U industriji vođenoj brojkama Picciolijev dizajn je raj za modne puriste. Iako su njegove kreacije itekako komercijalne, one ipak donose uzbuđenje i radost koji podsjećaju na neka vedrija vremena. Takva je i njegova kolekcija za jesen 2019. predstavljena početkom ožujka, a koju je radio u suradnji s četiri suvremena pjesnika. Cvjetni printevi i stihovi pjesama obilježili su novu sezonu Valentina, koji nedvojbeno cilja na mlađu publiku, ali i dalje prkosi trendovima koji modu udaljavaju od umjetnosti.

Piccioli je rođen u talijanskom gradići Nettuni 1967. godine i uvijek je živio i radio u blizini mjesta rođenja. Modu je studirao 80-ih na rimskom Istituto Europeo di Design i tamo je upoznao Mariju Grazia Chiuri, kolegicu dizajnericu s kojom je devedesetih radio za Fendi. Valentinu se priključio 1999. godine i tamo je pod vodstvom karizmatičnog osnivača Valentina Clementea Ludovica Garavanija zajedno s Chiuri kreirao modne dodatke. Nedugo nakon što je Valentino 2008. godine otišao u mirovinu postali su kreativni kodirektori ove modne kuće. Transformirali su je pametnim fokusiranjem na komercijalno. U sezoni proljeće - ljeto 2011 predstavili su Rockstud cipele koje su trenutačno postale hit i ime Valentino vratile u centar modne pozornosti.

Nakon što je 2016. Chiuri prešla u Dior, Piccioli je postao samostalni kreativni direktor Valentina. No čini se da je tek prošle godine njegova vizija ove modne kuće uspjela u potpunosti i zaživjeti. Njegove ženske revije izazvale su hvalospjeve kritike, a publiku podigle na noge. Najzadovoljniji su bili kolekcijom proljeće - ljeto 2019, koja je na određeni način evocirala majstorstvo, umješnost i preciznost, kakve je ovaj modni atelje imao 60-ih godina, kada je osnovan, te ih je uspješno translatirala u ready to wear odjeću. Kreacije dizajnirane s motivima perzijskih tepiha u kaleidoskopskim bojama oduševile su publiku i kritiku, a u prosincu je dobio i nagradu Fashion Awardsa International Designer of the Year.

Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu rada za Valentino nije morao uvoditi značajne promjene nakon što je Chiuri otišla. Ipak, posljednje godine njegovog samostalnog rada su mu dale prostor da raširi svoja krila.

„Moj način rada je drugačiji. Kada radite zajedno morate dijeliti misli, a dijeljenje misli znači da za sve mora postojati razlog, proces postaje više akademski i sve je strukturiranije. Sada stvari teku više između misli i emocija. Ako osjećam da je nešto dobro idem za tim, čak i kada ne znam zašto. Definitivno sam postao instinktivniji kao dizajner. Proces je slobodniji i fluidniji“, objasnio je.

Na piste još uvijek dovodi pomalo sanjarsku estetiku s dozom ekstravagancije i uvodi u svojevrstan modni delirij. No njegova želja nije predstaviti san, već kako je sam izjavio stvarati street wear, no ne na način da se to svede na dizajniranje T- shirta. Piccioli to radi na način da rekonstruira staru Valentino haljinu za crvene tepihe tako da njene ukrase stavlja na kapute, a umjesto do skupih materijala koristi najlon. U suštini haute couture prenosi na manje skupocjene materijale. Umjesto svile i tafta koristi pamuk ili najlon koji su jeftiniji. Priziva jeku modne povijesti po kojoj je ova kuća prepoznatljiva, no na način da stvara odjeću koja je prikladan za svakodnevno nošenje. Čak je prigrlio i logomaniju kao aktualni modni trend te je velike logotipe u stilu 70-ih pristao staviti na kožno remenje i torbe.

„Dio sam generacije koja možda osjeća da je stavljanje loga previše blisko komercijalnim stvarima koje mi se ne sviđaju. Nisam o njima razmišljao kao o modi“, rekao je.

Predomislio se kad je vidio da mlađi članovi njegovog dizajnerskog tima nose brendirane komade iz 70-ih, koje su kupili na vintage stranicama.

„Danas logo znači pripadanje istom klanu i signalizira: „Ovo je skupocjen predmet“ te bi trebao izraziti esenciju brenda“, objasnio je.

U 2016. i 2017. godini je Piccioli napravio rast prodaje od 7 %, a najviše se očitovao u prodaji ženskih modnih dodataka, što je uvelike posljedica fenomenalnog uspjeha Rockstuda. Ove hit cipele su na velika vrata u modu vratile kitten heel i utabale put  novom trendu.

Njegova je moda romantična, a kolorit izražajan. Odjeća je empatično ženstvena, no ne izgleda previše djevojački, s druge strane je senzualna, no ne i seksualna, a istovremeno laka za nošenje. Uvijek svjež i pun ideja Piccioli ne prestaje nadahnjivati i mijenjati modu i zato svi s nestrpljenjem iščekuju njegov nove modne poduhvate.

V.S.

Foto: Profimedia