Na spomen kave, većini prvo na pamet padne omiljeni jutarnji napitak za savršeno otvaranje novog dana. Mnogi bez njega ne mogu ni zamisliti obavljanje prvih obaveza, dok neki u njemu rutinski uživaju kao dio opuštanja i druženja.
No, mnogi zanemaruju ili jednostavno ne znaju da kava ima itekakvih beauty benefita koji su odlični u njezi naše kože. Taj je aspekt kave savršeno iskoristila Mirela Ilenić, jedna od najistaknutijih formulatorica za istraživanje i razvoj kozmetike u Hrvatskoj, nakon čega se 'rodila' Gesha kozmetika.
Svjetlo su dana njezine kremice ugledale 2020. godine, a kako je izgledao njezin put te zašto je kava toliko dobar prijatelj našoj koži, otkrila je za Story.hr.
Možete li opisati svoj put u nastajanju Gesha kozmetike?
Za mene je tijekom procesa stvaranja izuzetno važno kako sam emotivno jer nastojim svoje unutarnje stanje prenijeti kroz sastav proizvoda prema potrošaču.
Razvojem kozmetike bavim se intenzivno već 10 godina, a u svijetu sirovina sam točno 20 godina. Uvijek tražim inspiraciju u sirovinama jer praktički se na njima temelji svaki kozmetički proizvod. Tako je bilo i s Geshom. Prije točno 5 godina upoznala sam Marka Brajkovića kojem je kava ono što su meni sirovine. Radili smo na nekoliko zajedničkih projekata i uvijek je on slušao o kozmetici, a ja o kavi. Tako sam je počela proučavati, otkrivati što se u njoj sve nalazi, na koji se način priprema... Shvatila sam da, zapravo, pijemo ekstrakte kave koje mogu koristiti u njezi kože, ovisno o sadržaju aktivnih komponenata. Za mene je tijekom procesa stvaranja izuzetno važno kako sam emotivno jer nastojim svoje unutarnje stanje prenijeti kroz sastav proizvoda prema potrošaču.
Mnogi na kavu gledaju samo kao na napitak koji nas ujutro razbuđuje. Koje njezine karakteristike smatrate najpogodnijima i najboljima za kožu? Čime sve ona utječe na našu ljepotu?
Prije svega, moramo znati razliku između industrijske i specijalitetne kave. Da, znam. I meni je kada sam se s tim pojmom prvi put susrela zvučalo: 'kako ono?'. No, ajmo pojednostaviti; to je kao da ste negdje u supermarketu kupili paketić kolača ili ste sjeli u jednu finu patisseriu i pojeli vrhunski kolač. Prvo moramo osvijestiti kakvu kavu pijemo. Naravno, o tome ovisi i njezin sadržaj aktivnih polifenola, određenih kiselina i ono što nam je svakako najpoznatije - kofeina. Antioksidansi i kofein najzaslužniji su za njezinu primjenu u kozmetičkoj industriji, ali postoje razlike u sadržaju kofeina, ovisno o načinu pripreme. Upravo se na tome bazira cijela Gesha linija.
Već godinama radite u kozmetičkoj industriji. Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete, a koji vas segment najviše usrećuje?
Već sam to toliko puta rekla, ali i dalje smatram da je to zaista moguće - biti zemlja malih proizvođača kozmetike.
S obzirom na to da ne radim samo na Geshi, već za nekoliko domaćih i inozemnih brendova, najveći izazov je objasniti novim proizvođačima koliko je važno pratiti trendove kao i da svaki proizvod, osim što mora biti inovativan, mora pričati priču. Već sam to toliko puta rekla, ali i dalje smatram da je to zaista moguće - biti zemlja malih proizvođača kozmetike. Nemamo mi samo smilje, lavandu, maslinovo ulje… Trebamo se okrenuti, spustiti pogled, pogledati sa strane, pronaći inspiraciju i izvor. Najsretnija sam kada je proizvod uspješno plasiran na tržište i kada potrošači uživaju u njemu.
Uz toliko široku ponudu kozmetičkih brendova danas, kako se istaknuti iz mase i kako vi to činite?
Čudesna riječ - marketing. Većina nas formulatora nije marketinški potkovana. Mi znamo ispričati priču kroz sirovine i tu naš zadatak staje, a nastupa marketinški stručnjak. No, prije toga je upravo temelj brenda, linije, proizvođača, iznimno važan. Temelji. Jer oni će vas učiniti drugačijima. Ako svi pričamo priču o smilju, uh, imamo problem. Ali ako pričamo o smilju i bušinu, o smilju i peptidima, o smilju i bakuchiolu, već smo drugačiji.
Koliko zapravo traje proces stvaranja kozmetičkog proizvoda i koji vam je, iz vaše Gesha ponude, oduzeo najviše vremena i bio najveći izazov? Po čemu se Gesha razlikuje od ostalih?
Proces može trajati jako dugo, čak do godine dana, ovisno koliko dobro znate što želite. Najgora stvar je ako svoje želje ne prenesete kvalitetno formulatoru, a onda još i sami poželite sudjelovati u izboru sastojaka, tada to traje jako dugo. Ali ako ste sigurni u svoj put, tada može ići glatko i za 6 mjeseci proizvod je na tržištu. Kod Geshe je Espresso Eye Cream bila najzahtjevnija. Radila sam je jednu čitavu noć i tek pred samo jutro bila zadovoljna s formulacijom. Upravo je, mislim, iz toga razloga najprodavaniji proizvod.
Bavite se i eteričnim uljima. U posljednje je vrijeme iznimno porastao trend korištenja difuzora. Koje je vaše mišljenje o njima i koja biste ulja najviše preporučili za korištenje?
Kliničkom aromaterapijom bavim se već preko 10 godina i pratim trend porasta zanimanja za eterična ulja. Naravno MLM je tome dodatno doprinio, ali isto tako imamo različitih kvaliteta eteričnih ulja na tržištu. Trebamo samo paziti jedno; da su ulja, neovisno o brendu, kemotipizirana i botanički definirana. A kakav difuzor ćete koristiti, to zaista ne možemo uvjetovati, jer svi su oni jednako dobri. Ipak, sada u vrijeme raznih dišnih tegoba preporučila bih ravintsaru, kajeput, bijeli bor te posebno citruse da nas malo oraspolože.
S obzirom na to da trenutno traje zimsko vrijeme, mnoge žene pojačano brinu o koži kako bi je zaštitile od niskih temperatura. Koji su vaši savjeti za njegu u ovo doba godine?
Zima je najzahtjevnije doba za kožu, kako lica, tako i tijela. Dva su osnovna zahtjeva koja moramo ispuniti ako želimo zdravu kožu: hidratacija i zaštita. Obavezno joj sada u zimskim mjesecima dajte malo hranjivije njege. Ako ništa drugo, preporučujem navečer nakon redovite kreme nanošenje par kapi ulja marule. Ulje je lagano, ne masti kožu, a sačuvat će vlagu i spriječiti transepidermalni gubitak vlage.
Koje pogreške žene najčešće čine kada je njega kože u pitanju?
Neadekvatno čišćenje lica (to je kao kada ne operete zube) i zaboravljanje da koža uz vlagu treba i masnoće.