Život kakav smo poznavali možda više nikada neće biti isti nakon pandemije, ali na neki način stvari se napokon opet čine normalnima.
Javni događaji vraćaju se punom snagom, ljudi putuju više no ikada, a dani kada smo mislili da smo završili sa štiklama su davno prošli. Zapravo, u oštroj suprotnosti s kućnim papučama iz doba pandemije, jedan od najvećih trendova cipela koji se pojavio ove godine bile su platforme visoke do neba.
Unatoč stalno prisutnim zabrinutostima za gospodarstvo i naglo rastućim cijenama zbog inflacije, luksuzna kupnja imala je uspješnu godinu. Snaga američkog dolara sigurno nije naškodila. Business of Fashion je nedavno izvijestio: 'SAD je zabilježio snažan dvoznamenkasti rast u ovom semestru, s luksuznim brendovima koji su se proširili izvan tradicionalnih američkih uporišta New Yorka i Kalifornije u južne gradove, kao što su Atlanta i Austin. Velike luksuzne grupe izvijestile su o značajno većem rastu prodaje u odnosu na razine prije pandemije u SAD-u nego u drugim regijama.'
S obzirom na to, pitanje od milijun dolara jest koje luksuzne brendove ljudi kupuju?
Portal Who What Wear predstavio je pet dizajnerskih brendova koji su ove godine imali najveći utjecaj. Ovi brendovi su posvuda na Instagramu i TikToku, proizveli su mnoštvo viralnih 'it' artikala i nosile su ih brojne slavne osobe diljem svijeta.
U nastavku saznajte koji su se to brendovi istaknuli kao najpoželjniji u 2022. i zašto.
1 Miu Miu
Navedite uspješniju 'it' cipelu ove godine od balerinki brenda Miu Miu.
Otkako su puštene u prodaju, trgovci ih nisu mogli držati na zalihama, a bili su istaknute kao jedan od glavnih komada uličnog stila tijekom mjeseca mode te tema mnogih objava na Instagramu. Također su bile najpopularniji proizvod na najnovijem Lyst Indexu, pouzdanom izvoru pravovremenih informacija o luksuznoj kupnji.
Miu Miu je bio očiti favorit slavnih ove godine, s mnogo izuzetnih trenutaka za odabir, ali najupečatljiviji, naravno, nosila je Rihanna. Nedugo prije porođaja izašla je u modificiranoj verziji kristalnog kompleta za kojim su svi poludjeli kad je sišao s piste tijekom revije F/W 22 brenda. Poput manekenke s piste, odjenula ga je preko drugog 'it' artikla: satenskog donjeg rublja Miu Miu koji je napravljen da bude viđen.
Ako ste se pitali kako je nastao sveprisutni trend mikro-minica, za to je zaslužna modna kuća Miu Miu. Pojavio se na njihovim modnim pistama za S/S 22 i modna publika brzo je prihvatila trend.
Unatoč svojoj nepraktičnoj prirodi, mikro-mini suknja je interpretirana u stvarni svijet i praktički je svaki brend počeo skidati centimetre sa svojih suknji.
2 Balenciaga
Ako bismo morali imenovati torbicu koja je po popularnosti jednaka Miu Miu balerinkama 2022., to je torba Balenciaga Le Cagole. U stilu ranih 2000-ih, inspirirana je 'City' torbom brenda.
Le Cagole je bio toliko dobro i brzo prihvaćen da je Balenciaga brzo dizajnirala čizme, mini torbu i sandale kako bi se pridružili obitelji Cagole, i tu ne staje.
Što se tiče društvenih mreža, sa sigurnošću se može reći da je Balenciaga ovladala svijetom TikToka. Prema izvješću 2022 Fashion and Luxury TikTok Benchmarks platforme za društveni marketing Dash Hudson, Balenciaga je imala najbolju izvedbu u kategoriji velikih modnih i luksuznih marki i nadmašuje prosječnu stopu angažmana za velike modne marke za 187%. Izvan vlastitog računa, Balenciaga se mnogo angažira u TikTok zajednici, a rekreacija modela koji hodaju po pisti prekrivenoj blatom tijekom revije S/S 23 brzo se proširila platformom.
