IMAJU LI BOOMERI I GEN Z NEŠTO ZAJEDNIČKO?: Popularna influencerica i njezina baka o temi koja spaja sve žene

Robert Gašpert

Što je zajedničko generaciji baby boomera i generaciji Z? Između najstarijih baby boomera i najmlađih pripadnika generacije Z je više od šezdeset godina razlike, razdoblje tijekom kojeg se svijet bitno promijenio. Razlog je to zbog kojeg ne čudi da se život generacije Z danas bitno razlikuje od života baby boomera – od načina na koji zarađuju i načina na koji provode slobodno vrijeme do stvari koje vole i emojija koje koriste. Različitosti između baby boomera i generacije Z postale su hit tema, osobito na društvenim mrežama gdje je nastao „OK Boomer“ trend u kojem generacija Z donosi, često šaljive, kritike na račun baby boomera. Iako su njihove kritike ostale najčešće u offline, baby boomeri nisu ostali dužni mlađim generacijama.

No, jesu li baby boomeri i generacija Z zapravo sličniji nego mislimo?

Ideja o generacijskom jazu nije ništa novo i definitivno nije ograničena samo na dvije spomenute generacije. Različitosti ćemo lako pronaći usporedbom bilo koje dvije generacije. No, istovremeno, iza svake različitosti, nalaze se stvari, osobine i interesi koji su nam zajednički i zbog kojih smo zapravo sličniji nego mislimo ili nego ponekad želimo priznati.

Robert Gašpert 

Različite generacije žena, ista tema

Iz generacije u generaciju, mnogo toga se mijenja, no neke teme ostaju vječne. Godine i tragovi koje ostavljaju su jedna od najpopularnijih tema u svakom ženskom društvu.

Još od antičkih vremena, ljudi su pokušavali zaustaviti vrijeme i pronaći tajnu vječne mladosti, a kroz stoljeća koja su slijedila, starenje je postalo tema sa sve većim fokusom na žene i njihov izgled. Dugo vremena, mladoliki izgled bio je ideal koji je svjesno i podsvjesno, kroz društvo, medije i popularnu kulturu, bio nametnut ženama. U posljednjih nekoliko godina, ova je tema dobila pozitivan zaokret, a sve zahvaljujući društvenim mrežama.

Anti-age narativ zamijenio je pro-aging pristup godinama, starenju i ljepoti. Umjesto neprestanog opterećivanja nedostižnim idealnima, pro-aging je naglasak stavio na ljepotu procesa starenja i svakog razdoblja koje ono donosi. U fokusu pro-aging pristupa ističu se briga o umu i tijelu, njegovanje iznutra i izvana te slavljenje mudrosti i samopouzdanja koje dolaze s godinama.
Ovaj novi trend pozdravile su sve generacije žene – od mladih Gen Z djevojaka na čijem su licu godine dosad ostavile tek poneku mrljicu od akni do žena iz generacije baby boomera kojima su godine donijele staračke mrlje.

Kako danas o godinama razmišljaju i njezi pristupaju različite generacije? Otkrili smo u druženju s jednom od najpopularnijih influencerica i modela na domaćoj sceni, Elenom Dizdar i njezinom bakom Maricom.

Robert Gašpert 

Elena Dizar i baka Marica o godinama...

Elena Dizdar i njezina baka Marica najbolji su primjer tvrdnje s početka priče da su generacija baby boomera i generacija Z sličnije no što nam se to čini na prvu, a u njihovoj će priči i bliskom odnosu mnogi od nas prepoznati svoju povezanost sa starijim generacijama.

Iako se nalaze u potpuno različitim razdobljima u svom životu, njihov je pogled na godine vrlo sličan. U svojim sedamdesetima, Marica se ne opterećuje godinama, već istinski uživa u svakom novom danu, a posebno se veseli druženjima sa svojom obitelji. Kao prava unuka svoje bake, Elena je uspjela izbjeći zamku opterećenosti godinama koje često nameće svijet modelinga. U modnom svijetu i svijetu modelinga, fokus je uvijek na izgledu, a nije neobično da djevojke već u ranim dvadesetima razmišljaju o tome kako zaustaviti vrijeme te izbjeći svaki i najmanji trag odrastanja i sazrijevanja na koži.

"Mislim da je puno lakše kada kroz proces starenja promatramo naše bake i naše majke koje su sretne i zadovoljne sobom, bez obzira na godine.", istaknula je Elena. Promatrajući ljepotu procesa sazrijevanja i starenja na primjeru svoje majke i svoje bake, Elena je oduvijek znala da svako razdoblje u životu donosi ne samo različite mrlje na koži, već i različite razloge za uživanje. Što o tome misle drugi? Baka Marica naučila ju je da nije bitno.

