Kako je imati, postalo - doživjeti!

Umjesto na suludo gomilanje trendy komada, nove generacije sve više ulažu u doživljaje. Od zanimljivih pa čak i personaliziranih shopping iskustava do cool lifestylea, koji je postao svojevrsni 'must have'. Naravno, moda će zauvijek biti naša tiha patnja, uživat ćemo i dalje u kupnji, no kupovat ćemo promišljenije i duže nositi najbolje komade. #YourStoryMatters

Profimedia

Za razliku od zrelijih generacija koje su bile spremne cijelu noć voziti se autobusom do Trsta zbog para novih cool traperica, a kasnije i puno dalje do genijalnih talijanskih ili američkih outleta, mlađim generacijama je sve dostupno i sve servirano na pladnju, pa tako bitno manje žude za tom istom odjećom. Globalno, sve češće troše na fotogenične bruncheve, putovanja u egzotične krajeve, glazbene festivale, različite edukacije, glamping oaze ili aktivne vikende (iako trenutno vladaju posebni uvijeti).

Doživljaj je preuzeo primat nad materijom, a ormari prekrcani nagomilanom odjećom nisu više prizor za kojim žudimo. Kupuje se konkretnije i promišljenije, ono što ćemo stvarno nositi i nekoliko posebnih komada za posebne prilike pa makar bilo i na rate.

Story 
Story 

Tako je, recimo, 2016. godine u Britaniji  trošenje na rekreaciju naraslo za 8% i to na uštrb budžeta za odjeću. Jedno je istraživanje u SAD-u pokazalo kako 72 % milenijalaca radije troši na iskustva, nego na materijalne stvari. Umjesto fotografija novog odjevnog predmeta ili posjeta nekoj dizajnerskoj trgovini, na Instagramu sve češće viđamo joga poze, fotografije s dalekih putovanja, savršeno dizajnirane tanjure u koje želimo utonuti i tako zadovoljiti sva čula, fotografije s izleta na neko eko imanje ili, recimo, na nekad neosvojiv vrh Velebita. Volimo se pohvaliti i posjetom glazbenim i gastro festivalima te sajmovima, zanimljivim street food mekama i luksuznim restoranima te se počastiti delicijama pripremljenim od ekološki uzgojenih, po mogućnosti veganskih, namirnica.

Story 
Story 
Story 
Story 

Vremena su se promijenila, ne jedemo više iz skupocjenog porculana na uštirkanim stolnjacima, na cijeni su originalnost, nova iskustva i ugoda. U trapericama ili crnim bezvremenskim tajicama (za jogu) idemo čak i u kazalište, a zbog udobnosti i faktora kulerstva štikle smo u svakoj prilici spremni zamijeniti tenisicama. Za koje ćemo ipak izdvojiti pravo bogatstvo, jer su tenisice čak i ako "ne pratimo" trendove - trenutno jako cool.

Milenijalci imaju drugačije poimanje pitanja vlasništva,  prioritetom ne smatraju posjedovati automobil ili stan, važnije im je da svoja osobna iskustva mogu pokazivati drugima, na savršeno aranžiranim fotografijama i na nekim tuđim luksuznim ležaljkama, brodovima i stolovima.

Globtrotteri žive u hostelima ili u intervalima u tuđim unajmljenim stanovima, mnogi rade online u coworking prostorima diljem svijeta, što im omogućuje da uz posao obilaze atrakcije, znamenitosti i egzotične daleke destinacije, surfaju na najboljim valovima, voze se skuterom kroz prašume, hrane slonove u prihvatilištima, naprosto žive život kakav starije generacije nisu mogle ni sanjati i imaju posve drugačije posložene prioritete.

Posljedica toga je uspjeh startupova kao što su Airbnb, WeWork i Uber, ali i propast nekih modnih brendova koji se nisu prilagodili i pronašli nove strategije izlaženja na kraj s navadama novih generacija. Tako na primjer ikonička robna kuća Macy's uz iskustvo shoppinga nudi - mini koncerte, joga satove i zanimljive barove kako bi privukla kupce iz online svijeta na svoja vrata. Zorno prate aktualne trendove jer je jedina alternativa zatvaranje trgovina.

Story 

Istraživanje tvrtke Harris Group pokazalo je da je udio potrošnje na zanimljiva životna iskustva i doživljaje u SAD-u od 1987. godine porastao za čak 70 %, a najveći motivator je plasman na društvenim mrežama koji se mjeri kroz, pogađate, broj sljedbenika.

Foto: Profimedia