Storybook, novi broj, nova priča: Što vas očekuje na više od 300 stranica otkriva Aleksandra Orlić, kreativna urednica

Atraktivna naslovnica Storybooka, koju krasi multitalentirana Tara Thaller, odličan je uvod u teme koje su više od ljetne razbibrige, a više o ideji broja i suradnji s vrhunskim autorima otkrivamo u razgovoru s Aleksandrom Orlić

Storybook

Dio nezaobilaznog ljetnog štiva i ovog ljeta je Storybook. Novi broj mnogima omiljenog lifestyle magazina već na prvi pogled osvaja atraktivnom naslovnicom te činjenicom da na više od 300 stranica donosi odlične teme o kojima se nedovoljno govori. Tema broja krije se pod pojmom Fluid Love, a broj je od korica do korica primjer stvaranja magazina s identitetom, i to zahvaljujući suradnji s kreativnim timom predvođenim Aleksandrom Orlić, dugogodišnjom urednicom, umjetnicom, spisateljicom i fotografkinjom.

Ususret novom broju s Aleksandrom smo razgovarali o inspiraciji i temama koje potpisuje kao kreativna urednica broja, a koje vas očekuju na stranicama mnogima omiljenog magazina.

Goran Čižmešija 

Potražite na prodajnim mjestima svoj primjerak novog broja Storybook, zaronite u teme kroz koje ćete zasigurno dobiti odgovor na raznolika i zanimljiva pitanja suvremenog čovjeka, dotaknuti se činjenica o promjenama i poimanju svijeta, fluidnim stilovima života, ljubavi, kreativnim industrijama, komunikaciji...

Što je za vas Storybook?

Magazin koji pratim od prvog broja koji je izašao davne 2009. godine i vrhunski su ga uređivale moje drage kolegice i prijateljice - Tonkica Rudan, Vedrana Čarapović Propadalo i Vanja Ljubić, za mene je oduvijek bio, kao što i samo ime kaže - knjiga sjajnih priča. No prije svega mjesto susreta, istraživanja, igre, sjajnih naslovnica i modnih priča koje su stvarali najveći kreativci i umjetnici te ne manje važno - pomicanja granica.
A otkako su Silvio Vujičić i Miro Roman kao gostujući urednici osmislili posljednji broj Storybooka, bez problema možemo reći i doslovno, ali i metaforički, ogledalo društva. Storybook je postao i svojevrsni vrlo plastični projekt koji je jedinstven na našem tržištu upravo po tomu što se oslobodio formalnih i sadržajnih postulata te je vrlo živ i otvoren za promjene koje iziskuju suvremeno fluidno društvo.

Storybook 

Kako biste u nekoliko riječi opisali novi broj Storybooka?

Parafrazirat ću jedan poznati film - ‘Uhvati val ako možeš’. Naime, polazna ideja bila je knjiga talijanskog književnika Alessandra Baricca ‘The Game’ u kojoj autor pokušava sumirati posljednjih četrdeset godina života u digitalnom dobu te analizira kako je virtualni svijet utjecao na našu stvarnost. 

Autor iznosi vrlo smjelu ideju da život u suvremenom društvu, koje sociolozi nazivaju i liquid society, iziskuje neke posve nove vještine, kao što su nevjerojatno brze prilagodbe svim vrstama promjena koje nam se događaju i to na svim životnim poljima. Stoga smo u novom broju Storybooka poželjeli uloviti sve vrste mijena - što se sve mijenja u našoj percepciji, fluidnim stilovima života, ljubavi, poslu, kreativnim industrijama, mobilnom društvu i komunikaciji, kako razbiti kod, što nam znače pogreške, pomicanje granica, a što dodir. I ono najvažnije, baretovsko pitanje - gdje je nestao čovjek?

Storybook 

Kako je nastala ideja za ovaj Storybook i koje biste teme iz novog broja posebno istaknuli?