Robert Gašpert 

 Njega kože koja se prenosi s generacije na generaciju

Još jedan razlog zbog kojeg su mlađe generacije sličnije starijima no što mislimo je činjenica da su upravo starije generacije te koje na mlađe prenose sve što su kroz godine naučile. U Eleninoj obitelji, njega kože jedna je od stvari koju žene prenose s generacije na generaciju.

Važnost nošenja zaštitnog faktora, izbjegavanja pretjeranog izlaganja suncu, redovitog skidanja šminke i korištenje kvalitetnih beauty proizvoda – sve su to male beauty lekcije koje je Elena naučila od svoje mame, baš kao što je i njezina mama naučila od Elenine bake.

I u svojim sedamdesetima, Elenima baka uživa u svakodnevnim ritualima za njegu kože, baš kao i Elena.

"Ja uvijek navečer operem lice i namažem lijepo s kremicom, isto tako i navečer. Tokom dana, ako mojoj koži treba, napravim isto, ali ujutro i navečer obavezno.", svoju jednostavnu, ali provjereno dobru skincare rutinu s nama je podijelila Marica.

Favorit u Maričinoj svakodnevnoj njezi već su dugo vremena Nivea kreme kojih se s njezinih polica sjeća i Elena. S obzirom na to da su svi beauty savjeti koje joj je dala baka uvijek bili odlični, Elena je odlučila istražiti svijet Nivea proizvoda i otkrila novu liniju seruma u kojoj će svog favorita pronaći svaka generacija.

Robert Gašpert 

Robert Gašpert 

Nova linija za sve generacije

Bez obzira ako se nalazimo u dvadesetima ili u sedamdesetima, njega kože lica je jednako važna u svakom razdoblju našeg života. Baš kao što je na našem malom druženju istaknula Elenina baka Marica, kvalitetni beauty proizvodi su važan, ako ne i najvažniji dio, dobre skincare rutine. Njezin favorit već su dugi niz godina Nivea kreme, pravi beauty klasik koji se u brojnim obiteljima prenosi s generacije na generaciju. 

Svojoj kolekciji proizvoda koje obožavaju različite generacije, Nivea je dodala novu liniju seruma u kojoj će svoj novi beauty favorit pronaći svaka generacija.

Robert Gašpert 

Nivea Cellular Luminous linije donosi tri različita seruma za tri različite potrebe kože i tri različita tipa mrlja s kojima se na koži susrećemo u različitim razdobljima u životu. Nivea Cellular Luminous 630 fluid je namijenjen normalnoj i osjetljivoj koži s pigmentacijskim mrljama. Zahvaljujući Niveinom patentiranom sastojku LUMINOUS630® s dvostrukim djelovanjem protiv mrlja na staničnoj razini, Nivea Cellular Luminous 630 fluid daje našoj koži trostruku zaštitu - od tamnjenja postojećih pigmentacijskih mrlja, ponovne pojave mrlja i fotostarenja. Ovaj je proizvod odmah zaintrigirao Elenu koja ga je odlučila isprobati, a sa svojim dojmovima javiti nam se nakon dva tjedna.

Osim pigmentacijskih mrlja, mnogi od nas se u tinejdžerskim danima, ali i u odrasloj dobi, bore s mrljama od akna. Kako bi nam pomogla da smanjimo vidljivost mrlja od akni, Nivea je kreirala Nivea Cellular Luminous serum protiv mrlja od akni. Ovaj lagani gelasti serum, koji je posebno razvijen za potrebe masne, mješovite i kože sklone nepravilnostima, ima trostruki učinak: vidljivo smanjuje mrlje od akni, zaglađuje kožu i poboljšava njezinu teksturu te pomaže uravnotežiti proizvodnju sebuma.

Treći u odličnoj novoj Nivea liniji je serum namijenjen zreloj koži i njezinim mrljama - Nivea Cellular Luminous Anti-Age serum protiv staračkih pjega. Ovaj nježan i hidratantan serum kombinira dokazanu učinkovitost patentiranog aktivnog sastojka Luminous630 protiv pigmentacijskih mrlja s priznatom stručnošću koju Nivea ima u području njege protiv starenja kože. Osim što smanjuje staračke pjege nastale tijekom 10 godina, Nivea Cellular Luminous Anti-Age serum jača strukturu kože i popunjava duboke bore. Prve vidljive rezultate obećava već nakon dva tjedna korištenje, a da li je tome stvarno tako, na test će staviti Marica i svoje nam dojmove javiti nakon dva tjedna korištenja.

Robert Gašpert 

Robert Gašpert 

Video s našeg druženja s Elenom Dizdar i njezinom bakom pogledajte u nastavku:

OSTAVI TRAG, ALI NE NA KOŽI: Elena Dizdar i baka o godinama i njezi kože  YouTube

Veliko hvala Interi na ustupljenom prostoru za snimanje.

Foto: Robert Gašpert
Video: Suzana Arslani
Make up: Sonja Pašalić
Frizura: Ivona Zrno (Elena) & Studio Marcela (Marica)

*Sadržaj nastao u suradnji s brendom Nivea.