Upoznajte vlasnike prestižnog Oscara u boci

Osvojiti titulu najboljeg na prestižnom svjetskom natjecanju, među 800 vrhunskih brendova, uspjeh je koji privlači pozornost i kad ste već poznati i priznati, no osvojiti tu titulu za jedno od najkonzumiranijih pića kao dvojac koji je svoju ideju pretočio u bocu u maloj craft destileriji u Zagrebu vrijedno je iskrenog divljenja. Dvojica vojnih pilota, Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac, tijekom jednog druženja došli su na ideju o proizvodnji gina - i to najboljeg na svijetu!

Dražen Kokorić/Storybook

Book: Netko osvoji Oscara za glumu, a vi ste osvojili Oscara (čak dva!) za ono u čemu mnogi glumci uživaju – za najbolji gin na svijetu. U čemu je čarolija vašeg “duha u boci”?
Čarolija je u pristupu proizvodnji. Ne kopiramo postojeće okuse i kombinacije biljaka, koristimo najnoviju tehnologiju proizvodnje i samo ručno brane 100% prirodne biljke koje rastu u Hrvatskoj. Inspirirani smo slavnom poviješću najpopularnijeg pića na svijetu, ali ne koristimo 500 godina stare metode proizvodnje. U čarobni napitak ubacili smo tajne sastojke - strast i ljubav bez kompromisa.

Book: Da je vaš gin žena, kako biste je opisali?
Zavodljiva i seksi. Odmah. Na prvi pogled. Intrigantna. Želite doznati više. Miris je neodoljiv. Možete razgovarati o svemu. Zna što želi i ne boji se to pokazati. Wow! Želim to i sutra.

Dražen Kokorić/Storybook 

Book: Gin je danas zaista jedno od najkonzumiranijih pića, a za prestižno priznanje na IWSC-u u Londonu natjecalo se čak 800 vrhunskih brendova. Jeste li znali da držite adut u rukavu ili vas je zlatna medalja ipak iznenadila? I što vam je značilo to priznanje?
Popularnost gina proizlazi iz njegove svestranosti. Ne postoji piće koje možete piti u tolikom broju kombinacija. Odatle i toliki broj proizvođača, destilerija starih više od 100 godina i nas, djece craft revolucije. Bit ćemo potpuno iskreni i reći vam da nismo puno očekivali od natjecanja u Londonu. Englezi iznimno cijene svoju tradiciju proizvodnje, a mi smo htjeli nešto novo. Naime, većina ginova kategorije London Dry iznimno su “alkoholni”. Imaju, već na mirisu, dominantnu alkoholnu notu koju smo mi kao učenici “nizozemske škole” pod svaku cijenu htjeli izbjeći. Nismo htjeli kopirati postojeće okuse i mirise i time smo se svjesno odmaknuli od “standarda”. Na nekim prethodnim testiranjima u Londonu nismo najbolje prošli i tumačili smo to upravo tim odmakom. Doznavši da smo osvojili ne samo zlato nego i trofej pobjednika u kategoriji London Dry, našoj sreći nije bilo kraja. Pristup se isplatio. Novo i drukčije postalo je najbolje. Osim pristupa za uspjeh je zaslužna i hrvatska borovica. Ona koja leži na savršenoj granici mediterana i kontinenta.

Book: Što vam je sada, kada imate gotov premium proizvod, priznanje i klijente, najveći izazov?
Najveći je izazov povećanje proizvodnje uz zadržavanje kvalitete. Svaki dan primamo pozive iz cijelog svijeta. Doslovno. U Hrvatskoj raste broj ugostitelja i klijenata koji žele naš proizvod, no trenutačno nemamo mogućnosti proizvesti sve količine koje se traže. Često su ugostitelji i ljuti na nas. Zadovoljstvo naših kupaca nam je na prvome mjestu, a organizacija proizvodnje najveći izazov.

Book: Što dalje, koja je vizija brenda? U kojem se smjeru namjeravate razvijati? Nije lako ostati autentičan, prepoznatljiv, originalan i – najbolji, pa koja je vaša strategija?
Savršeno ste naveli naše ciljeve! Dosadašnji uspjesi osnažili su ideje brenda i omogućili razvoj novih proizvoda. Tržištu smo prezentirali i jedan od tih novih proizvoda, gin odležan u hrastovim bačvama. Ideja gina Barrel Aged nije samo stvoriti puno kompleksniji okus nego odabrati najbolje drvo hrvatskog i američkog hrasta koje će nam poslužiti za kreaciju nekih novih proizvoda koji se tradicionalno ne proizvode u Hrvatskoj. Želimo ponuditi proizvode koji nisu tradicionalno hrvatski, ali su proizvedeni iz hrvatskih sirovina. Dokazati da se uz vrhunsku tehnologiju, znanje i prirodne sastojke u Hrvatskoj mogu proizvesti vrhunski, svjetski proizvodi. Reći da se u Hrvatskoj ne može proizvesti odličan viski jednako je glupo kao i tvrditi da se odlična crvena vina mogu proizvesti samo u Francuskoj. Iako su nas počeli naveliko kopirati (jer samo se dobre ideje kopiraju), svaki proizvod koji iziđe iz naše destilerije neće biti kopija nekog drugog proizvoda. Svaki naš proizvod imat će jedinstven potpis i biti prepoznatljiv.

