nije slučajno

Povratak kultne Valentino Rockstud štikle: Svi govore o modelu koji je definirao jedno modno desetljeće

Jedan kadar s filmskog platna i savršeno tempirana modna strategija vraćanja kultnog modela.
Foto: Valentino

Ovih dana ljubitelji dizajnerskih cipela u fokus imaju već dobro poznati model, jer povratak Valentino Rockstuda snažno kuca na vrata. I dok ga neki promatraju kroz prizmu nostalgije za 2010-ima, nas je privukla Valentinova pre-fall 2026 kolekcija u kojoj je ovaj model slavne štikle dio estetike. Naravno da je to pojavljivanje potaklo pitanje - kako moda danas reinterpretira modnu prošlost i koje se komade smatra dovoljno poželjnima da dožive novu popularnost. 

Valentino pre-fall 2026 Foto: Valentino

Rockstud je oduvijek bio više od cipele. Kada su ga Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli predstavili 2010. godine, bio je to strateški potez, Valentino se potvrdio kao modna točka koja detaljno gradi identiteta brenda. Zakovice, inspirirane rimskom arhitekturom i tehnikom bugnato, danas su prepoznatljivi već na prvi pogled, a model je postao definicija stila i statusa. S vremenom, općom prisutnosti te bezbrojnim verzijama i kopijama, Rockstud je pao u drugi plan. I onda se dogodio trailer za film The Devil Wears Prada 2 i kadar Mirande Priestly u crvenim Rockstud salonkama. Svi znamo kako Miranda nije nostalgičan lik, ona je simbol modne moći i autoriteta, ona koja niti jedan komad ne nosi slučajno ili zbog sentimenta.

The Devil Wears Prada 2 | Teaser Trailer Izvor: YouTube

U širem kontekstu industrije luksuza, Rockstud se uklapa u trenutačno vrlo aktualan fokus u kojem je arhiv kapital. Prepoznatljiv i odličan dizajn, osvježene interpretacije nastavak su priče koja potvrđuje kako se nadilaze trendovi a stvara modna i stilska dosljednost.

Foto: Valentino

Foto: Valentino

Foto: Valentino

Podsjetimo, nostalgija je snažan marketinški alat, a arhivski comebackovi omogućuju brendovima kontrolu reinterpretacije. Umjesto da stare mega popularne komade prisvajaju društvene mreže ili resale tržišta, luksuzne kuće same biraju što i kada vraćaju, u kojem obliku i s kojim značenjem.