„Biti još kreativniji, u uvjetima u kojima niste bili, najveći je izazov"

Vlasnica i direktorica jedne od najuspješnijih hrvatskih agencija za oglašavanje i evente LANA BEDEKOVIĆ ROSANDIĆ (upravo je nagrađena GrandPrixom za najbolju komunikaciju događaja- Chef's Stage, a koju dodjeljuje Hrvatska udruga za odnose s javnošću) ispričala nam je kako je organizirala rad svog tima u doba korone, u čemu vidi budućnost poslovanja, koji trenutak smatra najtežim u ovom periodu te zašto vjeruje da će nam disciplina, na dugi rok, kao industriji koristiti

Robert Gašpert/Storybook

Pandemija korona virusa jako je utjecala na poslovanje gotovo svih sektora, a posebno je težak period za medije te oglašivačke i event agencije. Što je najteže u ovom periodu, kako vodite svoj tim u ovim izazovnim vremenima s kojima se bori cijeli svijet i u kojem smjeru pokrećete budućnost poslovanja, u čemu vidite nove prilike koje će omogućiti uspješan razvoj i održivost kvalitetnih projekata?

Kako je naša agencija već bila organizirana na način da svi mogu raditi s bilo kojeg mjesta, a cijeli tim naviknut na fleksibilan način rada, vrlo smo lako organizirali rad od kuće čim su krenule preporuke za isto. U tom trenutku još uvijek nisu bile zaustavljene ili prolongirane kampanje na kojima smo radili i nekoliko natječaja koji su bili u tijeku. Kako su krenula otkazivanja te je postalo očito da će mjere potrajati, u kratkom smo vremenu morali izaći pred klijente s novim kreativnim prijedlozima kako bi skupa što bezbolnije prebrodili krizu. Onda nas je pogodio i potres - mislim da je to bio najteži trenutak jer, unatoč svemu, morate voditi veliku agenciju i biti još kreativniji u uvjetima u kojima još niste bili. Mislim da je to bio najveći izazov ne samo meni već i cijelom timu.

Kako je dobar dio projekata i dalje nastavljen, a neki koji su čekali pokrenuti su kako bi se iskoristio ovaj period, Alert cijelo vrijeme radi u punom sastavu i punom parom. Kako sam prije krize postala i partner tvrtke Webfluential u Hrvatskoj, drago mi je da se, nakon zaustavljanja, krenulo i s influencer kampanjama i to, koje su kreativnije i još zahtjevnije.

Kako je Alert godišnje radio veliki broj evenata, te smo vrlo etablirani u tom području, trenutno je teško reći što će biti s ovim segmentom našeg poslovanja obzirom na još uvijek aktualne stroge mjere okupljanja. No najvažnije nam je, bez obzira na naše poslovanje, da se držimo propisanih mjera i štitimo zdravlje građana te čekamo nove preporuke. Ovdje smo izuzetno oprezni jer su zdravlje i sigurnost ipak na prvome mjestu. Vjerujem da će nam disciplina, na dugi rok, kao industriji koristiti, kako bi se što prije vratili na staro.

Pokrenuli smo i neke nove priče, kao npr. platformu We love local (www.welovelocal.hr), a koju smo radili pro bono te kako bi pomogli malim proizvođačima hrane, ali i onima kojima imaju potrebu za svježim namirnicama, obzirom da je opskrba istima bila otežana.

Isto tako, uključili smo se i u humanitarne akcije - akciju prikupljanja pomoći bolnicama i liječnicima tj. nabavku maski i zaštitnih vizira te Palčić gore, akciju uz koju smo od samih početaka te za koju smo osmislili i ime. Izuzetno mi je drago što je ona pokrenula lavinu dobrote i što se svakodnevno u nju uključuje veliki broj građana, sportaša i poznatih te je skoro blizu svog cilja, a to je povratak najmanjih u Petrovu bolnicu, koja je jako oštećena u potresu.

Za ovaj biznis odlučili ste se zbog... Dinamičnosti, različitih industrija s kojima imam priliku surađivati, adrenalina, putovanja. No kreativnost je definitivno na prvom mjestu. I to kreativnost u funkciji biznisa.


Najvažniji vam je poslovni cilj... Rasti zajedno s našim klijentima, ali i zadržati kulturu tvrtke u kojoj svi žele raditi i neprestano rasti uz tim ljudi čija kolektivna inteligencija premašuje individualnu te s kojima želite provoditi vrijeme i izvan ureda.


Najveći vam je kreativni izazov... Vjerujem da je dobra strategija najbolja prijateljica kreative - oglašavanje više nije linearan proces kakav je bio - danas reakcija potrošača postaje dio narativa te vam se sve poruke koje šaljete kao oglašivač mogu vratiti poput bumeranga. Stoga ću reći da mi je najveći kreativni izazov postaviti dobru strategiju.


Dobru lidericu čini... Dobar lider je dobar lider - bez obzira na spol. Liderstvo se uči i trenira, kao i svaka druga vještina.
Kada govorimo o agencijskom poslu, to je onaj koji uspješno vodi svoj tim na putovanje puno izazova koje često nije lako - svaki je projekt drukčiji, rokovi su sve kraći, industrija se promijenila, zapravo, svakodnevno se mijenja… Iz istog razloga pokušavam maksimalno pojednostavniti procese i komunikaciju unutar timova.


Vaša snaga u biznisu je u... Vjerujem da je to neprestano učenje, transparentnost te odgovornost i poštovanje prema partnerima i klijentima s kojima surađujemo, velika energija koju ulažem u sve što radim zajedno sa svojim timom i moja vjera u njih, tj. u važnost dobrih suradnika.


Najljepša osobina u biznisu... Imati agenciju za oglašavanje, i to uspješnu, dalo mi je mogućnost da profesionalno pomognem raznim udrugama i pojedincima kako bismo poboljšali društvo u kojem živimo - radila sam na mnoštvu takvih projekata, sama ili s cijelim timom. Jedan od njih je  “Palčić gore”. Služenje strukom i vraćanje društvu, kada to možete, smatram najljepšim.


Najružnija osobina u biznisu... Sve što vrijedi u privatnom životu, vrijedi i u biznisu. To se često zaboravlja.


U poslu nikako ne volite... Neetičnost.


U poslu najviše cijenite... Osobni integritet i odgovornost.


Prednost je biti žena u poslovnom svijetu zbog... Nekad je prednost, a nekad nije. Žene su intuitivnije, empatičnije, racionalnije, bolje grade odnose i još ih bolje čuvaju – to su sve prednosti, ali samo kada ih naučite koristiti.