Dražen Kokorić/Storybook 

Book: Craft danas znači puno više od zanata. Podrazumijeva osobni pristup, blisku vezu kreatora i proizvoda. Kako vaš proizvod ocrtava vas?
Old Pilot’s Gin preslika je našeg prijateljstva i osobnosti. Naziv Old Pilot’s predstavlja dva stara prijatelja koja su se upoznala na školovanju za vojne pilote. (Hrvoje i dalje leti. Tomislav je uspješan projekt-menadžer.) Briga za svaki detalj proizlazi iz karaktera. Interes za novo i drukčije dio je životne filozofije. Prihvaćanje izazova životni moto. Svaki dio proizvodnje prolazi kroz naše ruke te, iako smo si u nekim situacijama (npr. ručno ljepljenje etiketa) zagorčali život, ne bismo mijenjali ništa. Sve navedeno pretočili smo u proizvod koji je upravo zato toliko dobar i uspješan. Svaki novi bit će još bolji!

Book: Što potiče vaš kreativni proces? U čemu najviše uživate dok stvarate?
Uživamo u pomicanju granica i otkrivanju nepoznatog. Volimo rad rukama i stvaranje konkretnih proizvoda. Kreiranje proizvoda koji će pobuditi sva vaša osjetila. Lijepu bocu koja će privući vaš pogled, vosak koji ćete htjeti dotaknuti, miris koji će vas zaintrigirati i u kojem ćete pokušati pronaći miris otočne naranče ili ulje planinske borovice, okus koji će trajati. Raspoloženje koje će zvati na još.

Book: Nego, da se osvrnemo u prošlost. Gdje se povezuju pilotiranje i gin? Kako su dva pilota uopće došla na ideju da proizvode gin?
Ako ćemo biti iskreni, kokpit aviona i gin apsolutno ne idu zajedno. Eventualno poslije leta. Međutim, pilotski poziv odvede vas na sve strane svijeta pa imate veliku sreću postati “građaninom svijeta” i biti inspirirani svime što mala plava kugla nudi. Kao i mnogi naši sugrađani često smo se pitali zašto se kod nas ne može ovo ili ne proizvodi ono. Kao zaljubljenici u kvalitetna pića u kojima smo uživali tijekom naših druženja, odlučili smo riječi pretvoriti u djela. Prihvatili smo izazov proizvodnje pića koje je popularno u cijelom svijetu, a proizvodi se od sirovine koja raste u Hrvatskoj. Dapače, sirovine kojom se hvale mnoge destilerije u svijetu. Spojili smo nove tehnologije proizvodnje sa znanjem, vizijom proizvoda i savršenom sirovinom.

Dražen Kokorić/Storybook 

Book: Pretpostavljam da kao veliki ljubitelji gina imate i visoke kriterije. Što je sve trebalo proći, koliko vremena i pokušaja (možda neka zgoda/nezgoda) da dobijete proizvod koji će zadovoljiti vaš istančan ukus?
Ideja proizvodnje gina nastala je na nekom od brojnih druženja i razvijala se više od godinu dana. Htjeli smo biti sigurni da nije samo hir i dobra podloga za zafrkanciju, nego stvarna želja koju smo spremni ostvariti. Prve recepture sadržavale su mnoge egzotične začine. Međutim, htjeli smo biti sigurni da će biljke uvijek biti dostupne i da možemo kontrolirati njihovu kvalitetu. Odlučili smo se za spoj biljaka morske i kontinentalne Hrvatske. Biljaka koje i sami možemo ubrati ako je potrebno. Prve verzije našeg gina testirali smo među prijateljima i barmenima do kojih smo uspjeli doći. Reakcije su bile ili vrlo pozitivne ili one s podsmijehom i ismijavanjem. I jedne i druge samo su učvrstile našu želju da se dokažemo. Prije podnošenja svih potrebnih dokumenata za početak proizvodnje Hrvoje je otišao na školovanje u Nizozemsku kako bi doznao kako to rade “izumitelji” gina (Nizozemci) te usvojio nove tehnologije proizvodnje. Ali nije sve išlo glatko. Prebacivanje recepture s mini kotla na veći te nabava sirovina koje nisu konzervirane sumporom pokazalo se noćnom morom. Nemali broj puta izlazili smo iz destilerije sa suzama u očima, šutke i u očaju, postavljajući si pitanje: Što nam je to trebalo? Iako smo recept “skuhali” već 50 puta na malom kotlu, na onom velikom sve je trebalo ispočetka. Od nule. Problemi su se nizali i vrlo brzo shvatili smo “čari” poduzetništva. Predstavljanje proizvoda kasnilo je više od šest mjeseci i bilo usred ljetne sezone. Ne baš idealan trenutak za pažnju ugostitelja. Nismo odustajali, a prezentacija proizvoda obavezno je uključivala i “blind tasting” kako bismo dokazali da nemamo samo lijepu bocu. Nakon prvih nagrada i sudačkih ocjena kontinuirano smo radili na našem proizvodu da bismo danas, nakon dvije godine postojanja, ponosno primil trofej za najbolji London Dry Gin na svijetu.

Book: Kao veliki ljubitelji gina mnoge svjetske face poput George Clooneya i Ryana Reynoldsa uložile su milijune u proizvodnju tog pića. S kojom biste poznatom osobom (prošlost/sadašnjost) rado nazdravili Old Pilot’s Ginom?

Tomislav: S Vincentom Casselom. Ima frajer stav!
Hrvoje: S Richardom Bransonom. Da mu kažem da ima jedan gin koji bi bio super za Virgin Atlantic i da ga nažicam jedno ispaljivanje u svemir!

Book: Za kraj, što je u vašoj čaši na kraju dana? Osim Old Pilot’s Gina?
Tomislav: Viski. Single Malt. Peated (dimljeni).
Hrvoje: Čaša dobrog crnog vina.