RABLJENI LUKSUZ: Novi lifestyle kojeg obožavaju i brojni poznati. Nikad ne biste pogodili gdje kupuje Rihanna

Sestre Kardashian-Jenner, Olivia Wilde, Sarah Jessica Parker, Miley Cyrus, Rihanna…, dug je popis imena zvijezda koje propagiraju second hand trend i na tržištu luksuzne robe

Profimedia

Iako tržište luksuza konstantno raste, pa se predviđa da će do 2025. prijeći 1,3 milijarde eura, ono poprilično mijenja karakter. Do 2025. više od polovice ukupnog tržišta luksuza bit će u rukama Milenijalaca i Generacija Z, kojima je održivost u fokusu, zbog čega će procvat doživjeti tzv. rabljeni luksuz. U usporedbi s drugim vrstama proizvoda, luksuzna roba dobro odražava svoju vrijednost, pa imućni potrošači to vide kao svojevrsnu investiciju, a brendovi kao način bildanja svojeg održivog imidža.

Rabljeni luksuz nije samo trend, već nova stvarnost. Sve više brendova pokreće vlastite programe preprodaje luksuznih komada, pa je tako Rolex, primjerice, okrenuo Certified Pre-owned program, čime je omogućio kupnju rabljenih Rolexa koje je brend sam certificirao i za koje jamči. U studenom 2022. LVMH je krenuo s Heristoria.com, prodajnom platformom u potpunosti posvećenoj arhivskim primjercima iz ove luksuzne grupe. Najtraženiji rabljeni brendovi trenutačno su Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Burberry i Dior. A što se najviše kupuje? Čak 40% svih rabljenih kupnji otpada na torbice; na drugom je mjestu odjeća (16%).
Odluke potrošača o kupnji luksuznih proizvoda dramatično su se promijenile zbog njihove brige o održivosti i društvenoj odgovornosti. Potrošači održivog luksuza prvenstveno su zabrinuti za okoliš, potom za brigu o životinjama te etičku proizvodnju. I brojne zvijezde prigrlile su ideju razbljenog luksuza.
U listopadu 2019. obitelj Kardashian-Jenner pridružila se tržištu preprodaje otvorivši vlastitu luksuznu trgovinu za preprodaju - Kardashian Kloset. Trgovina nudi najnoviju luksuznu rabljenu odjeću u kategorijama nazvanim po imenima slavnih sestara, a nakana je i dodati liniju za djecu. Cijene njihove odjeće kreću se zmeđu 20 i 9000 dolara. Glumica Olivia Wilde također je vrlo aktivna u borbi protiv bacanja odjeće, pa se svojedobno pridružila ThredUp-u u njihovoj kampanji #chooseused. ThredUp je robna marka odjeće koja preprodaje i reciklira ono što se ne proda.

Profimedia 

Iako je u seriji Seks i grad bila ovisnica o modi i kupovanju dizajnerske odjeće (a znamo da je ova industrija jedan od najvećih zagađivača), Sarah Jessica Parker vrlo je ekološki osviještena, pa rado kupuje u trgovinama rabljene odjeća. U jednom intervjuu otkrila je da ju je jako osvijestio dokumentarac The True Cost, koji govori o brzoj modi. Iako joj često spočitavaju da je licemjerna, jer i sama ima veliku kolekciju vrlo skupih cipela, glumica je pojasnila kako su njezine cipele skupe jer su napravljene da traju i izrađene etički.
Resurrection Vintage još je jedno popularno second hand mjesto na koje slavne osobe rado svraćaju. Iako se sva odjeća može kupiti online, tu je i kultni boutique u Los Angelesu, gdje su viđene Miley Cyrus, Ariana Grande i Beyoncé. Slavna Rihanna nekoliko je puta viđena kako izlaze iz Metropolis Vintagea. Trgovina se nalazi na Lower East Sideu u New Yorku, a u ponudi ima impresivnu kolekciju vintage odjeće.

Instagram 

Iako se preprodaja još uvijek povezuju s ljudima koji si ne mogu priuštiti kupnju po punoj cijeni, slavne osobe, čini se, tu stigmu pomalo miču. Utjecaj poznatog imena treba iskoristiti za višu svrhu, osobito kad znamo da je moda jedan od najvećih zagađivača, jer se previše baca, a premalo recikira (svega 1%!), da je proizvodnja tekstila odgovorna za oko 20% globalnog onečišćenja vode (zbog bojenja tkanina) te za 10% globalnih emisija ugljika godišnje.

Želiš mnogo više od života: inspiraciju, trendove ispred trendova, nešto što pomiče granice? LUXURY SOCIETY je mjesto gdje želiš biti

 Da je rabljeni luksuz novi trend koji će s godinama samo jačati slaže se i Martina Rafaeli, urednica portala luxurysociety.hr, nove platforme koja donosi odabrani lifestyle sadržaj kojim potiče na prepoznavanje najboljeg u svim segmentima kulture življenja. Luxurysiciety.hr inspirira, oblikuje trendove koji prkose prolaznosti, povezuje sve sudionike tržišta luksuza te otkriva koja su to iskustva za koja vrijedi izdvojiti vrijeme i novac. Birajmo manje, ali na duže staze – nova je definicija luksuza.