Kada je, kako kaže, nakon najljepšeg razdoblja u životu – studiranja u Zagrebu – dr. sc. Stjepan Lacković, prof. struč. stud. na Veleučilištu Baltazar, otišao na Central European University u Budimpeštu, na studij političkih znanosti, napatio se zbog težine programa i studiranja na engleskom jeziku, ali vidio je kako treba izgledati savršeno organiziran studij. Savršena usluga u kombinaciji s iznimno zahtjevnim studijskim programima ideal je koji danas i sam želi postići kao voditelj studijskog programa Komunikacijski menadžment na Veleučilištu Baltazar Zaprešić. I siguran je da će u tome uspjeti!
Profesija komunikacijskih menadžera prema svim je pokazateljima jedna od onih koje se osobito brzo razvijaju u Europi i svijetu u posljednjih dvadesetak godina. Dosad smo vjerovali da su najatraktivniji poslovi oni traženi i dobro plaćeni. U kontekstu novih okolnosti, potaknuti činjenicom da ne moramo fizički biti prisutni na nekom mjestu da bismo kvalitetno radili, fleksibilnost se nametnula kao novi kriterij, mjerni podatak na osnovi kojega definiramo listu najpoželjnijih zanimanja.
Ako nešto dobro priprema osobu za lidersku poziciju, onda je to svakako studij komunikacijskog menadžmenta. Ne postoji tvrtka koja ne treba radnike tog profila, one koji pokazuju verbalne i neverbalne komunikacijske vještine, talent za pisanje, stručnost u javnom govoru, razumijevanje psihologije, koji poznaju metodologiju istraživanja u društvenim znanostima… Sve se ove kompetencije mogu steći studirajući na Veleučilištu Baltazar Zaprešić koje je od ove godine postalo još posebnije - jedino u Hrvatskoj ima dopusnicu za online izvođenje svih svojih studija.
"Osobno i dalje preferiram nastavu u predavaonicama jer ondje uvijek nastane dobra energija između profesora i studenata, što profesorski posao čini najboljim na svijetu. Međutim, vremena su se promijenila. Sve više ljudi radi od kuće, sve je više ljudi stalno mobilno, mnogo više se putuje... Online studiranje omogućuje vam pristup predavanjima i materijalima gdje god se nalazili, bez potrebe za putovanjem do određene lokacije. Mnogima je to ključan argument za odabir ovakvog tipa studiranja. Svima nam nedostaje vremena i rado ćemo ga uštedjeti ako možemo. Jednako tako, danas postoje sjajni alati i platforme koji omogućuju interaktivnost te, možda i bolje nego predavanja u dvorani, potiču angažman studenata. Posljednje se posebno odnosi na mlađe generacije do kojih je teško doprijeti ako im sadržaj ne ponudite u digitalnom obliku“, kaže dr. sc. Stjepan Lacković.
Svjesni činjenice da su prve asocijacije na studiranje druženje, izlasci, kave.., na Veleučilištu Baltazar nastoje taj socijalni aspekt studiranja kompenzirati organiziranjem neformalnih druženja sa studentima.
"Odemo često na terensku nastavu u razne organizacije, organiziramo druženja u kafiću barem jednom mjesečno, odemo u kino ili kazalište, imamo okrugle stolove na Veleučilištu i slično. Iz iskustva znam koliko je važno da se studenti druže, da stječu prijateljstva, da zajedno uče i pomažu jedni drugima. Najbolje se studira kada imate osjećaj da pripadate zajednici koja se temelji na suradnji i međusobnom povjerenju“, kaže profesor i napominje kako je jedna od specifičnosti ovog studija i organizacija Festivala kulture i komunikacija. Veleučilište Baltazar organizira ga svake godine u lipnju u Novim dvorima u Zaprešiću, a riječ je o medijskom događaju koji omogućuje studentima da vježbaju svoje komunikacijske vještine na “živom” projektu.
