Yves Saint Laurent monografija kao bijeg u svijet ženskog modnog osnaženja

Nakon što je raskinuo s Diorom, za kojeg je radio kao asistent, Yves Saint Laurent je osnovao vlastiti brend, a s prvom kolekcijom je debitirao 1962. U penziju se povukao 40 godina kasnije, a ta je četiri desetljeća Laurence Benaïm, novinarka i stručnjakinja za slavnog dizajnera, svela na sto legendarnih komada. Rezultat je luksuzno izdanje koje teži 9,5 kilograma i ogrnuto je u ručno proizvedenu kašmirsku svilu pod naslovom Yves Saint Laurent: The Impossible Collection

Press

Kako bi cijela priča oko luksuznog knjiškog izdanja o velikom Yves Saint Laurentu bila dodatno ekstravagantna uz knjigu u paketu ide i par bijelih rukavica. Inspirativno vrijeme seksualne revolucije potaknulo je Saint Laurenta da svojim dizajnom pokuša uloviti trenutak ženskog osnaživanja i samopouzdanja te tako transformira haute couture, odnosno prilagoditi ga eri mlade, snažne i neovisne žene. “ Uvijek sam vjerovao da moda ne služi samo da učini ženu lijepom, već da joj da samopouzdanje“, rekao je dizajner koji je 1978. želio,“ predstaviti visokoj modi osjećaj slobode kojeg vidite na ulici, te dati coutureu isti provokativni i arogantni look kao što je punk - no naravno s luksuzom, dignitetom i stilom“.

Press 

Press 


Među njegove najutjecajnije komade definitivno spada vjenčanica iz 1965. izrađena od ručno pletene vune ukrašena bijelim satenskim vrpcama. Zatim tu su Mondrianove i Matisseove haljine iz 60-ih i 80-ih, kao i pernata kugla u koju je odjenuo Audrey Hepburn. Stvorio je žensku verziju muškog stila i tako dao legendarne komade poput prugastih hlača, safari jakne i čuvenog Le Smokinga. “Chanel je ponudila ženama slobodu, a ja ih osnažujem”, rekao je. Kršio je pravilo za pravilom, suprotstavljao se tabuima i stajao iza vlastitih uvjerenja. Žene je odijevao u frakove u vrijeme kada se i nošenje hlača činilo avangardnim, a granice umjetnosti i couturea je omekšao Mondrian kolekcijom 1965. godine.

Press 
Press 


Među prvima je uvrstio prozirne haljine u svoju kolekciju, a sedamdesetih je lansirao zavodljivi parfem Opium koji je odmah izazvao kontroverze, ali i bio rasprodan u samo nekoliko sati. Također je bio među prvima koji su inspiraciju crpili iz uličnog odijevanja te popularizirao ready-to-wear koncept. Ovo luksuzno knjiško izdanje o velikom dizajneru idealan je izlet u svijet mode kakav je bio nekoć i odličan način da se iz realnosti opterećene posljedicama lockdowna ode sanjariti u prostor slobode i ženskog osnaživanja.