Na što biste prvo pomislili da u supermarketu ugledate brendirana jaja?

Kad biste vidjeli Cartier kavu, Gucci kisele krastavce ili Bulgari maslac na policama supermarketa, biste li se prepustiti? Ili dobro nasmijali? Ili naljutili s obzirom na osjetljivu situaciju u kojoj se svi nalazimo?

Profimedia

Izraelski umjetnik Peddy Mergui odlučio je prije nekoliko godina kroz umjetnički projekt promijeniti ambalažu svakodnevnih prehrambenih brendova, nudeći luksuzne dizajnerske alternative, uključujući Louis Vuitton salamu, Tiffany&Co. jogurt, Versace jaja, Apple mlijeko i Dolce & Gabbana kekse. A sada je ova tematika oko podizanja svijesti protiv neumjerenog gomilanja mode i općeg konzumerizma koji guši planetu, aktualnija nego ikad.

Mergui, koji je svoju izložbu naslovio: "Wheat Is Wheat Is Wheat" i svojevremeno izložio u Muzeju primijenjenih umjetnosti u San Diegu, želio je istražiti često nejasne etičke granice dizajna unutar potrošačke kulture.

Profimedia 

Profimedia 

Profimedia 

Profimedia 

'Wheat is Wheat is Wheat' je šaljiv, ali i provokativan komentar globalne potrošačke kulture, koja je u posljednje vrijeme i posebno na nekim novim moćnim tržištima često prelazila okvire dobrog ukusa, pa sve mlađi obožavatelji vidljivo brendiranog dizajna, nisu više bili u stanju uvidjeti ironiju. Kombinacijom pakiranja najosnovnijih prehrambenih proizvoda s luksuznim dizajnerskim brendiranjem, ova Merguijeva serija radova zapravo predstavlja lijepo dizajnirane izazove s kojima se suočavamo kada krenemo u kupnju, a želimo ostati vjerni vlastitom moralnom kompasu.

"Zanimljivo je što mi je većina gledatelja rekla da su na izložbi vidjeli nešto što su stvarno i poželjeli.", objašnjava dizajner i postavlja pitanje, što potrošači uistinu dobivaju kada kupuju dizajnerske i neumjereno skupe proizvode, čija cijena iz sezone u sezonu neobjašnjivo raste?

Vrijeme koje nam slijedi mnogima će presložiti liste prioriteta, vrhunski bezvremenski luksuz i dizajn koji garantiraju kvalitetu uvijek će biti visoko na listi želja, no manje ćemo trošiti na impulzivne kupnje, fokusirat ćemo se na sadržaj, a manje na (dizajnersku) ambalažu, misliti zeleno, kupovati lokalno i cijeniti održivu proizvodnju.

Profimedia 

Profimedia 

Profimedia