Ponekad revije 'slome' internet iz ovog ili onog razloga. Revija koja je to učinila tijekom ovoljetnog pariškog Haute Couture Fashion Weeka bila je Balenciaga, zahvaljujući mnoštvu slavnih osoba koje nisu bile manekenke i koje su prošetale modnom pistom. Nicole Kidman, Dua Lipa, Christine Quinn i Kim Kardashian pokazale su glamuroznu kolekciju s količinom drame koju je zahtijevala.
3 Gucci
Priželjkivano prvo mjesto na popisu najvrućih brendova Lyst Indexa pripalo je Gucciju u posljednja dva kvartala 2022. Između nekoliko značajnih suradnji, više podrške slavnih nego što možemo izbrojati (i na crvenom tepihu i izvan njega), te niz viralnih trendi torbi i cipela, ne iznenađuje ni najmanje što Gucci nastavlja rasti iz godine u godinu.
Jedna od najtraženijih i najpoželjnijih suradnji 2022. bila je Adidas x Gucci, a papučama iz njihove kolekcije nije odoljela ni J.Lo.
Razumljivo, Guccijeve verzije Adidasovih Samba i Gazelle tenisica bile su među prvim komadima koji su se rasprodali, a Gucci je vjerojatno imao neke veze s meteorskim usponom Adidasovih nogometnih tenisica, općenito, ove godine. Retro senzibilitet dviju marki pokazao se savršenim spojem.
Jedna od revija o kojima se najviše pričalo u sezoni S/S 23 nesumnjivo je bila Gucci, budući da je Alessandro Michele odlučio prikazati cijelu kolekciju na parovima blizanaca (točnije njih 68), koji su hodali jedan uz drugog niz pistu. Vrijedi istaknuti i da je Michele ovogodišnjom Met Gala pistom prošetao sa svojim 'blizancem' Jaredom Letom.
4 Prada
Prije deset godina da nam je netko rekao da će majica bez rukava odnosno 'potkošulje' od 1000 dolara biti jedan od najpopularnijih proizvoda ikada, bili bismo vrlo skeptični.
Ali evo nas. Popularnost relativno jednostavne rebraste majice bez rukava dokazuje da su mnogi ljudi spremni platiti ogromnu cifru za taj poželjni trokutasti Pradin logotip. Dodatni dokaz njegove popularnosti je njegovo mjesto na trećem mjestu najpopularnijih proizvoda u izvješću Lyst Indexa.
Ako brend ima obitelj Kardashian-Jenner na svojoj strani, može biti siguran da je na vrlo dobrom mjestu. Obitelj možete prvenstveno poistovjetiti s Balenciagom, ali i Prada se ove godine nametnula kao favorit. Kendall Jenner nosila je Pradu na Met Gali, a Kim Kardashian sjedila je u prvom redu na F/W 22 brenda u istaknutom kožnom balonu.
Tipično brendovi imaju jednu, možda dvije 'it' torbe tijekom određene godine, ali gotovo je teško izbrojati koliko ih je Prada imala. Tu su Triangle Bag, Supernova, Cleo optočena cirkonima, Moon Bag i mnoge druge. Kao primjer, u Shopstyleu kažu da su se pretrage za Prada Triangle torbu povećale za 100% u listopadu.
Uglavnom, ako ovih dana investirate u Prada torbu, to će vam se vjerojatno isplatiti, Prema Bloombergu, Generaciji Z može se zahvaliti za obnovljenu popularnost Prade, a njezine torbe su nedvojbeno u prvom planu.
5 Valentino
Jedini brend na ovom popisu koji može tvrditi da ima Pantone boju nazvanu po njemu je Valentino. Boja je Pantone Pink PP, a 'PP' označava inicijale kreativnog direktora Pierpaola Picciolija. Nikada nismo mislili da bi nešto moglo zamijeniti Valentinovu prepoznatljivu grimizno crvenu nijansu, ali odvažna nijansa fuksije je to učinila—barem za sada.
Ranije smo se dotakli platformi, ali razgovarajmo o paru platformi koje su postale viralne ove godine: Valentino Tan-Go platformama.
Visoke cipele s platformom ove su godine krasile stopala nebrojenih slavnih osoba i influencerica koje su ih često kombinirale uz kratke haljine i suknje.
Valentino je dugo bio miljenik crvenog tepiha, ali mlađa generacija je ove godine u potpunosti prihvatila ovaj brend, čineći ga relevantnijim nego ikada.