.I.N.K. life.

Mjesec listopad posvećen je obilježavanju borbe protiv raka dojke, a u okviru toga svatko pronalazi način kako najbolje pridonijeti ovoj temi. Katkad je to podizanje svijesti, katkad konkretna pomoć, stoga i ove godine zagrebački hotel Esplanade to radi na oba načina. Partnerskom suradnjom s udrugom P.I.N.K. life obilježava se cijeli mjesec listopad, a tim je povodom sinoć zasjalo i pročelje hotela Esplanade koje će biti ružičasto sve do ove nedjelje. Ovo okupljanje popratile su i brojne osobe iz javnog i političkog života grada koje su došle pružiti svoju podršku inicijativi.

Prema podacima, u Hrvatskoj je u 2019. godini zabilježeno 2.999 slučajeva raka dojke (stopa 143,2/100.000), a od ove zloćudne bolesti umrle su u 2020. godini 722 žene (stopa 34,7/100.000). Rak dojke je treći maligni uzrok smrti u žena u Hrvatskoj, nakon raka pluća i kolorektalnog raka.

goran jakuš 

Odlukom Vlade Republike Hrvatske 2006. godine pokrenut je Nacionalni program ranog otkrivanja raka dojke u okviru kojeg se svake dvije godine na mamografski pregled pozivaju sve žene u RH u dobi od 50 do 69 godina s ciljem smanjenja smrtnosti od raka dojke, otkrivanja raka dojke u početnom stadiju i poboljšanja kvalitete života bolesnica. Od pokretanja Nacionalnog programa i uvođenja mamografskog probira ostvaren je pomak jer se vidi povećanje udjela slučajeva raka dojke otkrivenih u ranom, lokaliziranom stadiju te smanjenje onih koji su otkriveni s regionalnim i udaljenim metastazama. Petu godinu zaredom u Republici Hrvatskoj bilježimo pad mortaliteta od raka dojke (25%), što je osnovni cilj Programa.

Važnost samopregleda dojki, redovit odlazak na mamografske preglede, kao i provođenje aktivnosti u svrhu edukacije i osvještavanja javnosti o ovoj zloćudnoj bolesti, od presudnog su značaja za prevenciju i rano otkrivanje raka dojke.

Zagrebački hotel Esplanade i ove godine aktivno se priključio udruzi P.I.N.K. life i pružio podršku globalnoj i lokalnoj inicijativi te je u okviru programa odgovornog poslovanja kreirao prekrasnu ružičastu priču s humanitarnom porukom. Naime, cijeli mjesec listopad u hotelu Esplanade posvećen je podizanju svijesti o važnosti prevencije raka dojke. Svi djelatnici nose ružičaste vrpce, a popularni Popodnevni čaj dobio je svoje ružičasto ruho. Poznata chefica Ana Grgić Tomić (Chef godine 2022. po izboru Gault&Millau) i nagrađivana slastičarka Mirjana Špoljar udružile su ženske snage i dizajnirale privlačne slatke i slane ružičaste zalogaje koji se poslužuju prigodno na etažeru uz vrhunski čaj Ronnefeldt. Uz to, vrhunski koktel-majstor i bar manager Vjenceslav Madić – Master Kishoni, za ovu je prigodu kreirao niz ružičastih koktela poput Villa Sandi Prosecco Rosé, Rossecco, Pink gin tonic ili Esplanade pink fizz koji savršeno zaokružuju priču i cjelokupan doživljaj. Ideja ove ružičaste priče jest uključiti dame da sudjeluju, odjenu ružičasto, fotografiraju selfie te svojom objavom i utjecajem na društvenim mrežama potaknu žene na rane preglede. Hotel Esplanade će 10% iznosa od konzumacije ružičastog popodnevnog čaja na kraju mjeseca donirati udruzi P.I.N.K. life. Ponuda je dostupna od 7. do 31. listopada svaki dan od 12 do 18:30 u Esplanade 1925 Lounge & Cocktail baru ili na terasi Oleander. Limitirano ružičasto izdanje popodnevnog čaja za dvoje stoji 320 HRK (42,47 EUR; 1 EUR = 7,53450 HRK). Rezervacija stola na tel. 01 45 666 33.

goran jakuš 

„Raduje me što smo i ove godine u hotelu Esplanade nastavili s tradicijom i cijeli listopad posvetili Mjesecu ružičaste vrpce. Limitirano izdanje ružičastog popodnevnog čaja prošle je godine bilo pravi hit, a vjerujem da će i ove godine u Esplanade bar i na terasu Oleander privući brojne dame koje će putem društvenih mreža podizati svijest o ranim pregledima. Iskreno se nadam da ćemo našim angažmanom barem malo pridonijeti ovom plemenitom cilju. Svim partnerima i damama iz udruge P.I.N.K. life zahvaljujem na divnoj suradnji za koju sam sigurna da će se nastaviti u budućnosti”, istaknula je Sanda Sokol, glasnogovornica zagrebačkog hotela Esplanade.

Predsjednica udruge P.I.N.K. life, Nives Moric, ovim je povodom izjavila: „Udruga P.I.N.K. life pridružuje se svjetskim gradovima već sedmu godinu zaredom, a Esplanadi već drugu godinu u projektu osvjetljivanja. Podršku borbi protiv raka dojke pružamo podizanjem svijesti o važnosti prevencije raka dojke ranim otkrivanjem. Želim zahvaliti svim donatorima, sponzorima i pokroviteljima te institucijama koje su danas ovdje i koje nas podržavaju. Cilj nam je da ova akcija s hotelom Esplanade postane tradicionalna i da tijekom cijele godine radimo na ovom projektu pružanja pomoći oboljelima od raka dojke.”

Podršku ovoj hvalevrijednoj inicijativi na ružičastom koktel-domjenku u Esplanadi dala je tvrtka Miva galerija vina, koja je osigurala pjenušavu dobrodošlicu uz Prosecco Villa Sandi Rosé i džin Scapegrace, kao i Cvjetna galerija Renate Lovrenčić, koja je svojim kreativnim cvjetnim dekoracijama u ružičastim tonovima dotjerala prostor hotela Esplanade, zatim Nikel – domaća kozmetička kuća koja je osigurala ružičaste poklone za uzvanike, vinarija Krauthaker koja je osigurala rose vina te Lite Prom, koji je osigurao razglas i osvijetlio prostor Esplanade Lounge & Cocktail bara te pročelje hotela u ružičasto.

Hotel Esplanade za uzvanike ovog događaja pripremio je svoju ružičastu inačicu popodnevnog čaja uz privlačne delicije po izboru šefice kuhinje Ane Grgić Tomić. Gosti su tako tijekom večeri mogli uživati u ružičastim zalogajima poput lososa mariniranog u soku od cikle, kroketa od kulena i začinskog bilja, hrskavih košarica punjenih mousseom od skute, kao i neizostavnim Esplanadinim štruklima, dok su slatki zalogaji u obliku ružičastih macaronsa sa sušenim laticama ruže, ruby kocaka s malinama, lollipopsa s jagodama i zlatnim prahom, cupcakesa s hibiskusom te panna cotte od šipka i bijele čokolade bili poseban gurmanski doživljaj.