z++ je osječki glazbenik, producent i tekstopisac, a većina njegove glazbe može se svrstati u moderni trap/pop žanr. z++ počinje glazbeno stvarati kao producent u grupi Retfatlanta, a kasnije počinje i sam raditi svoje pjesme. 2019. izbacuje uspješan i od publike odlično prihvaćen album "18++" nakon kojeg slijede brojni rasprodani koncerti diljem regije. Godinu dana kasnije objavljuje i drugi album "zauvijek" koji je također odlično prihvaćen te s njime postiže i proboj na mainstream scenu. Najveće posebnosti ovog glazbenika u današnjem vremenu su stvaranje konceptualnih albuma u kojima pjesme tečno prelaze iz jedne u drugu te činjenica da sve segmente izrade glazbe, od pisanja teksta, sviranja instrumenata, produkcije instrumentala, vokalne izvedbe te mixa i mastera, radi sam.
"zauvijek" je drugi studijski album osječkog glazbenika z++-a. Objavljen je u prosincu 2020. uz odličnu reakciju publike i kritičara. Većina pjesama na albumu je napisana i uglazbljena početkom godine, dok se ostatak godine z++ više fokusirao na tehničke aspekte albuma, te snimanje video spotova. Album je uz i dalje pretežito trap/pop zvuk prilično raznolik te predstavlja neke nove žanrove u z++-ovoj diskografiji. Kao najveći hit na albumu ističe se pjesma "Ljeto već je Gotovo". Album traje 45 minuta te je uz prvijenac "18++" jedan od rijetkih konceptualnih albuma na ovim prostorima.
Album ''zauvijek'' je novi kreativni uspjeh mladog osječkog glazbenika Zvonimira Husnjaka koji djeluje pod pseudonimom ''Z++''. Singlovi ''Ljeto već je gotovo'' i ''MOSHPIT'' najavili su temu dualnosti koja se u punom svjetlu pojavljuje u konceptu samog albuma.
Što stoji iza kreativnog procesa albuma i što Vas inspirira?
Pozdrav ekipi iz Spektra. Album „zauvijek“ je bio u izradi otprilike godinu dana. Odmah nakon albuma „18++“ uslijedili su brojni nastupi, a cijeli taj način života, putovanja svaki tjedan u drugi grad mi je bio prilično zanimljiv i inspirativan i u tom razdoblju su nastale osnove za većinu pjesama s novog albuma. Inače inspiraciju izvlačim iz svakodnevnih situacija, svog života, okoline, filmova, interneta, druge muzike, ali moram napomenuti da gotovo sve moje pjesme počinju stvaranjem instrumentala, na koji onda slažem odgovarajući tekst po onome što mi taj beat zadaje. Mislim da nikada nisam krenuo pisati tekst poveden nekom situacijom u životu, pa onda uglazbljivao to ili nešto slično, kod mene je situacija obratna.
''zauvijek'' je priča povezana prijelazima, tonalitetima, naglašenim ponavljanjem određenih riječi, sampliranjem dijelova vlastitih pjesama te njihovim ponavljanjem, itd. Zašto je po Vašem mišljenju povezanost važna za kvalitetan album?
Po meni album može biti dobar i ako uopće nije povezan. Ako na njemu ima 10 odličnih pjesama koje nisu povezane na nikakav način, svejedno ću to smatrati dobrim albumom, ali u mom idealističkom viđenju savršenog albuma, to bi definitivno morala biti kohezivna, povezana i tečna glazbena cjelina. Jednostavno sam kroz djetinjstvo naučio slušati albume na taj „starinski“ način i s vremenom su mi najdraži ostali oni koji su u sebi imali ukomponiranu povezanost među pjesmama. Kada sam počeo slagati prvi album, mislio sam samo poredati najbolje pjesme koje napravim, ali s vremenom sam primijetio da mi se neke pjesme poklapaju po tonalitetu i imaju potencijal da se povežu pa sam se počeo igrati s novootkrivenim mogućnostima i pravio nove prijelaze, a na kraju sam shvatio da mi je to sve skupa jako zanimljivo raditi.
Prvijenac ''18++'' imao je izuzetan uspjeh u regiji što Vam je jako brzo omogućilo gomilu nastupa tijekom 2019. godine. Ubrzo nakon toga posvetili ste se snimanju novog albuma. Jeste li u kreiranju ''zauvijek'' imali dovoljno prostora ne razmišljati o uspjehu prethodnog albuma i pritisku publike s velikim očekivanjima za drugi album?
