ŠTO ŽENE ŽELE…od svojih beauty proizvoda?

Kad je u pitanju skincare, kupci ga na internetu sve češće pretražuju prema sastojcima, a sve rjeđe prema brendovima. Pametnome dosta. Analizirajući svoje algoritme, kompanija Amazon lansirala je kolekciju proizvoda za njegu lica baziranu na sastojcima koje najčešće pretražujemo na internetu. Zvuči kao unosan biznis, zar ne?

Profimedia

Na Amazonu možete pronaći tisuće stvari u bilo kojoj kategoriji koju vam srce poželi. Djeluje kao odlična stvar no ponekad je prevelik izbor gori od premalenog. Što ako, primjerice, poželite kremu za lice? Upišete li te riječi, pred vašim će se očima otvoriti nepregledan „ponor“ prijedloga, čak i ako malo detaljizirate stvar, dodavši riječi poput „masna koža“ ili „anti-age“. Zahvaljujući blagodatima interneta, današnje generacije žena znaju mnogo više o beauty proizvodima od naših majki ili baka.

Prošla su vremena u kojima se bilo vjerno jednom brendu (obično onom u koji je cijela obitelj imala povjerenja). Tako je nešto uz razvoj marketinga postalo nezamislivo. Brendove redovito „varamo“ s drugim brendovima, povodljivi smo i površni, ali i informiraniji nego ikad pa nam nije tako lako „uvaliti“ loš proizvod. Žene zainteresirane za skincare tematiku u svakom trenutku na raspolaganju imaju tisuće beauty foruma, blogova, Instagram stranica i Youtube kanala na kojima mogu razmjenjivati iskustva i educirati se. Kako pokazuju statistike, dok je prodaja make-upa u 2018. porasla za svega 1 posto, prodaja vrhunske kozmetike za njegu lica u prošlog se godini povećala za 13 posto. Birajući kremu iz svojih snova, klijentice na internetu danas u tražilice upisuju vrlo specifične pojmove, poput „vitamin C“, „retinol“ ili „hijaluronska kiselina“, te od proizvođača očekuju detaljan info o svim sastojcima i načinu njihovog djelovanja.

Taj je trend, zahvaljujući svojim algoritmima, primijetio i Amazon, zaključivši da je vrijeme da njihovih 135 in house brendova dobiju „pojačanje“: kozmetički brend za njegu kože lice koji će biti baziran na trenutno najpopularnijim i najtraženijim sastojcima krema i losiona. Nazvali su ga Belei i sadrži 12 proizvoda po mjeri i, što je još važnije, na glas neizrečenoj želji kupaca. Umjesto „tražili ste, gledajte“, reklamna kampanja za Belei mogla bi glasiti: „guglali ste, gledajte“.

Story 

U Amazonovu tražilicu proteklih godina najviše su se upisivali:
 1.skin care proizvodi  bez parabena i sulfata
2. beauty proizvodi koji nisu testirani na životinjama
3. kozmetički proizvodi pakirani u eko ambalažu koja se može reciklirati
4.  proizvodi bez jakih i napadnih mirisa.

Story 

Razumijemo Amazon. Doista bi bilo teško odoljeti porivu da skupite sve te želje klijenata i „presipate“ ih u bočicu na koju ćete nalijepiti naziv „Belei“ te od toga napraviti unosan biznis, zar ne? Automatska obrada podataka i algoritmi mnogim su brendovima, a ne samo Amazonu, pomogli da zarade milijune eura, ali i kupcima da lakše dođu do personaliziranih proizvoda.

No pitate li prosječnog muškarca što žene žele od njih, vjerojatno će vam reći da taj algoritam - još nije „izmišljen“.

T.T.

Profimedia