"Ako je Veleučilište Baltazar po nečemu specifično, to je upravo spoj studiranja, druženja i zabave. U više od 20 godina postojanja Veleučilište funkcionira kao velika zajednica studenata i profesora koji se brinu jedni za druge. Potvrđuje to i veliki angažman naših alumnija koji su i dalje na različite načine aktivni na Veleučilištu i čine ga boljim mjestom za studiranje“, kaže dr. sc. Lacković.
S njime se slažu i studentice Ivona Šoštarić i Leonarda Paić koje su baš na ovom festivalu, osim što su sudjelovale u organizaciji i promociji, imale i vatreno kršenje – prvi televizijski nastup.
"Naš je studij specifičan po tome što nudi mnogo praktičnih mogućnosti pa sam potrebnu praksu za diplomski studij Komunikacijskog menadžmenta odradila upravo u organizacijskom timu Festivala kulture i komunikacija. Kada sam trebala dati izjavu za televiziju, bila sam potpuno spremna jer su me na fakultetu dobro istrenirali po pitanju govora, dikcije, javnog nastupa, držanja tijela…“, kaže 23-godišnja Ivona, studentica druge godine diplomskog studija Komunikacijski menadžment koja već godinu i pol radi u prodajnom timu jedne ortopedske kuće. Tamo je, naime, došla u namjeri da odradi praksu za stručni prijediplomski studij Poslovanje i upravljanje, usmjerenje Menadžment uredskog poslovanja, a sada već pola godine ima stalni ugovor i u prodaji uspješno primjenjuje ono što je naučila na Baltazaru. Za nastavak školovanja odlučila se jer je komunikacijski menadžment spoj grana koje su joj najinteresantnije iz poslovnog područja – marketinga i odnosa s javnošću.
Nakon što je obrazujući se stekla zvanje radnog terapeuta i nije mogla pronaći tvrtku u kojoj bi odradila praksu, a kamoli posao u struci, 25-godišnja Leonarda Paić odlučila je – svjesna velikog potencijala – educirati se na Veleučilištu Baltazar i postati komunikacijski menadžer.
"Živimo u doba tehnologija. Fascinantno je koliko se toga može napraviti i promovirati u samo nekoliko klikova pa sam se htjela dodatno obrazovati u tom smjeru. Prije upisa na fakultet cijelo me vrijeme kočio strah od javnog nastupa, a to sam ovdje prebrodila zahvaljujući kolegiju Javni govor i nastup. Koncept sa što više praktične nastave najviše mi se sviđa na Baltazaru. Od toga kako držati zdravicu do govora kojem je cilj nekoga uvjeriti, svašta mi učimo i svladavamo“, kaže Leonarda.
Da je fokus upravo na vještinama, potvrđuje i voditelj studija Komunikacijskog menadžmenta dr. sc. Lacković. Kaže kako stalno analiziraju oglase za posao i razgovaraju s tvrtkama iz komunikacijske industrije o vještinama koje bi njihovi studenti trebali usvojiti kako bi bili konkurentni na tržištu rada.
"Komunikacijski menadžer jedno je od najtraženijih zanimanja na tržištu rada. Možda ga nećete uvijek naći pod ovim nazivom u oglasima za posao jer je riječ o interdisciplinarnom studiju koji integrira dva ključna područja u današnjem poslovanju - komunikaciju i menadžment. Naši diplomanti osposobljeni su za rad u PR i marketinškim agencijama, u korporativnim komunikacijama, u ljudskim resursima, u medijskim kućama, u javnom i civilnom sektoru. Ne postoji organizacija kojoj danas nije važno komunicirati s građanima i izgraditi dobru reputaciju. U tržišnoj ekonomiji jedino je važna pozitivna javna percepcija vaše organizacije, a netko na tome treba vrijedno raditi. Upravo je to zadaća komunikacijskih menadžera“, zaključuje dr. sc. Lacković, napominjući kako je sretan čovjek jer ima krasnu obitelj i najbolji posao na svijetu - onaj u kojem je svakodnevno u prilici pomoći ljudima da steknu kvalitetno obrazovanje. A to je – odgovorno tvrdi - jedina pretpostavka da uspijete u ovome svijetu koji nije uvijek baš najpravedniji.
*Sadržaj nastao u suradnji s Veleučilištem Baltazar Zaprešić.