Vintage dizajnerska bižuterija kao sjajna modna investicija

Nakon što je vintage odjeća s potpisom dobila zasluženi status u garderobama mnogih poznatih dama, red je došao i na vintage bižuteriju. Otkrijte zašto

Profimedia

Jedna od kolekcionarki - koja to nije namjeravala postati, je Sarah Burns, vlasnica zavidne kolekciju nakita s kraja 20. stoljeća. Londonska poduzetnica među svojim 'blagom' od kojeg svaki komad košta ispod 500 funti ima Givenchy medaljone, Chanel ogrlicu, Diorovu narukvicu i impozantnu ogrlicu s leptirom koju potpisuje Kenneth Jay Lane, a koju je Carrie Bradshaw nosila uz crnu mini haljinu bez naramenica u epizodi serije Seks i grad.

“Odrasla sam u 80-ima i volim kupovati komade kakve su nosili supermodeli na modnim pistama u vrijeme kada sam bila tinejdžerica“ kaže Burns, koja inače vodi marketinšku agenciju, a vintage nakit nabavlja kod Jennifer Gibson Jewellery. Zanimljiv je i podatak da je ovog lipnja prodaja vintage modnog nakita na stranici Vestiaire Collective narasla za 142 posto u odnosu na prethodnu godinu. „Vidimo veliki interes za nakit iz 80-ih“ kaže Alice Hebrard-Lemaire, koja je zadužena za vintage komade koje prodaje ova stranica.

Kupuju se Yves Saint Laurent, Chanel i Dior, posebno ogrlice, narukvice i broševi. Žene ih kupuju da bi ih nosile, no ova vrsta nakita također može biti i investicija. Očekuje se da će vrijednost komada iz 80-ih i 90-ih još narasti u narednih nekoliko godina. Bižuterija se nosi još od 18. stoljeća kada su se umjesto dijamanata, srebra i zlata počeli koristiti drugi materijali, no njihova povezanost s modnim brendovima počinje 20-ih godina u Parizu s Coco Chanel i Elsom Schiaparelli čiji nakit nije bio izrađen od dragocjenih materijala.

Profimedia 

Profimedia 

Profimedia 


Coco Chanel je posebno voljela bižuteriju „Odvratno je hodati s milijunima oko vrata jer se slučajno dogodilo da ste bogati. Ja volim jedino fake nakit - zato što je provokativan“, rekla je jednom, ali i ostala poznata po dugačkim lancima s obojenim kamenjem i višestrukim nizovima umjetnih bisera te bizantskim križevima. Ti komadi su danas prava rijetkost pa su im i cijene vrtoglave. Bolji primjerci se prodaju po cijenama od pet do deset tisuća funti. Tako je prošlog prosinca na dražbi Sotheby'sa u Milanu komplet Chanel manžeta i naušnica procijenjenih na vrijednost između 200 i 400 eura prodan za 5.250 eura.

Visoke cijene dostiže i Dior nakit koji je nastao između 1947. i 1950. godine dok je nakit s potpisom Yves Saint Laurent nešto manje popularan. Oni koji imaju oko za unikatne stvar i ne pate za logotipima veoma cijene nakit kojeg je radio Robert Goossens, a koji se može kupiti za oko 400 eura.

Profimedia 

Profimedia 

Profimedia 

Za one koji žude za izgledom iz ere supermodela tu je Victoire de Castellane, francuska dizajnerica nakita koju je Karl Lagerfeld doveo u Chanel 1984. godine. ''Uvijek govorim da je Chanel investicija. Nikad mu neće pasti cijena“ tvrdi Susan Caplan, prodavačica nakita koja je u ovoj branši već 40 godina te napominje kako je posljednjih šest mjesec vrijednost prosječnih komada narasla za 15 posto.

Dosadašnji trend zlatnih lanaca i oversized naušnica, tvrde poznavatelji mode i nakita, zamijeniti bi mogli statement broševi budući da je prodaja ove kategorije narasla za 78 posto u ovoj godini. Stoga bi se kupnja Chanel ili Dior vintage broša uskoro mogla pokazati i kao vrlo pametna investicija.

Autor: V.S.

Fotografije: Profimedia