Kažu da ako dovoljno dugo gledaš u neki predmet, umjetničko djelo ili magazin, ideja će ti pasti sama od sebe poput jabuke. Naime, nije tajna da mi je ideja o fluidnom društvu i potrazi za čovjekom pala na pamet upravo dok sam danima promatrala prošli broj Storybooka posvećen umjetnoj inteligenciji. Iako je naslovnica sadržavala fiktivni obris lica koji je nastao spajanjem 18.973 osobe, svaki čitatelj je u nekom trenu ipak mogao ugledati i sebe.

Storybook 

Moje prvo pitanje, možda i pod utjecajem svih magazina u kojima su kao fenomen 2023. godine izglasali upravo AI, glasilo je: što će biti s nama i gdje je u svim tim suvremenim programima, algoritmima i suludim brzinama nestao čovjek? Hoće li čovjek ostati sam sebi ‘bluran’ kao na zrcalnoj naslovnici, nije li nas možda strah svih promjena koje se valjaju iza oblaka te kako si objasniti sve ono što nam se događa?

Iza svih tih pitanja pojavila su se potom imena rubrika kao što su Uhvati val, Nova pravila, Među nama, Izvan okvira, Fluid Gender, Fluid Love, Izrazi se, Nomad Soul i Poslije ponoći te brojne teme kojima smo željeli progovoriti o stvarima i fenomenima o kojima se inače šuti.

Storybook 

U realizaciji ovog broja surađivali ste s velikim brojem suradnika iz hrvatskog medijskog i kulturnog prostora. Koliko je ta stvaralačka raznovrsnost utjecala na dinamiku broja i potvrđujete li time da je uspješnost print izdanja odraz pojedinaca koji oblikuju društvo u kojem se nalazimo?

Sjećate se prvog slogana za časopis Story iz kojeg je šest godina poslije nastao i magazin Storybook, a glasio je - ‘Priča za sebe’. Sretna sam što sam u ovom broju mogla okupiti toliko vrhunskih autora, mojih dragih kolega, koji su i sami pokretali brojne časopise, portale, radili kao glavni urednici, novinari, art direktori, redaktori, pisci, fotografi... Svi oni i danas oblikuju medijski prostor, imaju multimedijalne karijere, a svaki je od njih autor za sebe posve autentičnoga glasa i stila.

Tko zna, možda je print u međuvremenu prebrodio svoju prvu krizu i sada se nalazi na razini koja prije svega važnost daje crossover suradnji i što različitijim glasovima autentičnih kreativaca koji više ‘ne moraju’ podilaziti glavnom tonu magazina. Ili je, slikovito rečeno, postao bliži TV serijama u kojima svaku epizodu režira drugi autor, a teme više ne nude samo bijeg od stvarnosti, praktične upute za život ili 3D Instagram inačicu coffee table izdanja, nego idu malo dublje ispod kože.

Storybook 

Broj se ponovno ističe atraktivnom naslovnicom koja izlazi izvan okvira klasičnih modnih i lifestyle časopisa?

U svijetu koji više od svega voli imerzivna ili uranjajuća iskustva te djela u kojima sudjeluje i publika, poželjeli smo kreirati jedinstvenu naslovnicu koja bi ujedinila snagu neonske boje godine - limeta zelene koja se pred našim očima doslovno mijenja iz žute u zelenu, čitateljima pružila taktilno iskustvo, grafičkim elementima dočarala temu broja - fluidnost i liquid society te, ne manje bitno, proslavila rad naše sjajne fotografkinje Mare Milin, autorice koja je odličnim naslovnicama Storybooka oblikovala sam kod magazina. Za ovaj broj snimila je vrlo životne fotografije multitalentirane Tare Thaller i njezina partnera, plesača Matea Cvenića.

Storybook 

Čini se da je ovaj broj mnogo više od ljetnog štiva?

Krajnju ocjenu ipak bih ostavila čitateljima, svima koji će uroniti u broj i doživjeti neki od osjećaja - olakšanje, osvježenje, znatiželju, zabavu, aha trenutak, euforiju.. Ili, zašto ne, šok i čuđenje, onaj poseban trenutak koji osjetimo ljeti nakon prvog skoka u more kojim otvaramo sezonu kupanja.