Jednostavno sam bio jako inspiriran u tom razdoblju i u kratkom vremenu sam napravio dobre osnove za 10-tak pjesama, kod kojih sam od samog početka stvaranja pazio na tonalitete i međusobne odnose. Nisam krenuo s idejom: „OK, napravio sam dobar prvi album koji je slušan, sad moram napraviti nešto još bolje ili barem jednako dobro da ostanem na istoj razini“, nego sam jednostavno radio ono što mi se u tom trenutku radilo. Bilo je puno nastupa i trap partyja i općenito gdje god sam došao slušao se trap, tako da je većina pjesama na albumu i dalje u trap ritmu, a poslije kada je počelo „korona razdoblje“ nastala je većina pjesama koje nisu baš trap.
Potpisujete tekst, produkciju, miks i master albuma bez ijedne suradnje. Možemo pretpostaviti kako potpuno samostalan rad na cijelom albumu u nekim trenutcima bude iscrpan. U kojem trenutku stvaranja shvatite da više nema potrebe za dodatnim radom te da je album gotov?
Iscrpan je proces, ali meni osobno i jako zanimljiv, a kroz njega sam naučio mnoge stvari iz svih nabrojanih područja koje će mi sigurno koristiti u daljnjem stvaranju. Ne postoji točan trenutak završetka, uvijek se sve može dorađivati i prepravljati, ali meni osobno postane teško sjediti na tolikoj količini materijala i dođe mi potreba da skinem to s leđa i podijelim s drugim ljudima. Naravno, prije toga moraju biti odrađeni neki ciljevi koje sam si zadao, ali na kraju mi se uvijek dogodi da neke stvari koje su mi manje zanimljive od samih pjesama radim u zadnji čas, npr. da vizuale za video na YouTubeu pravim par sati prije objave i to zna biti malo stresno, ako sam već objavio datum izlaska albuma, ali na kraju, do sad sam ipak uživao u cijelom procesu, bio on ugodan ili stresan, zanimljivo je biti „sam svoj majstor“, ali to ne znači da ću sve buduće projekte raditi na isti način.
Uspješno radite kvalitetnu glazbu koja se bazira na svjetskim trendovima. Imate li percepciju u kojem pravcu će se kretati glazbeni trendovi?
Iskreno, baš i nemam neku preciznu viziju. Ako govorimo o popularnoj i najslušanijoj glazbi, vjerojatno će još neko vrijeme nastaviti u Trap, Reggaeton i Pop (Max Martin, Dr. Luke…) smjeru neko vrijeme dok se ne pojavi nešto novo pa postane veliko kao Trap nakon godina razvijanja. Pošto u vremenu u kojem živimo, kultura općenito teži prema krajnostima i sve više testira svoje granice, vjerujem da će to „nešto novo“ morati biti još direktnije, vulgarnije i pretjeranije od Trapa, sviđalo se to nekom ili ne. Također mi se čini da će subkulture i skupine mladih koje se definiraju kroz samo jednu vrstu glazbe, sve više nestajati s većim utjecajem interneta i mogućnošću da slušaš bilo koji žanr glazbe u bilo kojem trenutku bilo gdje na svijetu.
Vaši koncerti doživjeli su vrhunac izlaskom prvog albuma. Drugi album izlazi tijekom pandemije u nezahvalnom trenutku, no ipak postiže uspjeh, a singlovi poput ''Ljeto već je gotovo'' radijski su hitovi 2020. godine. Kakav je osjećaj ostvariti svoj najbolji kreativni uspjeh do sada, a nemati mogućnost nastupanja pred publikom?
Čudan je osjećaj. Dok sam radio album bio sam okupiran njime i iako svijet praktički stoji, meni se nešto događalo dok sam stvarao. Onda izbaciš album i 2-3 tjedna traje neka priča o njemu, konstantni interviewi i slično, a onda je nastala blaga praznina koju bi inače popunili nastupi. Ali sve u svemu zadovoljan sam albumom i reakcijama na njega. Dosta pjesama na albumu je u laganijem tonu nego na prvom albumu pa mi se čini prikladan za slušanje u kućnoj atmosferi, a na ljeto ćemo, nadam se vidjeti kako funkcionira live.
U iščekivanju koncerata, pripremate li još koji videospot za ''zauvijek'' ili čak suradnju? Razmišljate li već o trećem albumu kako bi trenutni koncept postao trilogija?
Ne pripremam videospotove za pjesme koje su već izašle, a od suradnji je tu nova pjesma „Još Jednom Bar“ s Boyanom. Nisam do sad razmišljao uopće o novom albumu, ali radim na nekim dosta zanimljivim novim pjesmama. Trilogije su mi cool, ali mislim da se o stvaranju trilogije treba razmišljati prije početka stvaranja prvog albuma, a ne prije početka stvaranja trećega, tako da sumnjam da će biti nešto od toga, ali čini se kao dobra marketinška ideja.
https://www.instagram.com/spektarmusic
https://www.facebook.com/spektarmusic