Što znači biti svoj? Nina Mia Čikeš, Suzana Štimac i Ana Tevšić otkrile su nam svoj 'recept' za uspjeh i sreću!

Umjetnost, sport, dizajn…, bez obzira koji posao radili, najvažnije je biti autentičan, smatraju ove uspješne žene kojima je, kako kažu, život u skladu s unutarnjim vrijednostima donio ne samo profesionalno, nego i osobno ispunjenje

privatni arhiv

Oscar Wilde jednom je rekao “Be yourself; everyone else is already taken!“ i upravo je to nit vodilja za arhitekticu Ninu Miu Čikeš. Autentičnost za nju, kaže nam, znači imati hrabrost i sposobnosti biti tko jesi, bez potrebe prilagođavanja tuđim očekivanjima, te živjeti u skladu s unutarnjim vrijednostima, čak i kad svijet oko nje ima drugačije standarde. Iako je svjesna kako je ponekad, posebno u fazama učenja, nužno ukalupiti se, jer nam je to 'lekcija' kako svijet funkcionira, važno je kroz to iskustvo ne izgubiti sebe.
"Vratiti se sebi znači zadržati srž vlastite autentičnosti, jer samo tako možemo pronaći smisao i zadovoljstvo u životu. Treba osluškivati svijet, ali ponajviše treba znati čuti sebe“, smatra arhitektica kojoj u postizanju najbolje verzije sebe najviše pomaže introspekcija, vrijeme koje provodi sa sobom, analizirajući gdje je, što želi i kamo ide.

Instagram 

"Isto tako pomažu mi i inspirativni ljudi, knjige, umjetnost i trenuci u kojima osjećam duboku povezanost sa sobom ili s drugima. Baš kao što je rekao Coelho u Alkemičaru: 'When we strive to become better than we are, everything around us becomes better too'. To me uvijek podsjeća da rad na sebi nije samo osobna stvar, već utječe na čitav svijet oko nas“, smatra Mia.

I za fitness trenericu Suzanu Štimac autentičnost je iznimno važna, ali ona – kako kaže – ne dolazi preko noći, nego s godinama i iskustvom, osvještavanjem sebe i vlastitih potreba te hrabrošću da se odupremo 'normama' s kojima smo odrasli.
"Neki ljudi nose u sebi energiju kojom zrače na prvu. Kad se s tom energijom spoje znanje, iskustvo i ljubav prema onome što radimo te uobliči karakterom s kojim smo se rodili, postajemo svoji, odnosno autentični“, smatra Suzana Štimac.

privatni arhiv 

Najbolji smo kad smo svoji – to često čujemo! Kad god je odstupila od tog 'pravila“, poslije je patila, kaže Suzana. No, s druge strane, takve su je situacije osnažile, naučile što je za nju dobro i natjerale na promjene.

"Biti svoj lijep je osjećaj, no nosi i dosta negativnih strana, jer na tom putu izgubiš puno ljudi i puno poslovnih mogućnosti, s čime se treba znati nositi. Kad je osoba mlada, jako bole ti gubici, no kako starimo, trebalo bi biti lakše nositi se s lošim komentarima i ljudima s kojima nismo na istoj frekvenciji“, smatra Suzana kojoj u stvaranju najbolje verzije sebe pomaže dnevna rutina, disciplina te trenuci u danu kad prigrli tišinu i priprema se za svijet oko sebe.

Baš kao i Suzana, i brend Jana jasno poručuje da autentičnost nije stanje, već proces, a novom kampanjom "Osjeti svoje ja“ želi inspirirati upravo na to da ljudi osjete vlastite vrijednosti i slijede ih.

Jana Osjeti svoje ja  YouTube

Jana tako inspirira na povratak sebi, potiče na odbijanja tuđih projekcija, etiketa i kalupa. Ono što nam u procesu može pomoći je da osjetimo vlastite vrijednosti, ostanemo svoji i u tome pronađemo svoj put. Baš kao i Jana. 7000 godina netaknuta je od utjecaja okoline i pronalazi svoj prirodan put ostajući izvorno čista, a istovremeno slavi i podržava ljude da budu otvoreni, iskreni i vjerni sebi - jer takvi smo najbolji!

promo 

I razvoj tehnologije, posebice umjetne inteligencije, potaknuo je još veću potrebu za autentičnosti. A Jana opet služi kao primjer, jer se vraća svojoj izvornoj estetici - originalnoj etiketi, dorađenoj uz pomoć umjetne inteligencije – čime opet šalje poruku da je važno osjetiti svoje te inspirira na povratak sebi i u emotivnom smislu.

Baš kao i za brend Janu, autentičnost i za produkt dizajnericu Anu Tevšić dolazi iz same srži onoga što jesmo. Biti autentičan u poslu kojim se bavi za nju znači stvarati iz srca, s jasnom vizijom i razvijati svoj jedinstveni stil, bez straha od reakcije publike. Bilo je, kaže, trenutaka u njezinoj karijeri kad je zbog pritiska tržišta ili poslovnih okolnosti pokušala odstupiti od svoje estetike i prilagoditi rad očekivanjima. Međutim, svaki put kad bi napravila kompromis, osjetila bi da je njezin rad izgubio na autentičnosti i strasti.

osobni arhiv 

"To me naučilo da uvijek moram pronaći način da ostanem vjerna sebi jer samo tada moj rad ima pravu vrijednost i emotivni utjecaj na ljude“, kaže Ana kojoj u postizanju najbolje verzije sebe pomažu inspirativni projekti, kontakt s prirodom, ali i povremeno povlačenje iz užurbanosti, tj. vrijeme provedeno u tišini. Ovo potonje, što je, rekli bismo, nužnost suvremenog življenja, omogućuje čovjeku da se poveže sa svojim unutarnjim izvorom kreativnosti, a to je ono što nas vodi do toliko potrebne autentičnosti.

*Sadržaj nastao u suradnji s brendom Jana.