SPREMNI ZA BOŽIĆ: Znate li koliko prosječan Hrvat troši za blagdanski shopping?

Story.hr & Arena Centar pripremaju blagdanski shopping vodič uz pomoć 3817 sugrađana i sugrađanki koji su sudjelovali u anketi #spremnizabožić te su svojim odgovorima doprinjeli stvaranju božićne liste želja koja u prosincu izlazi na Story.hr

pexel

Nikada nije rano za božićni shopping – s tim smo riječima točno 100 dana do Božića (sredinom rujna) na Arena Centar Instagramu započeli odbrojavanje do Božića, a sve kako bismo ove godine blagdane dočekali spremni, inspririrani i dobro raspoloženi – i što dulje obavijeni blagdanskom atmosferom.

Uz odbrojavanje na instagramu, Story.hr & Arena Centar pokrenuli su i blagdanski izazov #spremnizabožić uz pomoću kojeg smo četiri tjedna donosili savjete kako složiti listu želja za najmilije, gdje pronaći blagdansku inspiraciju, kako pametno kupovati te kako stvoriti blagdansku atmosferu u domu, ali i saznali navike, očekivanja i potrebe naših sugrađana uoči najvažnijeg blagdana. No, imali smo još jedan važan cilj – da zajedno s vama, našim vjernim čitateljima, napravimo ultimativni blagdanski shopping vodič.

U Story.hr & Arena Centar anketi #spremnizabožić sudjelovalo je 3817 naših sugrađana koje smo pitali gdje, kako i kome kupuju darove, koliko planiraju potrošiti, bez čega ne mogu zamisliti Božić te, možda najvažnije, što smo željeli saznati: koliko stvarno Hrvati vole blagdansku atmosferu i koliko su tome posvećeni. Sudeći po odgovorima, svi su ludi za Božićem: 73,7% ispitanika izjasnilo se da su apsolutni obožavatelji Božića, a tek ih se 1,5% nazvalo istinskim Grinichima.

Story 

LISTA ŽELJA ZA NAJMILIJE
U našoj anketi, koja je trajala od 15.listopada do 31.studenog, sudjelovalo je 97,7% žena svih generacija: 37,2% u dobi od 21 do 30 godinu, 34,4% od 31 do 40 te 23,2 u dobi više od 40.
Fascinantnih 52,6 posto ispitanica početkom je mjeseca listopada zajedno s nama na Arena Centar Instagramu počelo odbrojavati do Božića, a njih se 31,1% uključilo u studenom.
Kada su u pitanju pripreme za blagdane i odabir darova saznali smo da 91,1% ispitanika planira kupiti poklone u shopping centru, da će ih 1,9% izraditi sami, 5,7% darove će nabaviti online, a 1,3% u outletu. U najvećem postotoku (57%) za kupnju darova planira izdovojiti 1000 kuna, 23,3% planira potrošiti iznad 3000 kuna, a 19,2% će izdvojiti manje od 500 kuna. Kad smo već god darova, 34,6% ispitanika odabrat će modne darove, 20,3% mirisne, a 39,3 % praktične.

Story 

BLAGDANSKA INSPIRACIJA
Po pitanju blagdanskog entuzijazma i inspiracija, 50,7% vas pronalazi ih u božićnim događanjima, filmovima, predstavama i knjigama, 20,9% u božićnim izlozima dućana, a 21,5% na društvenim mrežama poput odbrojavanja na Arena Centar Instagramu.
Zanimljivo je da su božićne dekoracije u shopping centrima za 44% ispitanika prva asocijacija za Božić, za njih 33,9% to su božićne pjesme, za 17,1% je kuhano vino, a za 4,9 % simbol Božića su plišani sobovi. Proučavanje ponuda i popusta u dućanima 48,5% ispitanika smatra početkom blagdanskih priprema, dok njih 19,9% se počinje pripremati na najveći blagdan – proučavanjem recepata.

Ne propustite ultimativni shopping vodič u prosincu na Story.hr

Story 

SHOPPING GROZNICA
Na naše pitanje kada je pravi trenutak za blagdanski shopping, 45% ispitanika odgovorilo je kada stignu blagdanske kolekcije, 41,8 % na Black Friday popustima, 4,6% kupovat će u zadnji tren, na Badnjak, a 8,5% blagdansku kupovinu planira u siječnju. Kada smo već kod kupovine, naše istraživanje otkrilo je i jednu vrlo zanimljivu istinu: 41,9% ispitanica smatra se razumnim, 35,2% neumjerenim, a 21,8 % impulzivnim potrošačicama. Ono što nas nije iznenadilo jest da većina (44,8%) ljudi darove kupuju djeci, 35,6% partneru, 14% roditeljima te 5,6% prijateljima. Što se tiče odabira poklona, 53,4% idealan će pronaći u modnim trgovinama, 28% u parfumerijama, 13,2% u dućanima s malim kućanskim aparatima, 5,5% u prehrambenim trgovinama.

Story 

BLAGDANSKA ATMOSFERA
Što je Božić bez blagdanske atmosfere i što je tajna božićne čarolije? Za neke to su božićne pjesme (29,2%), a za neke delicije (29,2%), darovi (21,3%) i božićni filmovi (20,2%).
Čak 67,2% naših ispitanika sve za stvaranje blagdanske atmosfere nalaze u Arena Centar i Arena Park u trgovinama Arena Centra i Arena Parka 67,2% u Jysk i Pepco, 20,4% u Zara Home, 8,7% u Intersparu, a 3,8% zna da i Harrisa nudi puno blagdanskih zanimljivosti. I,da, na kraju smo vas pitali što ćete napraviti ako ste baš vi odabrani za obiteljskog, blagdanskog chefa 53% reklo je da će bez imalo sumnje sve napraviti savršeno jer imaju obiteljske recepte, 27,1% nabavit će najbolje namirnice, 1,4% će umjesto kuhanja bakalara na bijelo, kupiti sushi u supermarketu, a 18,6% će potražiti pomoć od prošlogodišnjeg obiteljskog chefa.

Ne propustite ultimativni shopping vodič u prosincu na Story.hr

Čestitke nagrađenima!
U sklopu ankete #spremnizabožić, organizirali smo i četiri kreativna natječaja; najkreativniji odgovori na naša pitanja donijelo je divno iznenađenje za naše 4 sudionice – poklon-karticu Arena Centra od 500 kn za blagdanski shopping.
Čestitamo: Marina Jurlina , Ivana Keček, Katarina Težački, Sara Pleško

*Sadržaj nastao u suradnji s Arena Centrom