Intervju: John Pavlish, autor intimnih fotografija glumica u KARANTENI

Izložba Faces, Places, Spaces - autorski projekt PRiredba studija i fotografa Ivana Pavliša, nastala je beskontaktno putem video poziva. Fotograf je iskoristio mobitele glumica kako bi kamerom zabilježio njihovu sliku na svom računalu, a mi smo izložbu pratili putem servisa Zoom. #YourStoryMatters

John Pavlish

Proći će još neko vrijeme dok se ne krenemo družiti po izložbama, a do tada ovo druženje je bilo drugačije, zanimljivo i vrlo prigodno, s obzirom na to da su svi akteri priče u svojevrsnoj izolaciji.

John Pavlish 

John Pavlish 

1. Koliko je ovaj projekt iz karantene drugačiji od ostalih do sada, ušli ste u intiman prostor modela, u ovom slučaju poznatih glumica, poput Ivane Roščić, Bojane Gregorić Vejzović, Leone Paraminski, Tare Thaller, Petre Kurtele, Jelene Veljače, Judite Franković Brdar i drugih?


Bilo je dosta intimno, inače ne dolazim u tako sirov prostor, bile su posve nespremne, bez režije i plana, na njihovo pitanje - kad, moj je odgovor bio - sad. A neke od glumica uslijed nedavnih događaja nisu čak bile niti u svojim stanovima. Sve je ispalo dosta dokumentaristički, čak se i ideja mijenjala, prvo sam mislio loviti portrete, no nešto je falilo, taj kontekst prostora pokrenuo je priču.


2. Kroz jedanaest intimnih crno bijelih fotografija, ispričana je osobna priča svake od glumica. Crno-bijele fotografije naglasile su emociju, a osamljivanje i izolacija mogu biti i inspiracija za lijepe stvari...


Crno-bijela fotografija daje sigurnost, puno puta je i stvar izbora, kao linija manjeg otpora, no u fokus svakako stavlja emociju. U trenutku kada sam se našao u tim sobama, u kaosu knjiga, okružen osobnim stvarima, tuđim stvarima, odlučio sam eliminirati taj faktor i priča se počela događati.

John Pavlish 

John Pavlish 

John Pavlish 

John Pavlish 

John Pavlish 

3. Kako vam privatno pada izolacija?


Ja sam introvertan tip, volim se ponekad osamiti tako da mi izolacija ne pada previše teško. Na red su došle možda neke druge stvari, koje prije možda nisu imale smisla. Meni je super kako su se ljudi oslobodili, svi smo se našli u istoj situaciji, no filter, no make up, bez obaveznog good mood konteksta, Insta storyjima se kao lavina proširio naturalistički stil. Nema kadrova prekrasnih doručaka po hotelima, ponovno smo upoznali i neke influencere u stvarnom svakodnevnom nešto skromnijem svijetu.


4. Kakva je bila situacija s ukućanima, djecom, ljubimcima, koji ovih dana šeću kroz kadrove mnogih video sastanaka, da li su odmagali ili dodavali karakter i emociju?


Pucale su veze, gubila se kvaliteta, neki supruzi glumica su uskakali i pomagali, pridržavali djecu, no unatoč tome djeca su uskakala. Recimo, fotografija Petre Kurtele s malim Reljom je nastala u trenutku veselog kaosa i baš zato je posebna.


5. Koliko žudite za trenutkom kada ćemo se svi opet družiti kao nekad, na izložbama, poslovno-privatnim druženjima, bez straha, možda malo opušteniji, raščupaniji, iskusniji, ali svakako - slobodni i (auto)ironični?


Čini se da ništa više neće biti isto. Poslovi kojima se bavimo dobro funkcioniraju kada je sve lijepo i kada vlada blagostanje, možda će biti malo teže stvarati - lijepo, možda ćemo biti malo oprezniji i izbirljiviji kada biramo teme, možda će biti malo teže raditi, Bit ćemo malo ponizniji prema onima čiji su poslovi u ovim danima nosili veliki rizik za njih i njihove najmilije.

John Pavlish 

John Pavlish