ZOOCITY – priča o uspjehu, znatiželji i brizi o ljubimcima

Tvrtka Unconditional obilježava jubilarnih pola stoljeća postojanja, što je bio povod za razgovor o počecima i budućnosti, trendovima i struci s Edvardom Vardom, predsjednikom Uprave Unconditionala i vlasnikom maloprodajnog lanca ZOOCITY

Story

Čak 50 godina postojanja, 50 lokacija diljem zemlje, 50 milijuna eura prihoda, 450 zaposlenih, više od 140 brendova, više od 6000 artikala…, trgovine ZOOCITY možemo pronaći u gotovo svakom gradu te online. No ZOOCITY je mnogo više od ovih impresivnih brojki jer nudi sve što je ljubimcima potrebno za sretan i ispunjen život.
U toj se trgovini svakom ljubimcu pristupa individualno i prema njihovim se potrebama kreiraju savjeti. Uvijek su dobrodošli u ZOOCITY, a uz obaveznu dozu maženja i poslasticu dobivaju personalizirane savjete o prehrani, izboru najmekšeg kreveta ili idealne oprsnice do poslastice za velike ili male njuškice. No nas je zanimalo kako je počela ova uspješna priča.

Story 

"Moj je otac godinama radio u Njemačkoj kao automehaničar, a kako je živio iznad dućana za kućne ljubimce, nakon povratka u Split prije 50 godina otvorio je jedan od prvih specijaliziranih dućana za kućne ljubimce u bivšoj državi poznat kao Zoo Hobby”, ističe Edvard Varda, predsjednik Uprave UNCONDITIONALa, vlasnika maloprodajnog lanca ZOOCITY, te dodaje kako je odluka o rebrandingu iz Zoo Hobbyja u UNCONDITIONAL bila potrebna kako bi se bolje predstavila cijela misija.
“Nismo bili Zoo egzotični, ni Hobby amaterski pa smo u ime bezuvjetne brige o ljubimcima koju kontinuirano pružamo kupcima na različitim tržištima naziv tvrtke promijenili u UNCONDITIONAL”, objašnjava.
U posljednjih osam godina UNCONDITIONAL je učetverostručio prihode i broj zaposlenih. Cilj im je završiti 2024. godinu s 50 milijuna eura prihoda i do 2028. godine dosegnuti 100 milijuna eura prihoda te zapošljavati ukupno 800 ljudi. Veliko postignuće u 2022. godini bilo je sklapanje ugovora o zajedničkom ulaganju s njemačkom grupom Fressnapf, što im je omogućilo vrijedne uvide i znanja potrebna za daljnji rast.

Story  Edvard Varda, predsjednik Uprave Unconditionala, vlasnika maloprodajnog lanca ZooCity

"Izazovi s kojima se moj otac suočavao u prvim godinama poslovanja oblikovali su naše temelje. Iskrenim odnosom s kupcima i stručnim savjetima uspio je održati posao”, kaže Edvard Varda dodajući kako ih četiri temeljne vrijednosti - znatiželja, briga, samosvijest i Sistem 2 - vode u svemu što rade, temelj su kulture njihove tvrtke i ključ budućeg uspjeha.
“Za tvrtku naše veličine ključno je da odluke donosimo brzo, da nikako ne zaboravimo kolege u tvrtki, a još više da ne zaboravimo naše kupce. Ulažemo dosta energije kako bismo bili brzi u kreiranju trendova, a istodobno da ne srljamo. S obzirom na veličinu tvrtke koju vodim, često se suočavamo s različitim okolnostima koje su izvan naše kontrole. One se događaju u širem kontekstu i traže potpunu posvećenost viziji bezuvjetne brige o ljubimcima, kupcima i kolegama. Godinama sam radio po dvadeset sati na dan, sada radim osam, deset sati, s tim da se posljednjih pet, šest godina vikendom odmaram. Shvatio sam da mi je kvaliteta života uz rad vikendom smanjena i to mi više nije prihvatljivo.

Story 

Dakako, nisam prestao biti gladan posla, nego sam shvatio da uz takav tempo nemam prostora za regeneriranje, što mi je esencijalno kako bih i dalje poslu pristupao jednakim entuzijazmom. U međuvremenu sam završio tečaj za kuhara i bio na tečaju za sommeliera pa često vikende provodim u eno i gastro druženjima s prijateljima. No volim odvojiti vrijeme i samo za sebe, primjerice za šetnju šumom. Mislim da je svakom od nas neizmjerno važno odvojiti vrijeme za sebe i pronaći način opuštanja, sami ili s bliskim osobama”, kaže Edvard Varda.

Uz kvalitetnu prehranu prilagođenu dobi i potrebama svakog ljubimca, važni su i redovita zaštita od nametnika, edukativno mjesto za igru ili kutak za miran san te redovita njega

Trendovi vs. struka
Kupci se danas teško snalaze u moru opcija, a ljubimci ne znaju što im treba. Osim ljubavi i pažnje, kažu nam u ZOOCITYju, najvažnije je educirati se o ljubimcima kako biste im uvijek pružili najbolje. U odlučivanju neki stavljaju cijenu na prvo mjesto, a pritom ne shvaćajući da dugoročno štete svom ljubimcu te mu ili skraćuju životni vijek ili povećavaju broj odlazaka veterinaru. Uz kvalitetnu prehranu prilagođenu dobi i potrebama svakog ljubimca, važni su i redovita zaštita od nametnika, edukativno mjesto za igru ili kutak za miran san te redovita njega.

Story 

U današnje vrijeme kućni ljubimci postali su dio obitelji pa se mnogi prehrambeni trendovi, primjerice smanjen unos ugljikohidrata, visok postotak proteina, osvrt na razne alergene u hrani i sl., odnose i na njihovu hranu. Tako kupci koji dolaze u ZOOCITY žele svog psa i mačku hraniti proizvodima koji imaju nizak udio žitarica i visok udio mesa, a ne da im samo utaže glad. Slično je i s opremom za ljubimce; važna je širina asortimana koju nudi ZOOCITY, kao što su pametne igračke, posude za halapljive pse, fontane za vodu i drugo.
Osim toga, ZOOCITY je aktivno povezan sa strukom edukacijama, praćenjem trendova, ali i putem UNCONDITIONAL veleprodaje jer se tu opskrbljuje mnogo veterinarskih klinika. U ZOOCITYju neprestano ulažu u stručnu edukaciju djelatnika pa tako imaju tri interne trenerice koje kontinuirano provode edukaciju vezanu uz asortiman i način komunikacije s kupcima. Često organiziraju i vanjske edukacije radi boljeg razumijevanja potreba potrošača te načina kako im pružiti što kvalitetniju uslugu. Kontinuiranim praćenjem trendova i inovacija, temeljitom analitikom i razumijevanjem psihologije kupaca, tim ZOOCITYja prilagođava se potrebama tržišta, što ponajprije znači biti proaktivan, fleksibilan i uvijek orijentiran na potrebe kupaca.

*Sadržaj nastao u suradnji s ZOOCITY