Što se događa sa streetwearom?

Kada je Virgil Abloh, u prosincu prošle godine, izjavio kako prognozira skoru smrt streetwearu, modni se svijet nije mogao načuditi njegovoj izjavi

Profimedia

Abloh je, doduše, kontroverzni intervju dao u vrijeme kada nikome niti na kraj pameti nije bilo da bi nas mogla snaći pandemija kakvog virusa i kriza koja će zahvatiti gotovo sve aspekte ljudskog postojanja. No, samo nekoliko mjeseci kasnije, svijet se stubokom promijenio, a streetwear se našao na prekretnici. Doduše, ne onakvoj na kakvu je mislio Abloh.

Pandemija koronavirusa proširila se svijetom poput devastirajuće lavine, a dalekosežnost njezinih posljedica nitko nije mogao predvidjeti. Veliki dio svijeta, zbog zdravstvene je sigurnosti, urede preselio u svoje domove, a zajedno s manjkom društvenih kontakata i događanja stigla je i promjena u potražnji kada je riječ o odijevanju. Elegantne sandale s visokim potpeticama, formalna odjeća i šminkerske haljine pale su u drugi plan, a zamijenile su ih udobne trenirke, tajice i, naravno, tenisice. The Guardian je izvijestio kako su mnogi modni brendovi bili iznenađeni porastom potražnje za spomenutim tipom odjeće i obuće koji je dolazio s njihovih online shopova, no pritom su se našli u poprilično nezavidnoj situaciji.

Profimedia 

Ponuda, nažalost, nije mogla slijediti potražnju. Tekstilne tvornice u zemljama trećeg svijeta poput Bangladeša, Vijetnama i Indonezije (iz kojih dolazi većina high street, ali i high end proizvoda) tijekom proljeća i ljeta bile su zatvorene kako bi se obuzdalo širenje koronavirusa, a lockdown je rezultirao smanjenim brojem dobara na tržištu koje su veliki modni brendovi trebali prodati ove jeseni. Brendovi tvrde kako im je online prodaja porasla za 200% jer kupci nisu željeli napuštati svoje domove kako bi otišli u shopping, a ponuda na virtualnim policama nikada nije bila manja.

Također, mnogi su naveli kako je shipping sporiji nego ikada prije zbog manjka radnika, ali i zbog strožih kontrola na granicama. Ako ovakva situacija potraje ono što će se vrlo vjerojatno dogoditi je rast cijena proizvoda u streetwear segmentu, no i dalje se ne možemo složiti s tvrdnjom Virgila Abloha iz prosinca. Streetwear nije mrtav, samo je trenutno na čekanju, a kada se situacija ustabili i vrati na staro, vjerujemo kako će ponovno bilježiti značajan rast.

Profimedia 

Autor: T.L.

Fotografije: Profimedia