Bacanje hrane ogroman je problem današnjice, stoga poznati trgovački lanac Kaufland već četvrtu godinu zaredom provodi kampanju s ciljem podizanja svijesti o tome kako u potpunosti iskoristiti namirnice i smanjiti otpad od hrane.
Naime, zaposlenici u trgovinama Kauflanda svakodnevno izdvajaju proizvode koji se do kraja dana nisu prodali. Tako su samo prošle godine pomoću registriranih posrednika donirali gotovo 230.000 komada pekarskih proizvoda i gotovo 320 tona voća i povrća. Za svoje su napore nedavno nagrađeni i priznanjem 'Najdonator' koju dodjeljuje hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu – Biljana Borzan. Nagrada im je pripala u kategoriji velikih tvrtki koje su 2022. donirale najveći iznos hrane u postotku na ukupni prihod. A dokaz da vrijedno rade na problemu sve ove godine je i Dobrovoljni sporazum o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane 'Zajedno protiv otpada od hrane' koji su potpisali s Ministarstvom poljoprivrede.
Podsjetimo, ovaj veliki trgovački lanac koristi razne mjere kako bi utjecao na smanjenje količine bačene hrane. Primjerice, svim se namirnicama snižava cijena kada se približe isteku roka trajanja. Tako snižena roba jasno se označava i vidljivo izlaže u trgovinama. Čak 47 od 48 trgovina Kauflanda u Hrvatskoj ima sklopljene ugovore s registriranim posrednicima u doniranju hrane, što znači da 98% trgovina svakodnevno donira voće, povrće, pekarske proizvode i proizvode pred istekom roka trajanja. Osim svakodnevnih donacija i optimiziranih procesa u trgovinama, Kaufland je ove godine organizirao i posebnu kulinarsku radionicu kojoj je cilj bio pokazati kako jednu namirnicu iskoristiti do kraja tako da se od nje ne stvara otpad.
Poznata slastičarka Ivana Čuljak upravo je na taj način pripremila svima omiljenu slasticu – cupcakes – te pokazala kako se samo jedna bazična namirnica poput cikle može iskoristiti na više načina, a u tome su joj pomogle i poznata voditeljica i pjevačica Ida Prester te poznata food bloggerica Marija Mazalin.
'Ova radionica bila je prilika da još jednom podsjetimo na napore koje ulažemo kako bismo smanjili bacanje hrane te prilika da osvijestimo koliko puno svi mi u svakodnevnom životu zapravo možemo učiniti kako bismo tome pridonijeli', objasnila je Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija u Kauflandu.