Prošlotjednom konferencijom koja je u jednom danu okupila preko 80 govornika iz različitih područja digitalnog poslovanja, u 5 odvojenih programskih dvorana kina CineStar, stigao je Game Changer, projekt koji će Hrvatsku i Zagreb staviti na europsku kartu digitalnih destinacija.
Preko 750 posjetitelja imalo je priliku izravno od nositelja digitalne transformacije dobiti najnovije informacije o trendovima u industriji, te inspiraciju za oblikovanje i usmjeravanje vlastite karijere i poslovanja.
Sa svojim jedinstvenim konceptom, Game Changer je prvi put uspio povezati gaming industriju, s područjima WEB3, eCommercea, cyber sigurnosti, AI, oglašavanja i marketinške tranzicije, na putu prema metaverzumu budućnosti.
GAMING NEXT BIG THING
Govorom otvorenja i prezentacijom analize i trendova Andrej Knez CMA iz Bloomberg Adria otvorio je samu konferenciju, a jedna od najbitnijih brojki koje je predstavio bila je upravo ona o vrijednosti gaming industrije za koju projekcije idu da će u 2025. iznositi 211 milijardi USD.
U istoj se dvorani nastavio set panela koji je privlačio veliku pažnju posjetitelja.
Primjerice o tome je li eSportu mjesto na Olimpijskim igrama pričali su Zlatko Mateša, Damir Martin, Enis Papić, Nenad Hadžihajdić a vodila ga je Sanda Mamić. Tema se ispostavila izrazito slojevitom i dubokom uz zaključak da je samo pitanje vremena kada će se dogoditi takav oblik sjedinjavanja.
O revenue streamsima i mogućnostima plaćanja u svijetu gaminga, pričali su Aleksandar Gavrilović, Nikola Jordanovski, Antun Lucić i Filip Šaravanja, a o viziji razvoja na temu Edukacijska tvornica i glavni izazovi u vremenu pred nama diskutirali su Ida Pandur, Martin Žagar s RIT-a te ravnatelj MIOC-a Nikola Dmitrović. Zaključak ove teme bio je da su potrebe i mogućnosti koje u učenju i razvoju donosi AR i VR već tu, no da sam put razvoja i implementacije ovisi više o poslovnom sektoru koji će zbog tržišnih potreba neposredno ovaj razvoj potaknuti, nego će to učiniti neki kurikulum.
Vlaho Hrdalo, predsjednik hrvatske krovne udruge za blockchain i kriptovalute – UBIK, vodio je panel u kojem je i sudjelovao a to na temu Gaming coins – dio kripto savršene oluje ili novac budućnosti. Koliko smo daleko ili blizu toga diskutirao je sa svojim sugovornicima iz regije.
Gamerima bliska bila je i tema o gaming streamingu, dok je završno predavanje u ovoj dvorani bilo ono Sashe Sekovaneca, direktora B2B iz Rimac Technology i Nikole Pavešića, direktor Infobip Startupa, koji su iznijeli iskustva i dali savijete na temu kao od startupa doći do vrijednosti veće od 1 milijarde USD, no dotaknuli su se i bitnog psihološkog aspekta u ovoj priči te dali osobni pečat iskustvima koja su sami prošli.
Dvorana 5 kina Cinestar u sklopu Z centra bila je predodređena za teme koje su se doticale blockchaina i kako on mijenja gaming industriju, 5G-a, NFT-a, Big dana i umjetne inteligencije a diskutiralo se i o sljedećoj razini metaversa. U ovim temama gostovali su i uzvanici iz regije pa je tako u panelu bio i Dušan Pantić iz Nordeusa. Na temu Moja NFT priča iskustva i stavove iznosili su Jovan Tišma, Tina Andrašek, Ilija Brajković, Ivor Voshy Ivošević. Kompleksne teme, velika znanja i zanimljivi sugovornici, sve to je vješto moderirao Duje Stojak.
Dvorana 2 bila je mjesto predstavljanja the best of gadgeta i uređaja, trendova, preporuka i premijera.
E.Commerce kao nova ekonomska snaga imao je zasebnu dvoranu koju je moderirao Dino Oreški, a otvorili su ih Marcel Majsen, Ivan Dovhanj i Mislav Combaj s diskusijom na temu Gdje su vrata digitalne trgovine. Pričalo se o AR i VR, virtualnoj robi i emotivnoj povezanosti kao i velikom sjedinjavanju mode i gaminga te kako to funkcionira u praksi, istaknuo je Vjeko Srednoselec. Dinamični su bili i paneli o ekosustavu coworking i konceptu HUB-ova gdje su bili i Vlado Vujica iz Pismo inkubatora Novska, Stipe Plejić te Frane Šesnić.
CYBER SECURITY & CYBERBULLYING
Bitne teme za organizatore bile su i sama sigurnost u gamingu no i na kompletno svim nivoima i u cijeloj infrastrukturi koja prati ovu domenu. Zato je dvorana 3 bila pozornica za teme u kojima su bitne stvari izrekle osobe poput Tomislava Ramljaka, voditelja Centra za nestalu i zlostavljanju djecu. Svoja iskustva, statistike i glavne izazove iznijeli su i Dario Marčac, poznati Tik Toker i edukator na tom polju s timom influencera.
A posjetitelje je posebno zanimao i panel Cyber sigurnost 3.0., o glavnim trendovima sigurnosti gdje su nastupali Dražen Lučić iz HGK, Mario Weber i Tomislav Vuk. O kamerama kao web ili špijunskom alatu no i probijanju zaštitnih sigurnosnih barijera diskusiju su vodili Alen Delić i Jagor Čakmak. Ove panele moderirao je Tomislav Pancirov.
Poslastica za navijače hrvatske reprezentacije bio je i prijenos utakmice na velikom ekranu čime se završila sama ovogodišnja konferencija.
IZJAVA ORGANIZATORA
„Na tržištu već postoje nekoliko konferencije i festivala koje obrađuju sličnu tematiku, također razne zajednice i udruge rade na edukacije i podižu svijest o novim tehnologijama ali svi su posvećeni užem krugu profesionalaca i jednoj industriji.
Dolazim iz potpuno druge industrije no s velikim interesom za gaming industriju i svega što se oko nje događa, stoga sam nakon određenog razmišljanja došao do ideje da Game changer približimo široj masi pojedinca, da nije elitistički skup te da ovoj važnoj tematici pristupimo iz drugog ugla i ugla biznisa.
Game changer je poslovna konferencija koja na jedinstven način i multidisciplinarnim pristupom stavlja u fokus gaming kao poslovnu priliku i transformacijsku potrebu. Nešto što zanima veliki krug ljudi s kojima imam doticaj.
Stoga smo povezali vrhunske stručnjake iz raznih industrija uz koje podižemo svijest i približavamo ovu važnu tematiku kod svakog pojedinca koji želi zakoračiti u svijet gaminga, od studenata, IT profesionalaca, poslovnih zajednica, umjetnika, gaming entuzijasta do pojedinaca koji planiraju sudjelovati u dinamičnom procesu transformacije prema gaming, web3 budućnosti i metaverse svijetu. To nam je glavni cilj; gaming približiti svima na razini da je jasan i dostižan.", istaknuo je ispred organizatora Matija Vučković.
Na platformama Game Changera početkom 2023. izaći će i Blueprint s prve konferencije jer se i sam program za 2023. godinu intenzivno se priprema, pošto ih tijekom godine očekuje još jedna Game changer premijera. www.gamechanger.hr